Toon posts:

Do not cover any driveholes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een WD 180Gb 7200 rpm gekocht. Deze wou ik in mijn cooldrive stoppen, maar nu staat er op de schijf: DO NOT COVER ANY DRIVE HOLES

Volgens mij zijn deze "drives holes" kleine gaatjes op de bovenkant van de schijf.
Als ik de schijf in de cooldrive zou doen, sluit ik deze "drive holes" wel af. Wat moet ik nu doen :? ?

ik kan de schijf er gewoon instoppen of ik kan em niet koelen, wat is beter ?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik had hetzelfde, trek het kussentje van je cooldrive eraf en plak hem iets naar onder of boven, zodat de gaatjes vrij zijn.

de gaatjes is voor de lucht in de schijf die uitzet of inkrimpt door de temperatuur.

specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die cooldrives sluiten die drive holes idd helemaal af.
dus gewoon los erin hangen en op een andere manier koelen. (zet er een 80 of 92mm fan voor).

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het proberen :) thx

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op zich had het natuurlijk niet in schreeuwende hoofdletters gehoeven ...

Mother, will they like this song?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Elke HD heeft dat toch. Waarom zou er dan een product op de markt komen welke je schijf kan beschadigen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:08

Zoefff

❤ 

Die gaatjes zijn ervoor om het drukverschil tussen de lucht in de schijf, en de lucht buiten de schijf op te heffen...Je moet dus een manier vinden waarbij je ze niet hoeft af te dekken, anders mol je je schijf gewoon..

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

boeit nie zo heel veel zolang je maar niet het vliegtuig er mee ingaat of hem meeneemt naar een ander land dat echt veel hoger licht. de gewone luchtdruk verandert niet zoveel. tussen 950 en 1100 ongeveer.
en de meeste hdd`s hebben meer gaatjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 18:43 ]

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06

Jaymz

Keep on moving !

Ontcapst :P

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 11:52
sluit zo'n cooldrive de gaatjes luchtdicht af dan? Zou me wel verbazen. Daarbij verandert de luchtdruk traag, en plastic op plastic, is toch niet luchtdicht?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je hebt de cooldrive aluminium bovenkant, en daar zit een "thermal pad" op. Deze komt tegen je hard disk aan. Bij 1 van mijn schijven zou hij ook over het gaatje gezeten hebben. Ik heb het padje eraf getrokken, en het wat lager geplakt. Zo blijft er een heel klein ruimtetje tussen het aluminium en de schijf over, dat moet genoeg zijn.

specs

Verwijderd

Gaatje boren !

Verwijderd

ja, hoef je em niet meer in je cooldrive te stoppen |:( hij zal nooit meer opwarmen

als je de HD op kamer temperatuur laat komen, is het luchtdruk verschil grootendeels opgelost.

De enigste manier waardoor de lucht druk kan oplopen, is door hitte, maar je cooldrive koeld toch ?? Ik denk dat het dan niet zoveel uitmaakt.

Maar, zeg het gerust als ik het fout heb.

(Ik stel mijzelf niet aansprakelijk voor enige schade ontstaan door het opvolgen van een van mijn adviezen)

Verwijderd

ik heb mijn maxtor 120gb 7200 toeren er ook in zitten en denk kijk even ernaar maar daar staat het ook op en heb er nog geen problemen mee gehad dus waarom niet
Pagina: 1