Toon posts:

Irritant hoge piep bij spelletjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een aantal spelletjes (oa Age of Mythology, SimCity 4, en nog wat) dat er een hoge irritante piep uit m'n boxen komt. Nu heb ik een Hercules Gamesurround Fortissimo III 7.1, een WinFast A280 van Leadtek en een Creative 5.1 (Waar die piep dus uitkomt).

Bij GTAIII kreeg ik de piep trouwens niet. Ik heb alle nieuwste drivers geinstalleerd maar hij blijft komen...

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen ?

Alvast bedankt,

- Robert

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is lang niet zeker dat dit aan de videokaart ligt. Move naar OH dus :)

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
is het niet gewoon dat je per ongeluk 3 knopjes tegelijk intyp :? dan krijg je die piep ook

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Vraag: weet je zeker dat die piep uit je boxen komt?

Mijn eerste ingeving was dat deze spelletjes een bepaalde schermmode initialiseren (zeg 800x600x32bpp), waar je monitor niet helemaal lekker van wordt, en die dingen kunnen naar piepen.

Hoe dit te testen? Zet je monitor uit :) Blijft de piep, gebruik een andere beeldschermresolutie. Heeft dit geen effect, haal dan je geluidskabel eens los (hier ga ik er dus vanuit dat de piep niet door je boxen/versterker wordt gegenereerd of versterkt).

Post daarna je resultaten ff, dan weten we weer wat meer.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Speel eens met andere settings (B.V. "normale stereo" )
Misschien worden bepaalde instellingen niet ondersteund door het spel of de soundcard.

Je hebt je geluidskaart toch ook al in andere pci slots getest ?(<-- het liefst niet direkt naast de grafische kaart)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n geluidskaart in de onderste slot gedaan en nu zit ie dus het verst vna m'n grafische kaart af. Even deed Age of Mythology het zonder piep maar inmiddels is ie weer terug. Andere geluidsopties helpen niet.

Ik weet trouwens zeker dat het niet m'n monitor is ofzo. Pas toen ik de kabels eruit rukte stopte het geluid. En het geluid zit in alle 5 boxen. Kan het niet iets met de subwoofer te maken hebben ? Hij staat wel naast m'n koelkast en dichtbij een verwarming ... Maar das toch niet zo erg ?

- Robert

Verwijderd

Gekjes. Heb je een andere geluidskaart en/of andere boxen? Dan kan je het daar eens mee testen. Interferentie lijkt me niet echt een optie. Als je koelkast het probleem veroorzaakte zou je die piep ook op andere momenten horen lijkt me.
Pagina: 1