Hercules 9700 Pro crashed en schakeld naar 4bit 640*480

Pagina: 1
Acties:

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 09:15

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Topicstarter
Ik gebruik gewoon de officiele Ati driver (CATALYST 3.0)

Deze gebruiker had het zelfde probleem maar een antwoord stond niet in zijn post.

GeforceII 400/400mx loopt vast...

Als ik in de Event Viewer kijk dan zie ik het volgende probleem verschijnen.

The driver ati2dvag for the display device \Device\Video0 got stuck in an infinite loop. This usually indicates a problem with the device itself or with the device driver programming the hardware incorrectly. Please check with your hardware device vendor for any driver updates.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Zie sig voor de specs.
Mijn OS op het moment is XP met laatste driver + catalyst 3.0 + Direct X 9

Alles lijkt stabiel te draaien.. Dit kan gewoon langer dan 24 uur doorgaan tot plots mijn systeem hangt.. Hij reageert dan iets van 5 seconden niet (zwart beeld)

Dan Schakelt hij terug naar windows (op 4 bit kleure modus en res van 640*480)

Met de volgende Foutmelding.

" Microsoft Windows Detected and recovered from a device failure. please save all your work and reboot to restore full func. )

Iemand enige clues en zou dit aan mijn Voeding kunnen liggen (dat hij het gewoon soms niet meer trekt) tis een 300 watt voeding van aopen.

greetz
mark

[ Voor 29% gewijzigd door markklok op 28-01-2003 19:54 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

da's geen hifi he? Da's videoplanken :P

>> Videoplanken en beeldkanonnen dus ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• markklok

markklok

Topicstarter
wups my mistake zag het net te laat :(

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 10:16
Ik heb dezelfde kaart en hetzelde probleem...

PC:

Asus P4C800 Deluxe
2 x 512 MB DDR (corsair twinmx)

rest lijkt me niet relevant.

Ik heb zo'n beetje elke driver voorhanden geprobeerd maar bij geen blijft het probleem uit. Op zich zit ik er niet zo mee want het gebeurd me zo'n 2 a 3 keer per maand (pc staat elke dag uren aan) en het gebeurt altijd als de pc niks doet (dus niet echt storend). Heb dus niet echt zin om moeite te doen met het uittesten van andere instellingen (na elke wijziging moet ik een paar weken wachten om te zien of het resultaat heeft) om hier vanaf te komen.
Wat ik wel graag zou willen weten is of dit kan leiden tot schade aan een van mijn componenten want dat zou alles veranderen natuurlijk!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
infinite loop is altijd zeer vervelend...

Probleem is dat er een opdracht blijft loopen tussen cpu, geheugen en video en uiteindelijk crasht je pc dan.

Dit kan liggen aan van alles.

Beste in zo'n geval kan doen is:

BIOS updaten

Windows er helemaal opnieuw op en alle nieuwste drivers.

Tweakers Discord

• markklok

markklok

Topicstarter
Deze thread mag op slot sinds het probleem bekend is. (volgens vele andere die het probleem ook hebben)

de Omega drivers zetten de optie Fastwrite standaard niet uit. Dit terwijl de ati kaarten het standaard helemaal niet ondersteunen. En hierdoor krijg je veel issues met de stabiliteit van je sysyeem... Dus oplossing... Zet Fastwrite uit.

thread can be closed.

• htf99
Fastwrite uitzetten helpt niet...

• Puppetmaster
  • Laatst online: 21:19
nieuwe drivers? kzie dat je cat 3.0 (TS iig) gebruikt en ze zijn inmiddels bij 3.7
misschien is het een bekende bug die inmiddels al gefixt is? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Puppetmaster op 29-09-2003 17:42 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• htf99
Alle Ati en Hercules drivers geprobeerd.

Verwijderd

mmm ik heb:
3dclub 9700 non pro
asus p4c800-e deluxe
1x 512mb corsair
400 watt zalman voeding dus daar ligt het niet aan.
nog wat crap

Ik had dit probleem ook tot 3 dagen geleden ofzo.
Stond snachts de pc aan, zet smorgens scherm aan stond het op 4bit en res op 640x480.
Heb ik 10 keer gehad. Ik heb cat 3,7, rage 3d tweak v3,9 erop, bios 1011 is dat geloof ik de laatste nieuwe in ieder geval. Maar nu heb ik er al 3-4 dagen geen last meer van terwijl ik niet echt meer iets verandert heb. Het 2 uur halo gespeeld 100% stabiel
Is idd een erg irri probleem denk dat het iets met 9700 in combinatie met asus p4c/p mobos . :(
/me knocks on wood

ps: al met fastwrite aan en uit geprobeert heb toen heb ik het ook gehad dus daar ligt het ook niet aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 22:21 ]

Pagina: 1