Ik heb een soort van server-client programma gemaakt in C++ waarmee je bestanden kunt versturen, nu zou ik graag het upload en download verkeer kunnen begrenzen, iemand een idee hoe ik hier mogelijk zou kunnen aanbeginnen?
Je zult het met de hand moeten doen. Gewoon per tijdsinterval bepalen hoeveel je al verzonden hebt, en als je al op de limiet zit dan stop je met verzenden.
Dat interval kun je in principe zelf bepalen, maar bij grote intervallen (zeg meer dan 1 seconde) krijg je dan van die bursts, dus dat er in een korte tijd heel veel data verzonden wordt, en dan een periode niet. Gemiddeld komt dat gewoon neer op je limiet, maar als je naar een grafiekje krijgt dan zie je allemaal pieken en dalen
Een te klein interval werkt denk ik ook niet echt, hoewel ik nu niet echt kan onderbouwen waarom niet
'T gaat waarschijnlijk teveel CPU tijd innemen
Dat interval kun je in principe zelf bepalen, maar bij grote intervallen (zeg meer dan 1 seconde) krijg je dan van die bursts, dus dat er in een korte tijd heel veel data verzonden wordt, en dan een periode niet. Gemiddeld komt dat gewoon neer op je limiet, maar als je naar een grafiekje krijgt dan zie je allemaal pieken en dalen
Een te klein interval werkt denk ik ook niet echt, hoewel ik nu niet echt kan onderbouwen waarom niet
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
ik zat eraan te denken om neem nu per seconde een bepaald aantal bytes te versturen zou dat niet effectiever werken voor de upload snelheid?
Je zou een gemiddelde over de laatste x seconden kunnen berekenen en je snelheid daarop aanpassen.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.