Problemen met virtual server Barricade 7004ABR

Pagina: 1
Acties:

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 10:29

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb nu al een half jaar de SMC Barricade 7004ABR, alles werkt perfect op de virtual server en de mogelijkheid tot het open zetten van poorten na (maar daar heb ik geen last van).

Nu wil ik graag een webserver draaien, maar ik krijg met geen mogelijk een goede portmapping tot stand in mn router. Ik laat mijn ip dan van buitenaf door anderen benaderen, maar die krijgen dan doodleuk een error paginaatje...

Ik heb op mijn pc met lokaal ip adres 192.168.2.29 op poort 80 Apache 1.3.27 draaien en mijn router volgens het volgende linkje naar een screen ingesteld: http://home.hccnet.nl/minze.tolsma/routerscreen.jpg

Ik weet echt niet wat ik fout doe, volgens de handelingen die ik verricht zou het gewoon moeten werken.

Kan het zijn dat ik wat in moet stellen op het Alcatel Speedtouch Home adsl modem dat ik heb? Of moet ik dat gewoon zo laten?

Ik snap dr niks meer van.

Minze

Ps. Kheb de nieuwste firmware geprobeerd, en ook een oudere versie, maar het maakte geen reet uit... Een webserver hak nog steeds niet....

Edit: lokaal werkt alles prima...

[ Voor 2% gewijzigd door Miezie op 28-01-2003 18:57 . Reden: toevoeging... ]

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Verwijderd

staat port 80 misschien dicht?

Verwijderd

Maak je gebruik van een firewall? Weet de router in welke ip adressen hij wordt opgesplitst?
Staat er in je apache config bestand dat apache op poort 80 draait? Dat ip adres 192.168.2.29 heb je die handmatig geconfigureerd of automatisch?

Ik weet niet of dit het is maar ik heb ook een webserver draaien maar heb geen problemen ermee

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 10:29

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Topicstarter
hmz, port 80 is verborgen voor internet, maar kan em ook niet open gooien, ik heb me laten scannen en het helpt niks..

ik gebruik DHCP van mn router, en het lijkt me normaal dat Apache standaard port 80 pakt? Of moet ik dat configgen?

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron