Monitor uit voordat XP opstart met gf2mx400 of gf4mx440

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _AzN_GhOsT
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 21:28

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

Topicstarter
Als ik WindowsXP-Pro opstart krijg ik vlak voor het "Welcome" scherm zwart beeld en gaat mijn monitor uit. Als ik mijn PC dan uit zet kom ik met de eerst volgende boot bij het keuze menu voor "Save mode" etc. Ik heb nu in save mode, de videokaart uitgeschakelt en draai dus xp zonder drivers. Deze problemen heb ik met de GF4 MX440 en GF2 MX 400 op WIN-XP Pro.

ik heb nu een nieuwe mobo en proc, maar heb het probleem nog steeds. Vandaag dacht ik dus ff dat het aan de monitor lag, maar sloot een andere systeem aan deze monitor en dit systeem op een andere monitor, maar het mocht niet baten.
Ik draai nu dus de GF4 MX440 met optie in het hardware uitgeschakelt.

Ik heb meerdere malen win-xp erop gezet, maar telkes nadat de nvidia of de meegeleverde drivers instaleer en dat reboot, wordt het beeld zwart vlak voor het welkoms scherm.

wie weet het probleem? zou het aan mijn win xp liggen?

Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |

Verwijderd

De instellingen in XP die je had gezet bij de GF4 drivers waren misschien te 'hoog' voor je monitor, denk aan resolutie en dingen als 32-bit kleuren. :)
Vermeld nog even wat voor monitor je hierbij gebruikt.

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem maar dan met een Geforce Ti4400 van Leadtek. Ik heb er ook een topic over geplaatst op dit forum en daarop kwam de volgende reactie:

Probeer eens een andere op een nvidia-chipset gebaseerde kaart te installeren. Dus oude kaartje eruit, nieuwe erin. Ik heb de Geforce Ti4600 van m'n broertje geleend (Asus). Na de installatie van de drivers nieuwe kaartje eruit, oude erin - en alles werkt weer naar behoren.

Ik las in je verhaal dat je al twee kaarten hebt uitgeprobeerd maar ik zou je aanraden om toch bij een kennis een kaart te 'lenen' en deze oplossing te proberen. En als je dan toch aan het schroeven bent kan je meteen kijken of je kaarten in een ander systeem wel werken...

ps

Sinds ik deze 'oplossing' heb uitgevoerd heb ik nog geen nieuwe/andere drivers geïnstalleerd. Ik weet dus niet of dit een lange termijn oplossing is of slechts een pleister op de wonde...

Succes!

Evel

• _AzN_GhOsT

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

Topicstarter
ik heb een Sampo KM-712U

http://www.sampotech.com/default.htm

denk niet dat het aan de monitor ligt.

Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
_AzN_GhOsT schreef op 28 January 2003 @ 20:10:
Vandaag dacht ik dus ff dat het aan de monitor lag, maar sloot een andere systeem aan deze monitor en dit systeem op een andere monitor, maar het mocht niet baten.
Zou je deze zin wat duidelijker kunnen maken? Want doet jouw monitor het nou wel of niet op een ander systeem?

Je hebt ieg met 2 mobo/cpu combinaties geprobeerd, met 2 videokaarten, div Win installaties em nvidia en microsoft driver, dus het moet bijna de monitor zijn. Alleen lijken de specs van jouw scherm wel in orde (zie link, wat een lelijke site trouwens)

{signature}

• _AzN_GhOsT

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

Topicstarter
mijn monitor doet het wel op een ander systeem, maar niet op een andere monitor o.a. van philips, model weet ik niet, maar die werkt prima op het andere systeem

Pagina: 1