Toon posts:

Serv-U ftp probleem ( met explorer inloggen)

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een ftp opgezet. Maar wat wil nu het probleem zijn; er kan wel ingelogd worden met een ftp programma, maar met explorer lukt het niet.
Dan krijg ik deze fout:

er is een fout op getereden bij het openen van die map op de ftp server. zorg er voor dat u toegang tot die map hebt.
Details:
200 Type set to A.
530 Only client IP address allowed for Port command

Wat doe ik verkeerd in serv-u met instellen, omdat ze er wel met ftp programma inkomen. Ik dacht dat serv-u het niet zo moeilijk had met passive mode. Of is dit geen probleem met passieve mode?

:?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:16

Zoefff

❤ 

Heb je een account op je FTP server gemaakt?

En zo ja, ziet het adres in de explorer er dan zo uit:

ftp://user:pass@ip_server:poort_server ??

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

zet anonieme aanmelding aan.

log in met je ip nr. ftp://nr

dan moet ie het gewoon doen.

waarschijnlijk heb je anonieme (Anonymous) niet aanstaan. Dat moet je aanzetten, zet ook de functie aan:

Check Anonymous passwords (bij settings)

nu kan je anoniem op je ftp server komen waarna je moet in loggen om bestanden te kunnen zien.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Zit je toevallig achter een firewall die alleen poort 21 doorlaat (of een provider die veel poorten dichttimmert) Want ik geloof dat je naast je standaard FTP poort nodig en aantal poorten nodig hebt. Welke precies weet ik niet meer.....

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Je zit waarschijnlijk achter een router dan, en het is inderdaad een pasv command probleem ja :)

• Zoefff
  • Laatst online: 11:16

Zoefff

❤ 

Luxx schreef op 28 January 2003 @ 18:53:
Zit je toevallig achter een firewall die alleen poort 21 doorlaat (of een provider die veel poorten dichttimmert) Want ik geloof dat je naast je standaard FTP poort nodig en aantal poorten nodig hebt. Welke precies weet ik niet meer.....
Hij zegt toch dat het inloggen met een FTP client wel kan, dan zit ie dus niet achter een firewall/router, of hij heeft m iig goed ingesteld

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 12:21
fout kan zijn

1) Explorer in passive mode zetten , tool, internetoption, advanced, use passive mode ftp for comp. DSL modems.

2) Het kan zijn dat bij het inloggen een twee connection door je explorer gemaakt wordt. zet in je ftp server aantal logins een op 5 bv.

1+1+1 = 1

Verwijderd

Topicstarter
k zit achter een router ja. Maar het vreemde is dat hij eerst wel gewerkt heeft. Opeens deed hij het niet meer. Ik heb een andere port geforward naar mn ftp. Dat is het probleem dus niet, anders komt er ook helemaal niemand op mn ftp. Ik heb er een no-ip.com link van gemaakt. Via mn ipadres werkt het ook niet. Heb ik net laten testen. Maar dat lijkt mij wel heel erg krom als hij zo wel zou werken.
Anonymous staat WEL aan dus dat kan het ook niet wezen. Ook heeft het ervoor WEL gewerkt met wachtwoorden en gebruikersnamen.
Mijn adres ziet er als volgt uit nu. ftp://ip isp:port
Dit werkt dus zoals ik net al zij wel in een ftp programma. Maar niet in explorer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 19:22:
k zit achter een router ja. Maar het vreemde is dat hij eerst wel gewerkt heeft. Opeens deed hij het niet meer. Ik heb een andere port geforward naar mn ftp. Dat is het probleem dus niet, anders komt er ook helemaal niemand op mn ftp. Ik heb er een no-ip.com link van gemaakt. Via mn ipadres werkt het ook niet. Heb ik net laten testen. Maar dat lijkt mij wel heel erg krom als hij zo wel zou werken.
Anonymous staat WEL aan dus dat kan het ook niet wezen. Ook heeft het ervoor WEL gewerkt met wachtwoorden en gebruikersnamen.
Mijn adres ziet er als volgt uit nu. ftp://ip isp:port
Dit werkt dus zoals ik net al zij wel in een ftp programma. Maar niet in explorer.
Ik heb hem standaard op 4 staan en aantal x inloggen via zelfde ip mag 2x
B)

Verwijderd

Topicstarter
niemand nog een idee?

• RedVox
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Heb je poort 20- EN 21 door gezet ??
Als ik hier bij mij 20 dicht zet komt ook niemand meer op de ftp met IE.

Verwijderd

Topicstarter
RedVox schreef op 28 January 2003 @ 22:58:
Heb je poort 20- EN 21 door gezet ??
Als ik hier bij mij 20 dicht zet komt ook niemand meer op de ftp met IE.
Nee, ik heb poort 8888 gebruitk. Maar, ik heb ook alleen deze maar geopend. Moet ik dan soms bijvoorbeeld poort 8887 ook openzetten?

kan iemand mij soms vertellen wat poort 20 dan doet. Ik snap het nu ffies net :?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 23:12:
[...]

Nee, ik heb poort 8888 gebruitk. Maar, ik heb ook alleen deze maar geopend. Moet ik dan soms bijvoorbeeld poort 8887 ook openzetten?

kan iemand mij soms vertellen wat poort 20 dan doet. Ik snap het nu ffies net :?
port 20 is voor ftp data.
Weet niet meer precies wat het verder inhield, maar iig benodigd bij ftp'en...
alhoewel het ook zonder kan, maar is beter met...

[ Voor 7% gewijzigd door Paitor op 28-01-2003 23:48 . Reden: onvolledig, da ken nie ;) ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Maar, nog even voor de goede orde. Ik gebruik serv-u 4.0 en men komt eer wel op met een ftp programma, zoals flashfxp. Ik denk dat dit passive mode probleem is en heb in serv-u het ip neergezet van mn router. Klopt dit? Of moet daar een ander ip gebruikt worden. Mn router is een etech. Misschien dat iemand hier nog wat over weet, hoe in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 23:55:
Maar, nog even voor de goede orde. Ik gebruik serv-u 4.0 en men komt eer wel op met een ftp programma, zoals flashfxp. Ik denk dat dit passive mode probleem is en heb in serv-u het ip neergezet van mn router. Klopt dit? Of moet daar een ander ip gebruikt worden. Mn router is een etech. Misschien dat iemand hier nog wat over weet, hoe in te stellen.
[meeleesmode]
Ik ben nu op de site www.serv-u.com aan het lezen over passive mode. Kan iemand mij dit misschien uitleggen in het nederlands. Ik heb dit stukje gevonden door bij de search even passive mode in te typen. Als iemand voor mij nederlands handleidingy wil schrijven wordt ik helemaal vrolijk
[meeleesmode]

Verwijderd

Ik heb ook ff met die nieuwe versie gewerkt.
Maar ikkke ben heel vlug weer terug naar de 2 versie gegaan nooit problemen mee.
En dan werkt het gewoon zo> ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@en_dan_hier_je_ IP_nummer

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Zoefff schreef op 28 January 2003 @ 19:11:
[..mijn berichtje..]

Hij zegt toch dat het inloggen met een FTP client wel kan, dan zit ie dus niet achter een firewall/router, of hij heeft m iig goed ingesteld
Zo, lekker vriendelijk vandaag.

Maar afhankelijk van de intelligentie/instelling van je FTP programma(client) kan het gebruik van extra poorten wisselen. Dan zou het kunnen dat IE een andere gebruikt dan een ander FTP programma.

Kijk voor je passive/avtive verhaal eens hier en hier

[ Voor 3% gewijzigd door Luxx op 29-01-2003 02:16 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal dit is doorlezen. Maar, als er mensen zijn met nog meer oplossingen. dan hoor ik dat heel graag

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

De IE waarmee je dit geprobeerd hebt staat op Active Mode, dat zie je aan het PORT commando wat nl alleen bij Active Mode wordt gebruikt. Klopt ook wel want "Active mode" is de default instelling van IE.

De FTP client stuurt (bij Active mode) altijd z'n eigen IP mee (zodat de ftp server er naar kan connecten). Ik denk dus dat IE op active staat ingesteld en dat IE zodoende z'n eigen (interne!!) IP meestuurt.. Dat pikt jouw ftp server natuurlijk niet want die kan nooit connecten naar private IP adressen en die geeft vervolgens de melding "Only client IP address allowed for Port command"

De IE client moet dus gewoon (zoals Joto al zei) op Passive mode ingesteld worden, anders kan je em gewoon niet gebruiken als ftp client van achter een router.
Dit kan je doen onder IE Opties --> Geavanceerd --> en dan "Passief FTP Protocol Gebruiken" aanvinken!

Dan ook nog even over die poort 20.
Als je via Active mode connect dan connect de ftp server vanaf de connectionport-1 (default 20 dus) naar de ftp client toe. Aangezien dit een uitgaande connectie is hoef je die bij de meeste routers niet te forwarden omdat routers meestal gewoon al het uitgaande verkeer vanzelf al doorlaten.

De portforwards die je maakt zijn alleen nodig voor inkomend verkeer (zoals bij de connection port en de poorten voor Passive mode).

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag op school geprobeerd op mn ftp te komen via explorer, en tot mn grote verbazing kwam ik erop. Hij gaf wel een melding dat er iets niet goed zat, maar ik kwam er wel op. Op school kunnen we niet op ftp's, maar wel op die van mij :S. Hoe dit komt, mij een raadsel :S. Maar heb wel een vermoeden. Meeste ftp's draaien natuurlijk op port 21 en die van mij niet. Maar, hoe laat ik nu andre mensen op mn ftp komen via explorer. Ja, k ben er nog steeds niet uit :'(

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 18:47:
[...]
Maar, hoe laat ik nu andre mensen op mn ftp komen via explorer. Ja, k ben er nog steeds niet uit :'(
Cheeses... lees je wel wat mensen schrijven??

Ik tik een heel verhaal in over hoe het komt, wat je eraan kan doen en hoe je dat dan moet en je reageert alsof het er niet staat :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik tik een heel verhaal in over hoe het komt, wat je eraan kan doen en hoe je dat dan moet en je reageert alsof het er niet staat :?[/quote]

sorry, maar ik kan toch niet iedereen gaan vertellen dat ze wat moeten veranderen in hun explorer. Er zitten nameljk een paar newbees bij en die weten helemaal nie zo veel van pc's. Dus ik had gehoopt dat er iemand anders nog een melding zou geven hoe het ook zou kunnen. Sorry O-)

• Ook

Ook

Yes I can!

Kijk, als mensen niet zelf achter een router zitten dan kunnen ze dus gewoon standaard (met active mode) connecten. Als ze dus wel achter een router zitten kunnen ze nooit de active mode van IE gebruiken, en dus ook niet voor jouw ftp server!

Daar komen ze dan vanzelf wel achter en hoef jij ze dus niet te vertellen ;)

Verwijderd

Een beetje late reactie en mischien heb je er niets meer aan maar ik wou het toch even melden.

Je moet bij Settings onder Domains een vinkje zetten voor Convert URL chararaters in commands to ASCII
Pagina: 1