Ik heb een nieuwe mobiele telefoon besteld i.c.m. een vodafone 60 abonnement. Nu heb ik vandaag het contract van Vodafona thuisgekregen en daarop wordt de vraag gesteld "Internationaal bellen en roamen - ja/nee". Wat houdt dit precies in? Als ik nee invul kan ik niet bellen en gebeld worden in het buitenland? En moet hiervoor extra betaald worden indien ik ja invul?
Eeeem, Duh?
Wat dacht je ervan om eerst eens contact op te nemen met Vodafoon, alvorens het hier te plaatsen....?????

Wat dacht je ervan om eerst eens contact op te nemen met Vodafoon, alvorens het hier te plaatsen....?????
We have just one world, but we live in different ones...
Ik vind dat wel een hele vreemde vraag, omdat het volgens mij altijd standaard aan staat.
Behalve als je in het buitenland gebeld wordt, aangezien je dan de kosten "vanaf" de grens betaald.
Behalve als je in het buitenland gebeld wordt, aangezien je dan de kosten "vanaf" de grens betaald.
Tel eens rustig 10 joh...Nulnulnix schreef op 28 January 2003 @ 18:19:
**flame**
[ Voor 31% gewijzigd door Attilla op 28-01-2003 18:21 ]
Ik vond het ook een vreemde vraag, daarom stel ik hem ook hier. Ik schat dat er toch meer mensen hier ervaring hebben met een abonnement bij Vodafone...
Het klopt dat je de mogelijkheid hebt om het te blokkeren bij de aanvraag van een abonnement. Voor de mogelijkheid óm te bellen betaal je niks extra's, pas bij het gebruik. Vodafone stelt deze vraag voor je eigen zekerheid, bijvoorbeeld om misbruik te voorkomen. Stel dat jij zeker weet dat je toch nooit buiten Nederland komt, dan kan dat dus preventief geblokkeerd worden. In geval van diefstal/verlies kun je zo niet voor torenhoge kosten van buitenland bellen komen te staan.
Voor het bellen in het buitenland gelden verschillende tarieven, afhankelijk van land en netwerk (tijd wordt bij Vodafone geen onderscheid meer in gemaakt). Vodafone-geliëerde netwerken zijn goedkoper dan niet-Vodafone netwerken.
Er wordt ook melding gemaakt van een tarief van 'gebeld worden'. Dat is wat [Airwolf] beschrijft. Omdat degene die jou belt niet kan weten of je in het buitenland zit. Daarom betaalt degene die jou belt gewoon het nationale tarief in Nederland, en betaal jij vanaf de grens tot waar je zit.
Voor het bellen in het buitenland gelden verschillende tarieven, afhankelijk van land en netwerk (tijd wordt bij Vodafone geen onderscheid meer in gemaakt). Vodafone-geliëerde netwerken zijn goedkoper dan niet-Vodafone netwerken.
Er wordt ook melding gemaakt van een tarief van 'gebeld worden'. Dat is wat [Airwolf] beschrijft. Omdat degene die jou belt niet kan weten of je in het buitenland zit. Daarom betaalt degene die jou belt gewoon het nationale tarief in Nederland, en betaal jij vanaf de grens tot waar je zit.
Hmja, zoek eens op roaming 
Het betekend gewoon of je de mogelijkheid wilt hebben om in het buitenland te kunnen bellen
Het betekend gewoon of je de mogelijkheid wilt hebben om in het buitenland te kunnen bellen
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()