Toon posts:

[3DSMAX] Start erg traag op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is vast niet de goede plaats om mijn vraag te stellen, maar toch doe ik het :+ (sorry)

Ik heb namelijk een heel vreemd probleem (vind ik zelf)
Mijn 3d Studio Max 4.2 loopt errrg sloom, hij start pas na een half uur op (!)
en dan kan ik dus geen enkele actie uitvoeren..
Ik heb nu dus een kopie van 3dsmax 5, die start iets sneller op (10 minuten) en kan ik wel actie's uitvoeren.. alleen hij blijft maar laden en mn cursor blijft een zandloper:(

Ik snap er echt niets van, misschien een andere video mode of een kleine aanpassing?

Mijn Systeem:
Asus p4b533
Pentium 4, 2.4Ghz
512Mb DDR Ram
Geforce 4 Ti4200SE (128MB) + nieuwste Detonator drivers
Onboard geluid, C-Media (nog wel..)

Ik draai Windows XP Professional..

Kent iemand dit probleem??

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer eens een andere video mode

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nelis schreef op 28 January 2003 @ 19:04:
Probeer eens een andere video mode
idd, in plaats van openGL eens direct3d of HEIDI (zo heette dat ding toch :? :+)

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 20:01
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 19:02:
Dit is vast niet de goede plaats om mijn vraag te stellen, maar toch doe ik het :+ (sorry)

Ik heb namelijk een heel vreemd probleem (vind ik zelf)
Mijn 3d Studio Max 4.2 loopt errrg sloom, hij start pas na een half uur op (!)
en dan kan ik dus geen enkele actie uitvoeren..
Ik heb nu dus een kopie van 3dsmax 5, die start iets sneller op (10 minuten) en kan ik wel actie's uitvoeren.. alleen hij blijft maar laden en mn cursor blijft een zandloper:(

Ik snap er echt niets van, misschien een andere video mode of een kleine aanpassing?

Mijn Systeem:
Asus p4b533
Pentium 4, 2.4Ghz
512Mb DDR Ram
Geforce 4 Ti4200SE (128MB) + nieuwste Detonator drivers
Onboard geluid, C-Media (nog wel..)

Ik draai Windows XP Professional..

Kent iemand dit probleem??
volgens mij heb jij een licentie probleem...
heb het zelf ook eens gehad.

m'n c_dilla was over de emmer, heb m'n pc opnieuw moeten inrichten om het op te lossen,.,..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Hmm ik heb een vergelijkbaar systeem (alleen meer geheugen) maar bij mij loopt Max 5.1 perfect (nog nooit gecrasht zelfs). Start ie op van floppydisk ofzo :? :P Lijkt haast een probleem om in het virtual memory te schrijven, of inderdaad een initialisatieprobleem van de grafische kaart. Eerlijk gezegd zo geen goede ideeen wat je zou moeten proberen :/

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik probeer eens andere video mode,
Ik start hem nu op. dan vertel ik jullie morgen wel of het werkt ;)

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 20:01
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 19:09:
Oke ik probeer eens andere video mode,
Ik start hem nu op. dan vertel ik jullie morgen wel of het werkt ;)
:+

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Zou het niet kunnen zijn dat windows "vuil" is. Misschien dat een herinstaltie iets kan oplossen of is dat omslachtig. Je kan ook proberen heel veel achtergrond programmas af te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
oke na veel geratel krijg ik een melding dat Cdilla al ingebruik is..
Ik denk zelf ook dat het daar aan ligt, want ik heb gewoon direct3d..
m'n c_dilla was over de emmer, heb m'n pc opnieuw moeten inrichten om het op te lossen,.,..
wat heb je precies gedaan?

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:33
Nou, ik heb een PIII 1Ghz met een mb of 384 aan SDRAM, en een achtergrondprog of 5 runnen, dus een firewall, virusscanner, printersoftware, Trillian, en soms WinAmp, en dan duurt het nog 'maar' een minuut, en dan heb ik het over MAX 5, op een pc die een keer of 4 trager is, want ik heb een vreselijke videokaart en een sloom cpu'tje, dus er moet wel iets anders loos zijn.
1 minuut laden, ok, maar een halfuur? |:(

Moraal van 't verhaal: aan de andere tasks kan het niet liggen. :P

[ Voor 11% gewijzigd door coubertin119 op 28-01-2003 19:43 ]

Skat! Skat! Skat!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Uninstall max + c-dilla
Mik alles van c-dilla weg (d-dilla folder op c: in de root dan met name)
haal de update van c-dilla voor XP (bij 4.2 zit namelijk een ouwe versie die niet fatsoenlijk werkt onder XP) en lees de instructies bij autodesk/discreet over hun producten en windows XP.

Je kan onder XP trouwens beter max 5 draaien, max 4 heeft de update naar 4.2 echt nodig om fatsoenlijk te werken en eigenlijk is er geen enkele reden om max 4 te draaien als je ook 5 hebt (plugins zijn uitwisselbaar).

verder:
1: maak in het vervolg een iets normalere topic titel
2: als je een legale versie had dan had je dit geweten :+ (m.a.w. dit soort topics horen IMHO hier eigenlijk niet thuis aangezien je die problemen met een legale versie gewoon niet had gehad. Daarnaast is het alleen op te lossen door te gaan klooien met de licensemanager.

[ Voor 45% gewijzigd door GA!S op 05-06-2003 23:26 ]

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
coubertin119 schreef op 28 januari 2003 @ 19:42:
Nou, ik heb een PIII 1Ghz met een mb of 384 aan SDRAM, en een achtergrondprog of 5 runnen, dus een firewall, virusscanner, printersoftware, Trillian, en soms WinAmp, en dan duurt het nog 'maar' een minuut, en dan heb ik het over MAX 5, op een pc die een keer of 4 trager is, want ik heb een vreselijke videokaart en een sloom cpu'tje, dus er moet wel iets anders loos zijn.
1 minuut laden, ok, maar een halfuur? |:(

Moraal van 't verhaal: aan de andere tasks kan het niet liggen. :P
3dsmax 4.2 draaide ook goed op een pIII 500 MHz met een Voodoo3 300 AGP en 384MB ram..

Mijn 3dsmax 4 is (geloof het of niet) legaal!
en alsnog heb ik het probleem..
maar ik zal eens proberen alles eraf te gooien en opnieuw te installen.

Alsnog bedankt.

[ Voor 29% gewijzigd door Willem op 06-06-2003 11:02 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Draai je een virusscanner?

de betaler vervuilt

• maratropa
  • Niet online
hier heb je een programma "cdillakiller", die cdilla Volledig van je HD verwijderd. Een uninstall haalt het niet uit de boot sector of MBR of whatever die allemaal inzit

cdillakiller

(save target as)

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 28-01-2003 20:24 ]

specs

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

gladiool schreef op 28 January 2003 @ 20:24:
hier heb je een programma "cdillakiller", die cdilla Volledig van je HD verwijderd. Een uninstall haalt het niet uit de boot sector of MBR of whatever die allemaal inzit

cdillakiller

(save target as)
Sommige tools zijn onmisbaar voor de die hard maxer :+

de betaler vervuilt

Verwijderd

Dit kan komen door een heleboel plugins die je aan het laden bent?
Als deze niet 100% werken bv door een illegale plugin die niet goed geregistered is dan kan dit die vertraging opleveren. Als ik me dit nog kan herinneren :*)

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 20:04:
[...]

3dsmax 4.2 draaide ook goed op een pIII 500 MHz met een Voodoo3 300 AGP en 384MB ram..

[...]

Mijn 3dsmax 4 is (geloof het of niet) legaal!
en alsnog heb ik het probleem..
maar ik zal eens proberen alles eraf te gooien en opnieuw te installen.

Alsnog bedankt.
Om max 4 onder XP werkend te krijgen heb je een patch nodig voor c dilla of upgrade naar 4.2. Maar aangezien max 5 het ook al slecht doet denk ik dat het ergens anders aan kan liggen en hardware lijkt mij sterk dus ligt het meestwaarschijnlijk aan instellingen en programmas(regeister).

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 20:27:
Dit kan komen door een heleboel plugins die je aan het laden bent?
Als deze niet 100% werken bv door een illegale plugin die niet goed geregistered is dan kan dit die vertraging opleveren. Als ik me dit nog kan herinneren :*)
Foute en/of brakke plugins geven 9 van de 10 keer wel een foutmelding.

Maar virusscanners willen wel eens ERG dwars zitten (wederom in combinatie met C-Dilla.....). C-dilla wil namelijk allerlei dingen die van het OS en van de virusscanner eigenlijk helemaal niet mogen.

de betaler vervuilt

• maratropa
  • Niet online
cdilla wil dingen die van GOD helemaal niet mogen. verderfelijk progje.

specs

Verwijderd

wat doet die cdilla precies? Dat vraag ik me elke keer weer af als ik dat irritante foldertje zie staan :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je MBR naar de klote helpen in samenwerking met McAfee. :P

de betaler vervuilt

• maratropa
  • Niet online
het is de licence manager van max, en het nestelt zich in je bestand systeem, en ik geloof zelfs dat ie formats kan overleven. Er is ook gewoon een hoop gekloot mee, ze hadden een ander systeem moeten kiezen.

specs

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

gladiool schreef op 28 januari 2003 @ 20:50: en ik geloof zelfs dat ie formats kan overleven.
Yup, dat kan ie. Hele image sessies kan ie ook overleven. Enige wat c-dilla om zeep helpt is een format /mbr.

[ Voor 54% gewijzigd door GA!S op 06-06-2003 01:18 ]

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

prachtig voorbeeld voor problemen door c-dilla.

[ Voor 47% gewijzigd door GA!S op 05-06-2003 23:27 ]

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
en nog werkt het niet :(
*is wanhopig*

• maratropa
  • Niet online
ok, begin schoon. alles max stuff van je pc AF,. alle registry entry's van max je pc af, ook die van cdilla. cdilla helemaal eraf met cdilla killer, en delete de cdilla dir. dan zet je alles uit wat uit kan, dus geen viruscanners etc. Nix in je taskbar.

Dan 3dsmax schoon instaleren, geen plugins en crap. probeer de verschillende grafsiche modi met 3dsmax.exe -h

specs

Verwijderd

Nog een voorbeeld; in de tijd dat ik bij Discreet zat hoorde ik regelmatig de folks van de support afdeling klagen over de klachten. Ik heb er toen eens naar gekeken en wat bleek... bijna 90% van de support calls waren c-dilla problemen.

Altijd wel leuk om zo een support afdeling van 6 man aan het werk te houden... inefficientie op een manier zoals alleen Autodesk het weet te doen. :)

-Stefan

[ Voor 34% gewijzigd door Willem op 06-06-2003 10:56 . Reden: op verzoek quotes gedelete ]

Verwijderd

gladiool schreef op 28 januari 2003 @ 20:50:
het is de licence manager van max, en het nestelt zich in je bestand systeem, en ik geloof zelfs dat ie formats kan overleven. Er is ook gewoon een hoop gekloot mee, ze hadden een ander systeem moeten kiezen.
CDilla gebruikt een license file in de C_Dilla folder maar slaat zijn echte fingerprint info op in de boot sector van disk 0 (dus niet altijd C:, maar de physical disk 0). Een format van die disk overleeft CDilla dus niet. De latere versies van de RTM willen wat beter omgaan met disk 0 issues maar dan mag de C: drive niet een removable zijn... anders gaat de boel nog steeds over z'n nek.

-Stefan.

Verwijderd

Vlak na de release van 5 was er inmiddels de optie om FlexLM te gebruiken voor MAX... network licensing. Een erg efficiente oplossing voor network licensing maar mede dankzij het gebrek aan overzicht en technische leiding is de implementatie zo geworden dat *zowel* CDilla als FlexLM geinstalleerd worden terwijl de CDilla hooks wel werken maar niet naar een registratie kijken. Ook wel leuk is dat deze dubbel-locked oplossing dan ook nog eens $500 extra kost... *per seat*. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Willem op 06-06-2003 10:57 . Reden: op verzoek gedelete ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 00:50:
[...]

CDilla gebruikt een license file in de C_Dilla folder maar slaat zijn echte fingerprint info op in de boot sector van disk 0 (dus niet altijd C:, maar de physical disk 0). Een format van die disk overleeft CDilla dus niet. De latere versies van de RTM willen wat beter omgaan met disk 0 issues maar dan mag de C: drive niet een removable zijn... anders gaat de boel nog steeds over z'n nek.

-Stefan.
bij mijn weten overleeft c-dilla een format gewoon.

[ Voor 63% gewijzigd door GA!S op 05-06-2003 23:35 ]

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ahh, ik snap het al... bij format dacht ik eigenlijk meteen aan "fresh install" en dat voert automatisch een /MBR clean uit als het goed is omdat W2K/XP, etc. daar meteen een nette sector op zetten (altijd geklooi met Linux multi-boot systemen die de GRUB sector ook op disk0 hebben staan). Met ghost en een gewone format heb je inderdaad nog geluk (of niet, eigenlijk) dat de CDilla bytes blijven hangen. Wel zijn er nog hier en daar dingen veranderd sinds de 4.x releases, met name die disk0 issues (die wij gewoon als bug bleven zien ipv. een feature) en de hoeveelheid fingerprint info waar CDilla zich aan verbind. Met de Macrovision SDK kun je als developer nl. zelf bepalen hoe ver je wilt gaan, een hele strakke verbdintenis (disk ID's, volume ID's, RAM fingerprint, etc.), of juist een hele losse waarbij je ook nog gewoon een beetje aan de machine dingen kan verbouwen zonder meteen weer problemen te hebben. Binnen Autodesk is de regel voor deze implementatie "relatief strict" maar zou heel makkelijk losser kunnen zijn... als de wil er was binnen het bedrijf.

9 van de 10 keer heb je ook gelijk dat die verhouding echt anders ligt... maar dat gaat Autodesk natuurlijk nooit toegeven. :)

Ik kan de bedrijven die met officiele licenties toch een andere manier vinden om een versie te draaien ook geen ongelijk geven en de licensing scheme is een van de punten waar ik al duizenden MAX'en door verloren heb zien gaan. Aan de andere kant is het wel erg #$(*&@ asociaaaaal dat ik onlangs nog vernam dat er niet al te lang geleden in de Benelux een bedrijfje of 3 was die daarmee een probleem hebben gekregen... terwijl er *wel* officiele versies aanwezig waren. Met de CAD kant ben ik helemaal niet bekend maar wat ik wel hoor hier en daar van de major accounts is dat de manier van omgaan met klanten, afhandelen van klachten en problemen (met name ook licentie zaken) een grote ergernis is. Voordat er voor Macrovision gekozen werd was er binnen Autodesk al een eigen softlock versie maar die heeft het commerciele daglicht nooit echt mogen zien. Van vrij hoog in de boom op executive level is er toen besloten om alle producten te gaan standardizeren op 1 scheme en dat is toen CDilla geworden. Executive orders worden altijd strict opgevolgd (en cluelessness mag daarbij vooral een rol spelen) waardoor je dus alsnog verschillende vormen kan aantreffen binnen de product lijnen (locks, softlocks, CDilla, FlexLM). Maar voor het gevoel van Carol en haar directe managers is dat dan "1 lijn varen".

Ik heb al vaker daar gezegd... er zit iets heeeeel vreemds in het grondwater in San Rafael. Geeft vreemde bijverschijnselen tijdens het nemen van nog vreemdere beslissingen die de betalende klanten het meest irriteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Willem op 06-06-2003 10:58 . Reden: op verzoek gedelete ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm, Ik krijg CDilla er wel helemaal af met dat programma.
Nu nog 3dsmax..

Ben benieuwd

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 18:34 . Reden: och.. ]

• maratropa
  • Niet online
veel users zullen wel een rare relatie met max hebben. EIGENLIJK vind ik het een vreselijk log programma die er vaak zonder waarschuwing mee op houd (HOP, scherm weg, process weg, ram leeg, nix meer)en nog slechte gemultithread is ook. Maarja het is wel handig architectuur tekenen. Toch wil ik C4D es proberen.

specs

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Mmm nog nooit problemen gehad met C-Dilla......

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor deze late reply, maar ik heb mijn probleem opgelost.
Norton Antivirus had een conflict met CdDilla en daarom werkde het dus niet soepel. norton antivirus disablen lost het probleem op.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

GA!S schreef op 28 januari 2003 @ 20:12:
Draai je een virusscanner?
Heerlijk he, c-dilla...

de betaler vervuilt

Pagina: 1