klote printer gekocht?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
hallow.... ik heb een klein probleempje met mijn printer (HP Descjet 930c)... als ik aan het printen ben (in Win2k, met HP printerdrivers - dus niet die, die met Win2k geleverd zijn) gaat mijn CPU load (process: System) op 100%... dat vindt ik toch HEEL vreemd... waar ligt het aan? Aan Windows, hardware van de PC (brake interrupt-afhandel-systeem op het mobo - o.i.d.), of aan de printer?
Ik heb gehoord, dat het aan de printer kan liggen, omdat dit een zogenaamde win-printer zou zijn, die (bijna) geen (dure) hardware (CPU's enzo) zou bevatten, en dat die daarom steeds door de Computer aangestuurd zou moeten worden.

Heeft iemand van jullie dit eerder gezien/meegemaakt?

PS: de specs van de printer zijn <a href="http://www.hp.com/cposupport/docindex/hpdeskjet919033_fea_spec1.html">hier</a> te vinden!

Thanx,
DD

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Als ik print kan ik ook bijna niks meer doen in Windows (ME of 98).

Ik heb een 720c en 256 mb intern geheugen, maar toch loopt windows zeer langzaam als ik aan het printen ben.

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
probeer eens met de M$ drivers...

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:10

Johnny E

Dôh !!

Je zegt het zelf al, het is een Winprinter.
Ik heb zo ongeveer het zelfde met m'n 720C.
Gewoon geduld hebben of een andere (veel duurdere??) printer kopen. Aansluiten aan de usb poort helpt trouwens wel wat.

Specs!

Verwijderd

Heb een Epson Styles 600, werkt perfect.
Kan alles doen ondertussen, zelfs Quake3 spelen.

Mijn baas heeft ook een Canon, heeeeeeeel veeeeeeeeel problemen mee. Heel vaak herkent hij de printer niet, moet je weer opnieuw opstarten.
Heb er al van alles aan geprobeerd

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Heb je hem in de USB of Paralelle poort geprikt??

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 20:42
met mijn lexie gaat ook alles ok...

• ddofborg
ik heb hem aan parallele poort hangen... moet ik USB proberen?
Ik ga morgen een kabeltje halen...

DD

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 06-07 14:29
moet je eens die speciale business drivers (geloof dat ze zo heten) gebruiken, die gebruiken geen bidirectionele communicatie en zijn 10x sneller

• ddofborg
business driver? waar haal je die? bij hp? ga nu ff kijken... maar een linkje is welkom!

alvast bedankt!!!

Verwijderd

De HP 93xC doet gewoon PCL3, het is dus geen zgn "winprinter". zie: http://www.hp.com/cposupport/printers/support_doc/bpd07406.html#P75_1961

Maar afhankelijk van het type afdruk zal er best een aanzienlijke hoeveelheid data verwerkt en verstuurd moeten. Je vertelt niets over beschikbaar geheugen en processor. Overigens is 100% CPU load niets om je zorgen over te maken, tenzij de rest van je systeem geblokkeerd wordt.

• ddofborg
ik heb net gekeken bij <a href="http://www.hp.com/cposupport/swindexes/hpdeskjet919033_swen.html">hp</a>, maar ik heb niets over buisiness drivers kunnen vinden voor Win2k...
Maar ik heb ook gehoord, dat het aan bidirectionele communicatie met de printer kan liggen... weet iemand een manier om het uit te zetten?

• Goldme
  • Laatst online: 21-08 13:42
Bij mij vertraagt de hele computer als ik via de printerpoort naar mijn zipdrive schrijf. Je kan bijna niks meer doen.

Volgens mij is dat dus normaal bij de printerpoort.

• ddofborg
ik heb 128 mb ram en pii 233 cpu... en idd als ik aan het printen ben, wordt het systeem ERG traag... (vandaar ook deze post, als het systeem niet traag werd, dan had ik er geen problemen mee)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Dat is idd normaal.
Parallel sucks

Verwijderd

Ik heb een 880c op een p133, 32mb staan en die kan ik gewoon blijven gebruiken en dat is WEL een serie lager dan die van jou. ff met HP bellen zou ik zeggen. Hebben vrij goede support voor dit soort rotzooi.
(btw. ook een CANON en ook nooit gezeik mee.)

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

kijk eens bij je spooling: soms is "print directly to printer" sneller dan eerst naar disk spoolen en het daarvanaf trekken..

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
Het ligt niet aan je printer of drivers. Afdrukken via de paralelle poort vreet gewoon 100% cpu tijd. Of je nu een pentium 90 of een p3-900 hebt, beide gaan lekker op 100% zitten, zonder dat het afdrukken ook maar een seconde sneller gaat.

Je 930c heeft ook een usb aansluiting, gebruik die maar

Verwijderd

Alles wat je doet via de printerpoort trekt veel cpu. scannen, zip, webcam, printen.
Dat heeft met de bus te maken. Hetzelfde geld voor de a-drive
deze 2 bussen zijn al sinds het begin van de pc zowat hetzelfde gebleven (lees achtergebleven) en als je de adrive of the printerpoort flink aanspreekt dan dat onzetten veel resources trekken, ongeacht je processor!

Welkom bij een pc compatible systeem!

• ddofborg
ik weet niet hoe het met belasting zit als je naar lpt 'schrijft' en naar a-drive (als ik iets met a: doe, dan merk er niets van!!!)...
maar het stomme is, dat die printer 2 of 4 mb ram heeft, en als ik iets van 194kb print, blijft de cpu belasting 100%... dat is vreemd!!

maar ik zal eens naar HP bellen... kijken wat die zeggen....

& thx!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Hoe zit het eigenlijk met je instelling van je parallele poort, er zijn wat verschillende parallel port modes, ecp,spp en epp. Ik weet niet of het iets helpt maar de 1 schijnt toch sneller dan de ander te zijn. Welke het snelste is weet ik niet meer, ik geloof epp. Je kunt proberen of het wat helpt.

Succes

Ik weet wel dat het niet mag dat je hele systeem traag loopt wanneer je aan het printen bent. Zeker niet met een 930.

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04
Hmmm...De printer of windows zou spooling moeten ondersteunen. Met de Epson 500 heb ik er geen last van.

Hop,hop,hop!

• Frank Timmer
  • Laatst online: 17:24
Heb ik totaal geen last van met mijn HP Deskjet970cxi! Ook niet als ik grafische troep/foto's etc. ga printen!

Systeem; AMD Athlon 800; 128MB, Win2k

Andere systeem zie hieronder!

Verwijderd

De bi-directionele communicatie kun je uitschakelen met een config progje van HP dat in je windows\system dir staat. Het heet waarschijnlijk iets als HPFcfgXX.exe
waar xx een getal is (hangt van de printer af). Ik vraag me af of het helpt tegen je CPU belasting maar goed...
suc6 ermee.

• Servowire
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

DIT HAD IK OOK

lag aan de kabel, ff een nieuwe KWALITEITS kabel gehaald...

try it

met papier mache kun je alles maken!!

• Angelfire
  • Laatst online: 17:43

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

LPT poort gebruikt irq 7, dit is het laatste irq van je interrupt controller, wordt dus als laatste behandelt (erg lage prio dus). Is het niet mogelijk (als je een netwerk hebt) een printer server te kopen (jet direct kastje )?? Dit werkt vele malen sneller, geen (bijna)load meer op je systeem. Je kan kijken op de HCC voor zo'n kastje, is nie zo duur meer. Heb het zelf ook, print als een tiet

I play my enemies like a game of chess...

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Ik moet zeggen dat dit ook nieuw klinkt in mijn oren hoor, ik krijg vertraging als ik de a: aanspreek en als ik met m'n parallelle zip werk.

Maar van vertraging als ik ga printen heb ik nog nooit iets gemerkt, noch via USB, noch via parallel. (resp. Epson 740 en Brother HL1240)En die brother blaast toch aan 12ppm, dus das heel wat data die verwerkt moet worden.

Verwijderd

ik heb ook een HP 930c en print via mijn server op de standaard paralle kabel( Celeron 333@414, 128 mb)

Als ik print, b.v een webpage dan kan ik niet verder in IE in dat venster wat ik open heb staan, voor de rest kan ik wel gewoon verder met wat ik in andere proggie's aan het doen was, of in een nieuw IE venster

CPU load heb ik nog nooit naar gekeken want die is toch altijd 100% (koe :) )

Verwijderd

Anders moet je gewoon ff in je BIOS kijken bij je LPT poort. Moet je anders ff op ECP+EPP zetten. Maar USB ruled alles erbovenuit. Parralel is uit de mode (en ik weet nog steeds niet hoe je t moet skrijven).

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47

Klippy

Still Game

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 17:14 schreef Snake het volgende:
Heb ik totaal geen last van met mijn HP Deskjet970cxi! Ook niet als ik grafische troep/foto's etc. ga printen![/quote]Ikke ook nergens last van met 970Cxi parallel. Nieuwe printer halen? *D

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• ddofborg
hehe... een usb-printer kabel gekocht... en volgens mij loopt die nou goed... maar eh... soms (ik heb 5 keer geprint ofzo), krijg ik een melding, dat er een fout is opgetreden tijdens het printen (retry of cancel als keuze) en dan gaat die gewoon verder met printen... nog nooit gehad met lpt

DD
Pagina: 1