Hallo mede-tweakers,
Allereerst ga ik jullie 2 foto's laten zien :

en

Nu wil ik natuurlijk wel eens films kijken en gamen vanaf de TV,
daar was ik al achter dmv. TV-OUT kan je gewoon alles doorsturen naar de tv.
Maar nu het probleem : hoe ga ik het geluid met de best mogelijke manier doorsturen.
Zoals op de foto's staat kan ik kiezen uit een heleboel inputs :
Stereo
Optical
Coaxial
AC3
Nu heb ik in mijn pc een Sounblaster Audigy zitten.
Met DD 5.1 support dus ik neem aan dat ik dat op die onkyo 7.1 geval kan aansluiten. Nu zit ik alleen nog ge-bedenken "Hoe:?".
De output van me audigy ziet er als volgt uit :

-Analog / Digital Out (Analog Center & Subwoofer / 6-channel SPDIF Output)
-Line in
-Microphone in
-Line level out (Front) / Headphone out
-Line level out (Rear)
-SB1394 port
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen met name wat voor kabels ik moet kopen en of ik nu in die AC3 of Coaxial ingang moet doen. Optical valt denk ik af aangezien ik niet zo'n uitgang heb en de afstand is 6meter van de Audigy naar de Onkyo versterker.
Allereerst ga ik jullie 2 foto's laten zien :

en

Nu wil ik natuurlijk wel eens films kijken en gamen vanaf de TV,
daar was ik al achter dmv. TV-OUT kan je gewoon alles doorsturen naar de tv.
Maar nu het probleem : hoe ga ik het geluid met de best mogelijke manier doorsturen.
Zoals op de foto's staat kan ik kiezen uit een heleboel inputs :
Stereo
Optical
Coaxial
AC3
Nu heb ik in mijn pc een Sounblaster Audigy zitten.
Met DD 5.1 support dus ik neem aan dat ik dat op die onkyo 7.1 geval kan aansluiten. Nu zit ik alleen nog ge-bedenken "Hoe:?".
De output van me audigy ziet er als volgt uit :
-Analog / Digital Out (Analog Center & Subwoofer / 6-channel SPDIF Output)
-Line in
-Microphone in
-Line level out (Front) / Headphone out
-Line level out (Rear)
-SB1394 port
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen met name wat voor kabels ik moet kopen en of ik nu in die AC3 of Coaxial ingang moet doen. Optical valt denk ik af aangezien ik niet zo'n uitgang heb en de afstand is 6meter van de Audigy naar de Onkyo versterker.
offtopic:
ik heb hier niet zo veel verstand van maar kan iemand me zeggen of dit een goede versterker is? Heb hem al 1,5 jaar en ben benieuwd of ie een beetje bij de tijd is
ik heb hier niet zo veel verstand van maar kan iemand me zeggen of dit een goede versterker is? Heb hem al 1,5 jaar en ben benieuwd of ie een beetje bij de tijd is