Toon posts:

Geen verbinding met chello meer, door 2e netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem: voorheen had ik chello internet op mijn vaste bak met een standaard netwerkkaart van chello (een realtek), alles deed het oke.

Wat is nu het geval: Ik wil een netwerkje kweken tussen mijn vaste bak en mijn laptop om hardware, internetverbinding etc. te sharen. Ik dus een tweede netwerkkaart in mijn vaste bak gehangen. Windows deed traag met opstarten, maar dat kwam misschien omdat hij de kaart nog moest configureren. Hij herkende hem igg wel, en er waren geen hardware conflicten tussen de twee kaarten.
Maar tot mijn ontdekking deed internet het niet meer?! Ik gelijk die 2e netwerkkaart eruit gesloopt, maar het deed het nog steeds niet meer.

Alle instellingen staan volgens mij goed kwa ip (auto) en proxy instellingen in mijn browser. Ook al die eerste kaart opnieuw geinstalleerd, maar het baat niet.
Wat kan er mis zijn, misschien iets met mijn 'mac' instellingen ofzo?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 17:49:
Wat kan er mis zijn, misschien iets met mijn 'mac' instellingen ofzo?
u slaat de spijker op de kop ;)
lees de faq om te zien wat je in dit geval moet doen ;)
er staat zelfs een heel groot stuk over dit "chello" geval

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dit had ik met Windows 98 toen ik de ingebouwde ICS ging gebruiken. Bij mij was de oplossing: Netwerkkaarten verwijderen uit de devman, beide netwerkkaarten eruit, booten zonder netwerkkaarten, 1 netwerkkaart erin voor internet, anderen netwerkkaart erin en dus niet ICS van win98 gebruiken. suc6

edit: veels te laat...

[ Voor 5% gewijzigd door Joni op 28-01-2003 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 28 January 2003 @ 17:51:
[...]

u slaat de spijker op de kop ;)
lees de faq om te zien wat je in dit geval moet doen ;)
er staat zelfs een heel groot stuk over dit "chello" geval
Kan dit dus betekenen dat mijn 'mac' adres perongeluk automatisch veranderd is, waardoor ik nu niet meer op internet kan, wat betekent dat ik dat nieuwe adres moet doorbellen aan chello/upc?