A7N8X sluit direct af na booten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Ok, ik open toch maar een topic, omdat het nogal een typisch probleem is. Ik heb vandaag een a7n8x ingebouwd. Als ik de pc aanzet, springt het beeld aan en wordt het geheugen en cpu gecheckd, dat gaat goed. Vanaf dat moment valt de pc binnen 2 tot 10 seconden gewoon uit, afgesloten zeg maar.

setup
a7n8x rev 1.04 bios D
300 watt noname powesupply
geforce ti4400
2x256mb pc2100 (al mogelijk configuraties geprobeerd kwa geheugen zowel 1 als 2 modules)
amdxp 1800 palomino

Wie heeft enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik wou dit bord als een poos hebben en zie het echt niet zitten em terug te sturen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Prik eens een simpel PCI videokaartje erin, blijft ie draaien, dan is je voeding brak cq ontoereikend :)

Zie ook Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ :)

edit:
oh, ik heb ff de titel verduidelijkt..

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 28-01-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Ja lijkt me idd voeding probleem, zo ff met een 350 watt proberen, andere bruikbare videokaart heb ik niet tot mijn beschikking helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Meld die post reporter nog iets?
Als eeh power on self test finished ofzo?

Al eens opgestart zonder videokaart/geheugen erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Met de 350 watt voeding bleef ie langer aanstaan en kon ik voor het eerst in de bios (jahaa de technologie staat voor niets tegenwoordig :X ). Het was ook totaal nie geinig toe ie alsnog weer uitviel. Heb geen andere voeding en/ofvideokaart om te proberen, als ik nou zeker wist dat het door de voeding kwam kon ik een nieuwe halen ook al heb ik daar totaal geen zin in maar nu weet ik nog nix zeker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik heb net maar een centraal topic hierover geopend, want dit gaat veel mensen hier overkomen. Lees die dus door aub.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Ja, klopt helemaal, jammer dat ze dit bij informatique nog niet ontdekt hadden, thx dat je me er ff op wees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat het ook kan zijn is dat er teveel koelpasta op je processor zit. Ik heb namelijk het afgelopen weekend het zelfde probleem gehad. alles erop en er aan en draaien maar NIET dus!!!! O+ na 7 sec. een totale shutdown. Alles check check dubbel check en niets kunnen vinden. koeler gedemonteerd. cpu schoongemaak en op nieuw pasta erop en (veel minder dan de eerste keer) en draaien met die hap. alles wat ik tot nu toe gedaan heb draaid als een tierelier. >:)
Pagina: 1