[FloppyT] DHCP op externe interface

Pagina: 1
Acties:

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb net een 486 ingericht met FloppyT en geprobeerd te configgen.

Nu lukt het me IP te configureren op eth1 (interne interface) maar nu eth0 nog, de externe interface. Maar mijn provider gebruikt dus, zoals zovelen, DHCP als IP configuratie methode alleen krijg ik dat niet geconfigureerd.

Iemand die hier meer over weet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

# eth0 default device.
#
OUTSIDE_DEV=ppp0
OUTSIDE_NETMASK=255.255.255.0
OUTSIDE_BROADCAST=10.0.0.255

:?
staat daar rechtstreeks in de help ;)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Erkens schreef op 28 januari 2003 @ 19:18:
# eth0 default device.
#
OUTSIDE_DEV=ppp0
OUTSIDE_BROADCAST=10.0.0.255

:?
staat daar rechtstreeks in de help ;)
Hmm.. blijbaar overheen gekeken, maar ik heb dus ppp0 veranderd in eth0.
En ik krijg nu wel een link op die NIC maar mijn Win2k DHCP zegt niet dat hij een lease heeft uitgegeven, want ik test eerst de DHCP op mn interne netwerk, ik weet niet of dat nog uitmaakt?

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 28-01-2003 19:29 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gunner schreef op 28 januari 2003 @ 19:28:
[...]

Hmm.. blijbaar overheen gekeken, maar ik heb dus ppp0 veranderd in eth0.
En ik krijg nu wel een link op die NIC maar mijn Win2k DHCP zegt niet dat hij een lease heeft uitgegeven, want ik test eerst de DHCP op mn interne netwerk, ik weet niet of dat nog uitmaakt?
waarom heb je ppp0 in eth0 veranderd :?
# eth0 default device.
#
OUTSIDE_DEV=ppp0
hier wordt dat immers aan elkaar gelijkgesteld neem ik aan :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Erkens schreef op 28 January 2003 @ 19:46:
hier wordt dat immers aan elkaar gelijkgesteld neem ik aan :)
mijn eth0 ziet er nu zo uit
code:
1
2
3
4
5
# eth0 default device.
#
OUTSIDE_DEV=ppp0
OUTSIDE_BROADCAST=192.168.0.255

Als ik dat dus zo doe dan krijg ik helemaal geen link op mijn externe interface en wil dus gaan dialen lijkt het wel, toen ik het veranderd had in eth0 kreeg ik wel een link, maar blijkbaar geen IP adres via DHCP

Verwijderd

Euhm, ik mag aanmenen dat we hier over een NIC praten en niet over een modem. Kortom pppX hoort er niet in thuis te komen. Wat betreft het verkrijgen van een lease op het interne netwerk..... Ik mag toch hopen dat je de andere (interne netwerk) kabel er op dat moment uitgetrokken hebt? Zonder speciale routering wil dat namelijk sowieso niet gaan werken ;)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 19:57:
Euhm, ik mag aanmenen dat we hier over een NIC praten en niet over een modem. Kortom pppX hoort er niet in thuis te komen. Wat betreft het verkrijgen van een lease op het interne netwerk..... Ik mag toch hopen dat je de andere (interne netwerk) kabel er op dat moment uitgetrokken hebt? Zonder speciale routering wil dat namelijk sowieso niet gaan werken ;)
Waarom zou ik de kabel eruit moeten trekken?

De image die ik gedownload heb, is wel voor MXSTREAM maar zou met een aantal aanpassingen ook voor kabel moeten werken.

En een IP heb ik wel op eth1 dus dat is goed, lijkt me, alleen DHCP is nog een probleem

Verwijderd

Het is me niet duidelijk hoe je nou een IP wilt krijgen. Werkt je provider met DHCP? Met Wanadoo is het zo dat je eth0 (de ext. NIC) een vast IP moet geven, maar het maakt niet uit welke, en dan verder moet gaan met ppp0. Ik heb geen idee welke ISP jij hebt, dus dan is het moeilijk te zeggen..

Edit: Waarom gebruik je geen Freesco, daar is een kant-en-klare PPPoE-HOWTO voor, en is beter gedocumenteerd IMO..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 20:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 20:01:
Het is me niet duidelijk hoe je nou een IP wilt krijgen. Werkt je provider met DHCP? Met Wanadoo is het zo dat je eth0 (de ext. NIC) een vast IP moet geven, maar het maakt niet uit welke, en dan verder moet gaan met ppp0. Ik heb geen idee welke ISP jij hebt, dus dan is het moeilijk te zeggen..

Edit: Waarom gebruik je geen Freesco, daar is een kant-en-klare PPPoE-HOWTO voor, en is beter gedocumenteerd IMO..

Hoe kom je erbij dat er perse op PPP overgestapt moet worden :?

ppp is alleen maar noodzakelijk voor analoge modems en/of adsl.
Gunner schreef op 28 januari 2003 @ 20:00:
[...]

Waarom zou ik de kabel eruit moeten trekken?
Omdat ik zo het flauwe vermoeden heb, dat je je interne netwerk niet keurig in subnetten ingedeeld hebt en het dus erg weinig nut heeft om 2 NIC's te hebben die in hetzelfde subnet zitten (m.a.w. als jij geen speciale routering gaat gebruiken dan werkt het toch niet, omdat replies over slechts een nic gaan).
Pagina: 1