[Abit KG7] Verschil in multiplier Thoroughbred en Palomino?

Pagina: 1
Acties:

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:25
Volgens de site van Abit:
Support AMD Athlon XP CPU, 0.18 micron process Palomino up to 2100+ and 0.13 micron process Thoroughbred up to 2000+.
Ik dacht er aan om mijn Athlon 1400 up te graden naar een XP maar ik wist niet dat er een verschil in multipliers was? :? Dus als ik een T-bred 2100+ koop, zal deze enkel maar op 2000+ werken?

Edit:
Normaal gezien zullen alle XP's die tegenwoordig in de handel te verkijgen zijn T-bred's zijn zeker?

[ Voor 13% gewijzigd door D-Three op 28-01-2003 19:31 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat heeft niets met de multipliers en alles met de voltages te maken.

Of je een Palomino of Tbred te pakken hebt kun je makkelijk zien- de Palomino heeft een vierkane core, de Tbred een rechthoekige

Oslik blyat! Oslik!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:17
Nee je loopt nog steeds een goed kans een Palomino te krijgen als je bijvoorbeeld een XP 2000+ koopt, althans, dat had ik dan in elk geval.

Misschien bedoelen ze bij Abit dat ze getest hebben met een Thoroghbred tot 2000+? Of durven ze het tot die snelheid te garanderen?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• D-Three
Dit is het enige wat ik even snel kon vinden: http://www.tweakers.net/nieuws/21581
Ik weet niet of de gegevens daarop juist zijn? Maar als ik de spanning in de BIOS manueel instel, kan ik hoger gaan dan de spanningen die hier vermeld staan. Dus ik denk toch niet dat de voltages de beperkende factor zijn... Of maak ik hier een redeneerfout?

@ budi: De quote uit mijn eerste post komt uit de changelog van een bios-upgrade. Dus veronderstel ik dat ze bedoelen dat het moederbord enkel maar tot 2100+ of tot 2000+ ondersteunt...

Mijn multiplier ondersteunt tot 13x en als ik alles manueel instel moet ik in theorie dan toch tot 2100+ kunnen gaan (zonder fsb te verhogen)?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Laagvliegerke schreef op 28 January 2003 @ 21:53:
Dit is het enige wat ik even snel kon vinden: http://www.tweakers.net/nieuws/21581
Ik weet niet of de gegevens daarop juist zijn? Maar als ik de spanning in de BIOS manueel instel, kan ik hoger gaan dan de spanningen die hier vermeld staan. Dus ik denk toch niet dat de voltages de beperkende factor zijn... Of maak ik hier een redeneerfout?

@ budi: De quote uit mijn eerste post komt uit de changelog van een bios-upgrade. Dus veronderstel ik dat ze bedoelen dat het moederbord enkel maar tot 2100+ of tot 2000+ ondersteunt...

Mijn multiplier ondersteunt tot 13x en als ik alles manueel instel moet ik in theorie dan toch tot 2100+ kunnen gaan (zonder fsb te verhogen)?
Heb je wel delaatste bios er op, deze zorgt er voor dat er nieuwere processor's worden ondersteund. Dus gewoon flashen, en volgens mij zal je pc wel aanspringen, zelf je alles op default, loopt ie op de waarden van de cpu.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:20

MaDLiVe

.-Observer-.

Een tbred 2100+ werkt er iig op. Start op/post als 2100+ XP. Meest recente bios. Uit mijn hoofd doet hij het automatisch (this een tijd geleden).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• D-Three
Termi schreef op 28 januari 2003 @ 21:57:
[...]

Heb je wel delaatste bios er op, deze zorgt er voor dat er nieuwere processor's worden ondersteund. Dus gewoon flashen, en volgens mij zal je pc wel aanspringen, zelf je alles op default, loopt ie op de waarden van de cpu.
Ik heb die CPU nog niet gekocht. Ik wil zeker zijn dat ik de juiste koop! :P Maar met een 2100+ (t-bred) zal ik waarschijnlijk niks verkeerd kunnen doen. Hoger zal ik normaal niet kunnen... Dus jah.

• D-Three
MaDLiVe schreef op 28 januari 2003 @ 22:14:
Een tbred 2100+ werkt er iig op. Start op/post als 2100+ XP. Meest recente bios. Uit mijn hoofd doet hij het automatisch (this een tijd geleden).
Tja... Misschien een foutje bij Abit. Ik ga dus maar een 2100+ gaan halen :)
Pagina: 1