Goedkoop naar het buitenland (VS) bellen?

Pagina: 1
Acties:

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:51
Ok dit is de situatie:

Mijn vriendin woont in de VS dus ik bel nogal eens internationaal. Ik had een onwijs goedkope service gevonden om naar de States te bellen, vanaf 1 cent per minuut in het weekend en 's avonds. Nu heeft onze "vriendelijke" studentenhuisvester zomaar even besloten dat per 31 januari alle directe internationale nuimmers geblokkeerd gaan worden. Dit omdat zij eindverantwoordelijk zijn voor de telefoonrekeningen van alle afdelingen en er de laatste 2 maanden meer dan €10 000 aan onbetaalde rekeningen overbleef (voor de goede orde, mijn afdeling betaalt op tijd en volledig).

Op zich begrijpelijk, omdat het de spuigaten uitloopt, maar de goeien lijden onder de kwaaien. Nou denk je misschien; wat zeur je nou? teledump werkt met een 0909 inbelnummer? Nou... die gaan ze dus OOK blokkeren (niet specifiek teledump maar 0909 in het algemeen... sexlijnen e.d.). Dus ik ben mijn goedkope alternatief kwijt :'( :'( . Ik heb me het schompes gezocht naar een service die teledump een beetje benadert in prijs, maar het is allemaal minimaal 5 €ct per minuut (da's 500% duurder :().

Vandaar dit topic eigenlijk, weet hier iemand nog een goede, en vooral goedkope service voor internationaal bellen die NIET met 0909 nummers werkt (0800 is wel ok)? Een goedkope telefoonkaart mag ook (maar die kon ik al net zo min vinden). Op zich zou via internet bellen ook kunnen (van mijn kant iig, met 100 mbit moet dat lukken ;)) alleen de services die ik daarvan gevonden heb zijnvaak nog duurder dan normaal bellen en als dat niet zo is, mag je vaak maar 10 minuten per keer of zo....

Ik hoop in ieder geval dat iemand iets weet... anders moet ik maar op zoek naar nog een bijbaantje ;( .

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Verwijderd

via msn?
of in een nederland een vriendin zoeken :) ze gaat daar waarschijnlijk toch bij het leven vreemd

• Ingmar
Nou wij chatten met AOL instant messenger, daar kun je inderdaad ook een "live" gesprek mee voeren...maar dat werkt niet vlekkeloos (met name bij haar niet omdat ze met een modem internet heeft, als ze binnekort (hopelijk) kabel krijgt zou dat misschien inderdaad kunnen.

edit:
En vreemdgaan doet ze niet O+ :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Ingmar op 28-01-2003 20:19 ]

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Verwijderd

http://www.globalcall.nl/

Callserve???

http://www.callserve.com/NL/download/index.asp

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 20:25 ]

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 16:43

MAZZA

Barbie is er weer!

offtopic:
Eej thx voor die site (teledump) :) Mijn vriendin woont in *.be en dan scheelt het alweer met dat 0906 nummer :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:24
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 20:16:
via msn?
of in een nederland een vriendin zoeken :) ze gaat daar waarschijnlijk toch bij het leven vreemd

Doe jij eens ff heel snel normaal zeg.
Ik kan me voorstellen dat je dit als grapje bedoelde, maar echt leuk komt het niet over. Helemaal niet eigenlijk...

[ Voor 19% gewijzigd door Xandrios op 28-01-2003 22:40 ]

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:47
kan 0900 nog wel?
check dan www.telediscount.nl !
Ik gebruik et vaak om naar Thailand te bellen :)

- NAC Breda -

• Ingmar
* Ingmar hugs Ritchie (virtueel dan he? :P)

Dit is nog steeds 2x zo duur (wat een zeur ;)) als teledump, maar in ieder geval een stuk beter dan de rest. 0900 is inderdaad ook nog ok :).

Ik zal ook dat callserve van Oeljanov eens nader bekijken
MAZZA schreef op 28 januari 2003 @ 20:48:
offtopic:
Eej thx voor die site (teledump) :) Mijn vriendin woont in *.be en dan scheelt het alweer met dat 0906 nummer :)
np. kennis als deze moet je delen imo... als de modjes het echter als reclame zien moeten ze het maar weghalen. O-)

offtopic:
Wel wazig dat die telediscountsite niet met google te vinden was op termen als "goedkoop bellen" e.d. :?

[ Voor 11% gewijzigd door Ingmar op 28-01-2003 22:31 ]

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:47
mooi! blij voor je dat dat wel werkt :)

Valt het je ook niet op dat de site van teledump en telediscount wel erg veel op elkaar lijken?

- NAC Breda -

Verwijderd

He ingmar, dat over het vreemdgaan van je vriendin neem ik terug, ik vind het bij nader inzien ook niet zo'n geslaagde grap. Ik ben wel erg meegaand vandaag

• Ingmar
no harm done... ik ben niet zo gauw beledigd hoor... maar eerst ff nadenken voor je iets zegt wil wel eens helpen (ik flap er ook wel eens stomme dingen uit :))

sjeez... ben niet in vorm vandaag... 4 posts in 1 topic en 4 keer moeten editten :z

[ Voor 25% gewijzigd door Ingmar op 28-01-2003 23:49 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Als *alle* buitenlandse nummers geblokkeerd worden dan kun je *helemaal* niet meer bellen naar het buitenland. Dus niet via 09xx nummers, niet via 16xx nummers en niet via 0800 nummers. Absurd trouwens, maar dat is een ander verhaal.

Hetzelfde geld voor betaalde nummers. Je sluit betaalde nummers af, niet alleen 0900 of alleen 0909.

Ik denk dat je op zoek zal moeten gaan naar een internet bel methode. (waarbij jij via internet naar een gewone telefoon belt) Dit kan al via een 56k modem dus mocht je geen internet hebben dan kost het je alleen lokale telefoonkosten. Over het algemeen kosten deze een vast bedrag per maand van een paar dollar of euro, en de ervaringen die ik hoor zijn meestal wel positief (alleen hebben die wel breedband).

Verder kun je inderdaad ook voicechatten. Ik deed dat in 1997 al met mijn (destijds vriendin) vrouw die ook Amerikaanse is. Ik had toen zo'n brak kabelmodem van Kabelfoon dat via de seriele poort ging maar zelfs met dat ding ging het voicechatten bijna perfect. Zij had een sneller kabelmodem.

Ik denk dat de optie Internet ---> Telefoon de beste is.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Mijn vriendin belde mij altijd met Universal Telecom in de VS. Dat koste toen fl 0.07 per minutt. Zal nu wel €0.03 per minuut zijn. Zeer tevreden over!!!!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

maartena schreef op 29 januari 2003 @ 01:12:
Hetzelfde geld voor betaalde nummers. Je sluit betaalde nummers af, niet alleen 0900 of alleen 0909.
Nee hoor, dit zijn 2 verschillende delen...

0900 = Service en Informatienummers
090X (X=6/9) = Amusementsnummers zoals dat heet :-)

Kun je afzonderlijk van elkaar laten blokkeren...

Enkel vraagje aan de TS, ik weet niet _hoe_ ze de telefoon daar geregeld hebben, maar ik zou verwachten dat blokkeringen per nummer erop gezet kunnen worden, en als je gewoon een eigen nummer hebt, al dan niet met je hele afdeling, kun je toch verzoeken of ze daar die blokkeringen niet op willen zetten, maar als argumenten alle door jullie _wel_ betaalde rekeningen...

• Ingmar
maartena schreef op 29 January 2003 @ 01:12:
1 Als *alle* buitenlandse nummers geblokkeerd worden dan kun je *helemaal* niet meer bellen naar het buitenland. Dus niet via 09xx nummers, niet via 16xx nummers en niet via 0800 nummers. Absurd trouwens, maar dat is een ander verhaal.

2 Hetzelfde geld voor betaalde nummers. Je sluit betaalde nummers af, niet alleen 0900 of alleen 0909.
1 Direct naar het buitenland bellen wordt alleen maar onmogelijk; 00-.... kun je niet meer bellen. Ze willen ons eigenlijk meer naar prepay manieren hebben om zeker te zijn dat de kosten gedekt worden

2 0900 en 090x zijn inderdaad aparte services en die kunnen ze selectief afsluiten, ze kunnen zelfs bepaalde ranges binnen 0909, 0900 en 0800 afsluiten en andere weer niet. Dat laatste gaat waarschijnlijk alleen maar op als je een grote afnemer bent van de kpn; onze verhuurder heeft 1200 aparte (allemaal afzonderlijk een abbo dus kassa voor de kpn) aansluitingen dus daarvoor zullen ze dat wel doen.

Verwijderd

ik heb de oplossing voor jou gevonden : http://www.telesym.com/products.php?page=trial_client

het is een programma welke via het internet belt. Het is bedoelt voor PDA met wireless connectie maar ze hebben ook een windows versie voor op de desktop. Deze kun je 30 dagen gebruiken (trial) en gratis binnen USA bellen. Ik vind de kwaliteit zoals ze een demonstratie hebben gegeven, verbluffend.
Het programma vraagt geen codes, dus als het programma verlopen is zou je het weer kunnen uninstallen en weer installen.

Email me even dan stuur ik de installatie op (trial). Je kunt het ook van die website downloaden, maar dan moet je je eerst aanmelden.

** het is dus wel een programma dat belt via de PBX van Telesym in USA, dus m.a.w. bellen via internet met de pc online naar een gewone telefoon in USA **

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 20:16 ]

Verwijderd

ahhh kweet niet of dit iets voor je is maar misschien ook goede tip voor anderen.
www.bel1649.nl gewoon online aanmelden en je kan binnen 15 minuten bellen.
Krijgt een email met de rekening en alles word automatisch afgeschreven.
Gaat via zo'n carrier select dus eerst 1649 indrukken etc. hoort netjes de prijs voor connectie tot stand komt.
Kost 1 cent usa, ook andere landen (ikke canada), is een aktieprijs maar die aktie duurt al een half jaar werkt perfect bij mij, voor zo'n 100 euro gebeld dus ik weet waar ik over praat.
Bellen naar de buurvrouw kost zelfs duurder, vreemd...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 17:48:
ahhh kweet niet of dit iets voor je is maar misschien ook goede tip voor anderen.
www.bel1649.nl gewoon online aanmelden en je kan binnen 15 minuten bellen.
Krijgt een email met de rekening en alles word automatisch afgeschreven.
Gaat via zo'n carrier select dus eerst 1649 indrukken etc. hoort netjes de prijs voor connectie tot stand komt.
Kost 1 cent usa, ook andere landen (ikke canada), is een aktieprijs maar die aktie duurt al een half jaar werkt perfect bij mij, voor zo'n 100 euro gebeld dus ik weet waar ik over praat.
Bellen naar de buurvrouw kost zelfs duurder, vreemd...
1694 is wat mijn ouders gebruiken volgens mij.... en ik versta ze altijd heel goed aan deze zijde van de plas.

1694 rekent slechts 1 eurocent per minuut en dat is dus goedkoper dan een vriendin interlokaal bellen.... ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Weet de details niet precies maar een vriendin van mij zit in de states en die vertelde dat ze een calling card (AT&T?) koopt voor (geloof) $20 en daar echt eeeeeenoooooorrruuum lang voor naar nederland kon bellen. Misschien is dat een idee.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Voor als je nog via het Internet wilt bellen: PicoPhone (http://web.tiscali.it/vitez/picophone.html). Werkt iig over kabel/adsl heel goed. En het dataverkeer is maar enkele kb's per seconde, dus ook haalbaar voor een 56k6 modem. De vraag is alleen hoeveel de vertraging tussen jullie is, maar goed... je kunt het altijd proberen :)
Pagina: 1