Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ledjes van mijn zelfgemaakte lighted fan doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een verlichte koeler met groene ledjes gemaakt. na het voorbeeld van themodfathers.com .
op het begin deden de ledjes het hoewel ze oranje achtig werden (teveel stroom?)
en daarna gingen ze 1 voor 1 kapot.
nu is er nog maar 1 die werkt.
het waren groene 5mm 5v ledjes, en had ze aangeloten op de 5v van een molex kabel.
Wie kan mij zeggen waarom ze kapot gingen want ik ben bezig met een 2e met rode ledjes maar die wil ik niet kapot hebben.
Wie kan me helpen. :?

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Duidelijk: doorgebrand... Ledjes moet je altijd aansluiten met een voorschakelweerstand. Ledjes kunnen veel hebben, maar er is een ding dat ze niet leuk vinden, en dat is teveel stroom erdoor heen. Je zou per ledje een een 150 Ohm weerstandje kunnen zetten, of per 4 ledjes in parallel-schakeling een 40 Ohm weerstand.

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 19:35:
Ik heb een verlichte koeler met groene ledjes gemaakt. na het voorbeeld van themodfathers.com .
op het begin deden de ledjes het hoewel ze oranje achtig werden (teveel stroom?)
en daarna gingen ze 1 voor 1 kapot.
nu is er nog maar 1 die werkt.
het waren groene 5mm 5v ledjes, en had ze aangeloten op de 5v van een molex kabel.
Wie kan mij zeggen waarom ze kapot gingen want ik ben bezig met een 2e met rode ledjes maar die wil ik niet kapot hebben.
Wie kan me helpen. :?
Je moet er een kleine weerstand bij stoppen, Anders gaat er een te grote stroom doorheen lopen, Hoe en wat voor weerstand, Ik heb geen idee... Maar dat staat wel ergens in de search, Onder Fanbus Of Baybus. Succes !

Te laat...

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
idd doorgebrand, 5v is gewoon te veel :)

Verwijderd

Topicstarter
oke een weerstandje ertussen dus maar dan vind ik het nog gek dat dat niet op de site staat, daar staat dat je ze gewoon op je molex moet aansluiten.

http://www.themodfathers....968f90a0da8ece657149bef9d

Verwijderd

idd, slordig

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Slordig dat die howto niets over een weerstandje vermeld... Maar al je vragen worden toch echt wel door De LED FAQ beantwoord.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.