Ik heb op mijn Slackware 8.1 bak Apache, PHP en MySQL draaien. Maar ik heb het idee dat MySQL het maar half doet. Apache werkt perfect en PHP ook. Ik heb PHPMyAdmin gedownload en werkt ook goed.
Maar nu ben ik een tutorial aan het volgen op www.webmonkey.com, En bij een bepaalde stap doet ie niet wat hij moet doen. Volgens mij moet het script goed zijn
Ik krijg dus een lijstje met namen, als ik daar op klik moet hij dus meer informatie geven over dat persoon. Maar als ik er op klik doet hij niets. Hij haalt de personen uit de database dus de connectie is er
Staat er iets fout in mn PHP/MySQL instellingen. Ik snap er echt niets van.
Maar nu ben ik een tutorial aan het volgen op www.webmonkey.com, En bij een bepaalde stap doet ie niet wat hij moet doen. Volgens mij moet het script goed zijn
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <html> <body> <?php $db = mysql_connect("localhost", "root"); mysql_select_db("mydb",$db); if ($id) { $result = mysql_query("SELECT * FROM employees WHERE id=$id",$db); $myrow = mysql_fetch_array($result); printf("First name: %s\n<br>", $myrow["first"]); printf("Last name: %s\n<br>", $myrow["last"]); printf("Address: %s\n<br>", $myrow["address"]); printf("Position: %s\n<br>", $myrow["position"]); } else { $result = mysql_query("SELECT * FROM employees",$db); if ($myrow = mysql_fetch_array($result)) { do { printf("<a href=\"%s?id=%s\">%s %s</a><br>\n", $PHP_SELF, $myro ["id"], $myrow["first"], $myrow["last"]); } while ($myrow = mysql_fetch_array($result)); } else { echo "Sorry, no records were found!"; } } ?> </body> </html> |
Ik krijg dus een lijstje met namen, als ik daar op klik moet hij dus meer informatie geven over dat persoon. Maar als ik er op klik doet hij niets. Hij haalt de personen uit de database dus de connectie is er
Staat er iets fout in mn PHP/MySQL instellingen. Ik snap er echt niets van.
[ Voor 47% gewijzigd door Mavvie op 28-01-2003 18:59 ]