Toon posts:

CAS3 geheugen wil niet icm ander reepje op CAS2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik had eerst 256mb oem heb ik vandaag 512mb kingston cas3 bij geprikt.
maar die kingston is minder oc baar baar dan die oem:S op cas 2 boot ie niet eens en de oem doet altijd cas2. ik d8 dat kingston goeie shit was..

maar het vage probleem is nu dat als ik ze er allebij in heb dat hij op cas 2-3-3 vaag doet, windows allemaal foutmeldinge enzo. en zo appart werken ze wel op 2-3-3 zelfs op 140mhz.
als ik ze er allebij in heb moet ie op cas3-3-3(langzaamste timings) draaien.

hoe kan het dat ze samen het slecht doet en apart beter :?

Verwijderd

Misschien kunnen de geheugen merken niet goed met elkaar samenwerken, gebeurt wel eens.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Dat kan best, heb ik ook wel gehad, dat 2 reepjes enkel op hoge timings samenwerkten en los op de strakste timings..
Valt niets aan t doen helaas :/
En jij hebt ook nog eens 2 verschillende reepjes, dan lijkt me die kans een stuk groter...

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
ok dus er is nix aan te doen :(
maar dat die kingston niet eens 133mhz cas 2 aan kan is dat normaal?
ik dacht dat het goede oc reepjes waren..

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 20:48:
ok dus er is nix aan te doen :(
maar dat die kingston niet eens 133mhz cas 2 aan kan is dat normaal?
ik dacht dat het goede oc reepjes waren..
Valt wel mee, hangt ook af van de chips die erop zitten. Ik heb 256MB Kingston PC2700, dat kan op 166Mhz ook alleen maar op CAS 2.5. Als je de timings niet te strak zet.

Op 133Mhz doet ie het wel op CAS 2 en de strakste timings... Aangezien m'n cpu toch maar 133Mhz fsb hoeft draai ik het geheugen dus synchroom met wat hogere settings.

Je kunt het op andere banken proberen, je weet nooit. Maar als je even een review opgezocht had had je wel geweten dat je beter Samsung PC2700 kon nemen (had ik ook moeten doen). Zelfs al draait je FSB niet op 166Mhz, dan heeft het nog wel nut dat geheugen te kopen - al was het maar vanwege een upgrade in de toekomst waardoor je wel 166Mhz FSB wil.

Check ook dit : nieuws: Kingston komt met HyperX overklokgeheugen

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 28-01-2003 21:57 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:33

MnM

Kingston is ook niet specifiek goed overclockers geheugen, maar kwalitatief erg hoogwaardig geheugen.

lees die zin maar een paar keer, dan is het je wel duidelijk

[ Voor 3% gewijzigd door MnM op 28-01-2003 21:54 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Mijn Kingston DDR-2700 is volgens de boekjes CAS 2.5 maar draaide stresstests rock solid op 6-2-2-2 (very aggressive). Kon helaas niet testen hoe hoog het geklokt wilde worden op die settings omdat mobo het voor die tijd opgaf :Y)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
windows gaat soms heel traag (cas3 133mhz) en soms crashen er prog's :?
zal wel door de geheugen combo komen :( is wel stom dat je geen 2 verschillende merken kan gebruiken :/

en jullie hebben het over ddr pc2700 enzo ik heb maar sdram ;) zal wel wat schelen..

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
denk dat de combo mem-mem of mem-main de problemen geeft.. test ze eens apart anders en kijk welke snelste is anders memory ruilen

• Roughy
  • Laatst online: 28-05 20:24
Tsja, je moet geluk hebben met het geheugen dat je kriijgt. Mijn Kingston 512MB PC2100 doet het prima op CAS2 bij 150Mhz (zonder verdere aanpassingen). Test ze idd apart met memtest86 om te kijken welke het beste werkt. En anders ruilen of doorverkopen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 20:20:
ok, ik had eerst 256mb oem heb ik vandaag 512mb kingston cas3 bij geprikt.
maar die kingston is minder oc baar baar dan die oem:S op cas 2 boot ie niet eens en de oem doet altijd cas2. ik d8 dat kingston goeie shit was..
Is het ook, maar dat is Volvo ook, maar je koopt geen Volvo als je op de Autobahn 200/u wil :z
maar het vage probleem is nu dat als ik ze er allebij in heb dat hij op cas 2-3-3 vaag doet, windows allemaal foutmeldinge enzo. en zo appart werken ze wel op 2-3-3 zelfs op 140mhz.
als ik ze er allebij in heb moet ie op cas3-3-3(langzaamste timings) draaien.

hoe kan het dat ze samen het slecht doet en apart beter :?

Simpel, met meerdere banken gevuld is de gevoeligheid voor timing issues op de geheugenbus hoger.

Ik geloof niet zo in die 'geheugenmerken werken niet samen' theorieen- het merk van de module zegt erg weinig, het gaat om de chips die erop zitten (als je het echt wilt weten zul je dus dat moeten posten, dan is ook duidelijk hoe erg 'OEM' is...). Evt kun je proberen 4-way interleave aan of juist uit te zetten (als dit een Via plank is) of een beetje in de andere timings vrotten (alle chipsets), maar veel kans geef ik je niet.

Sowieso moet RAM alleen zo snel draaien als het gerate is, dus jouw Kingston doet precies wat het moet doen, op 133MHz en CAS 3 draaien. Als je wil OCen is CAS 2 geheugen ten zeerste aangeraden (ongeacht of je het hebt over PC66 SDRof PC3500 OCZ DDR spul)

Edit:
Topictitel wat minder 'vaag' gemaakt :z

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 29-01-2003 01:34 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze er nu allebei in en op 133mhz cas 3 draaie met de langzaamste timings. en nog loopt hij neit stabil. als ik een spel wil starten krijg ik meteen een blauw scherm met een foutmelding van een ati driver :? en met 1 reepje werkt het normaal..
ik snap er echt nix meer van:(

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 14:43:
ik heb ze er nu allebei in en op 133mhz cas 3 draaie met de langzaamste timings. en nog loopt hij neit stabil. als ik een spel wil starten krijg ik meteen een blauw scherm met een foutmelding van een ati driver :? en met 1 reepje werkt het normaal..
ik snap er echt nix meer van:(
* Mentalist krijgt een andere gedachte...

Wat voor voeding heb je? Ik heb eens een voeding laten knallen na een geheugenupgrade : de machine liep al op z'n tenen en 128MB erbij betekende game-over voor de voeding :+

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 30 January 2003 @ 17:07:
[...]

/me krijgt een andere gedachte...

Wat voor voeding heb je? Ik heb eens een voeding laten knallen na een geheugenupgrade : de machine liep al op z'n tenen en 128MB erbij betekende game-over voor de voeding :+
300Watt en ik heb niet veel shit in me pc (geen geluids of netwerk kaart) aleen videokaart en de usual..

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 17:59:
[...]

300Watt en ik heb niet veel shit in me pc (geen geluids of netwerk kaart) aleen videokaart en de usual..
300 watt an sich zegt al geen ruk, en al was het een topmerk 800 watt voeding, zelfs die kan brak zijn.

Voltages lijken me interresanter.

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 30 januari 2003 @ 18:06:
[...]

300 watt an sich zegt al geen ruk, en al was het een topmerk 800 watt voeding, zelfs die kan brak zijn.

Voltages lijken me interresanter.
voltages van het ram geheugen? en waar kan ik die vinden :? ik heb weet het alleen van me cpu..

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 11:20
ik heb zelf 2x 256mb reepjes DDR333 van samsung. Eentje met dubbele chips en de ander met aan een zijde chips. Afzonderlijk draaien ze op turbo met een lichte voltage verhoging, samen kom ik niet verder als fast-setting.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik voltage verhogen van het geheugen? ik zie dat nergens staan in de bios.
zou het door een te laag voltage kunne kome?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 20:32:
hoe kan ik voltage verhogen van het geheugen? ik zie dat nergens staan in de bios.
zou het door een te laag voltage kunne kome?
Ik bedoel je voltages.... Wat staat er op je 12V en 5V etc...

Kun je in je bios aflezen.

Verwijderd

Topicstarter
core cpu 1.90
+3.3V 3.39
+5V 4.95
+12V 12.60

maar nu heb ik wel alleen me kingston reepje erin, maar dan heb je er niks aan zeker?
anders post ik dat morge ff met allebij erin :)

Verwijderd

Topicstarter
voltages zijn hetzelfde als hierboven met allebei de reepjes erin.
maar er is verder geen oplossing zeker? :(
Pagina: 1