Toon posts:

[geluidskaart] IDE achtige plug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn p133 computer geupgrade naar een p266.

Nu komt deze p266 van een kantoor en heeft (buiten de cdromspeler dan) geen geluidkaart.
Ik heb uit de p133 een geluidskaart gehaald.
Deze had van de achterkant van de computer gezien de vorm van een pci kaart. Maar eruitgehaald was hij 2x zo kort als een pci kaart. De plug was een soort IDE achtige plug, zo een met 40 pinnen en zat op het moederbord geklikt.
Hoe kan ik dit aansluiten op de p266?

De p133 is een escom type x 133mhz (bij escom overgeclockt naar 166 mhz *D)
De p266 is een compaq desktoppro 266mhz

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:43
als het origineel een escom was zat het zeker ook vastgelijmd... :)

waarschijnlijk is het een soort riser-kaartje dat speciaal voor dat moederbord gemaakt is en dat gaat waarschijnlijk op je nieuwe (nou ja, nieuwe...) moederbord niet passen.

maar waarschijnlijk is er wel ergens een eenvoudig ISA geluidskaartje te vinden.
(anders heb ik nog een hele bak van die rommel...)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar ik zie net dat je al een 5.1 pci geluidskaart hebt voor 12 euro (plus nog wat rommelgeld).
Maar kun je niet via via de cdrom geluidsuitgang gebruiken?

En nee: het zat niet vastgelijmd.

Wel balen want ik wou die cdrom speler over zetten maar die aardige mensen bij escom hadden dat vastgelijmd.

Tja, qua geld ben en blijf ik een hollander ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 20:20 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Zit er een geluidskaart in een CD-ROM speler?

Goed zo, dat gaat dus niet. ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Je hebt wel soundblasters gehad met een extra IDE-aansluiting (voor cd-rom destijds bedoeld, toen was dat nog een bijzonder modern multimedia-apparaat), maar dat zal dit idd wel niet zijn. De analoge audio-uitgang van je cd-rom drive kun je wel aansluiten op een versterker om audio-cd's af te spelen, maar verder niet.

Verwijderd

TheLemon schreef op 28 januari 2003 @ 20:58:
Je hebt wel soundblasters gehad met een extra IDE-aansluiting (voor cd-rom destijds bedoeld, toen was dat nog een bijzonder modern multimedia-apparaat), maar dat zal dit idd wel niet zijn. De analoge audio-uitgang van je cd-rom drive kun je wel aansluiten op een versterker om audio-cd's af te spelen, maar verder niet.
De meeste geluidskaarten hadden vroeger idd nog een IDE-controller, hoewel ik die dingen nooit aan de praat heb gekregen. :(

Verwijderd

Topicstarter
TheLemon schreef op 28 January 2003 @ 20:58:
Bij duke nukem 3d stonden bij intellingen anders wel soundblaster!
Morgens pics :)

Als ik geluid niet uitzend als wave maar als cd audio, krijg ik dan ook niks van geluid door dat gat? Das wel balen. Tis maar voor 1 mini speakers.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 00:24 ]

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Die keus heb je zelf niet, als er op die cd CDDA (audio) staat, dan kan je dat uit die analoge uitgang laten komen. Zo niet, dan kan je niet door je OS gegenereerde geluiden via je cdrom-speler laten sturen ofzo, ik zou idd gewoon ergens voor €1,- ofzo een oud kaartje 2e hands zoeken.
Pagina: 1