Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FANS] Bedrading Fan voor voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27
Ik heb net zo'n lekker Papst fan gekocht :9~ deze fan wil ik in mijn lawaaige voeding bouwe. Nu heeft mijn huidige voedingfan 2 draden en deze nieuwe papst heeft er 3. Welke draden kan ik nu gebruiken van mijn papst fan?

Bedrading kleuren.

PAPST
Wit, Rood, Blauw

Huidige Fan
Zwart, Rood

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Rood is +, blauw is - en wit is RPM.
Dus wit hoef je niet te gebruiken.

Verwijderd

Wit en rood moet je denk ik gebruiken, de blauwe is waarschijnlijk de RPM signal wire... Als je het zeker wilt weten kijk je even naar de aansluitingen.. het is waarschijnlijk een 3 pin stekker die aan de fan zit.. de middelste draad is meestal de signal wire...

Ik zag dat Phreak het zeker weet.. volg zijn advies dus maar :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 18:56 ]

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27
tnx joe

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

Heb net hetzelfde gedaan, alleen had mijn papst geen rpm draadje. Hij had alleen een rode en een blauwe draad. De fan past bij mij trouwens precies.

Verwijderd

Die RPM draad kan je natuurlijk altijd aan een lege Fanheader aansluiten voor de meting ;)

Als je het intressant zou vinden en hij wel onder de 2000 rpm meet aangezien die papst fans niet zo heel hard draaien :)

Verwijderd

kon je die papst fans met een witte draad niet gewoon met software aansturen als je moederbord dat ondersteunt?
Pagina: 1