Toon posts:

Hoge piep toon uit monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.705 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen ik heb iets heel vaags! Elke keer als ik mijn PC opstart komt er een hoge piep uit mijn monitor! (jah het komt uit mijn monitor want als ik hem uitzet is het weg)
Ik heb een Liteon 17inch op 1152x864, 75hertz en een Asus GF4ti4400.
Als iemand mij kan helpen graag, want het is echt een irritante hoge piep toon.

Met vriendelijke groet, en bij voorbaad dank.

RG Scheeringa,
_/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ken dit probleem met een model 17" die ik ooit heb moeten supporten. oorzaak was een spoeltje dat zorgde voor hoge pieptonen.
oplossing was simpelweg de monitor omruilen voor een deugdelijk model.
mijn tip; neem contact op met Lite-on

Verwijderd

Ik heb soms ook een hoge pieptoon (LG Flatron 795FT) maar die krijg ik meestal weg door met de refreshrate te spelen... (hoger of lager zetten)

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10-2025

KompjoeFriek

Statsidioot

(jarig!)
Komt vaak voor bij oude monitoren, maar dat gaat voor jou niet op denk ik

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

ja, irritant he. Een collega van me heeft ook zo'n monitor alleen die van hem begint 's middags te piepen. Loopt hij lekker weg van z'n plek blijven wij met dat gepiep zitten :r
Maar eh, gevalletje garantie?

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
heb ik ook last van hier met mijn Philips 109p40 :(

Verwijderd

Heb ik ook last van met mijn 17 inch, vooral bij opstarten heeft ie er nog wel eens last van. Oplossingen:
Draai windows niet hoger dan 1024 x 786 (17 inch), of 800 x 600, (15 inch).
En inderdaad, de refrashrates kunnen ook nog wel eens helpen als je die anders zet.
Uitzetten van het beeldscherm voor een minuutje help ook wel.
Als de pieptoon echt doorblijft gaan, dan is er echt iets stuk. Dan kan je hem laten reparen, een nieuwe kopen. (of het beeldscherm altijd uitlaten :s)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb dezelfde monitor gehad en heb hem onder meer daarom weggedaan... Ook vanwege de lage refreshrates op 1280x960 enzo. Ik heb nu een Flatron 795FT+ en ik moet zeggen dat ik hem nog steeds hoor, maar een stuk minder dan die oude LiteOn. Het ligt helemaal aan de frequentie. Je kunt er weinig aan doen, alleen een beetje met de frequentie spelen door hem bijvoorbeeld eens op 72 Hz te zetten.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
we hebben het veel me oude monitoren @ school ( HP 15inch ) en daar geef ik gewoon een flinke tik op, ( of ik duw op de kap dan merkje dat het al midner wordt ) maar 2 dingen die jij kunt doen, 1 terug, 2 ff reso lager zetten want dan hebben mijn monitoren er minder last van.

De mon waar ik nu op zit heeft het btw niet :) ( iiyama VM PRO 413 )

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Mijn televisie had dat laatst, laten maken, was 35eur kwijt ofzo. was idd spoeltje.

• Twynn
  • Laatst online: 16-12-2025
Tja, dit is inderdaad vaak een spoeltje, of de hoogspanningstrafo (lijntrafo).

Omdat er stromen door de windingen van de spoel of de transformator gaat lopen gaan de draden een beetje bewegen (magnetische krachten e.d.).
Door dit bewegen gaat het ding geluid maken..

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:01

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

M0rpheus schreef op 29 januari 2003 @ 01:13:
heb ik ook last van hier met mijn Philips 109p40 :(
Same here met m'n 109P20... Hij doet het maar soms, maar het is wel vervelend.

Verwijderd

Vroeger spoten we gewoon wat plastic-spray in het betreffende speoltje. Eeen beetje nagellak kan ook wonderen doen *( al moet je oppassen als er aceton in die nagellak zit !)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 15:19 ]

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Ik heb het soms ook met mijn lg 795 ft+ al is CS aan het spelen ben, en mijn samsung s500+ heeft altijd een pieptoon als ie op 60 Hz draait.........

Verwijderd

Ik heb dat ooit bij mijn Philips TV gehad, TV opengeschroefd bleek dat er veel stof inzat. Toen we het stof eruit hadden gehaald was de pieptoon helemaal verdwenen.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

BJD

Mijn Acer 1555 dee dat ook nadat ik de refresh rate te hoog had gezet.
N ongeveer een jaar later heb ik er geen last meer van.

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ook een pieptoon uit mijn CTX PR500 (15") monitor, uit eind 1998 of begin 1999. Hij doet het verder nog steeds goed :)
Maar af en toe piepte die wel eens en het hielp toen wel om de brightness te verminderen. Hij piepte ook anders met verschillende kleuren.
Nu staat ie op 1024x768@85Hz, en k heb um ni meer gehoord sins die tijd (stond eerst op 1152x864@75Hz)

Als ie nu weer gaat piepen, ga ik toch maar de tip van zegers uitvoeren; stofzuigen dus :)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb ook zo'n lite on als jij denk ik.
en ook dat gepiep, maar bij mij piept ie al vanaf 1024@85
met 1024@75 piept ie niet meer, maarja het is wel irritant om van een hogere resolutie naar een lagere te gaan.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
3 jaar later...

Ik heb ook een soortgelijk probleem met mijn Samsung syncmaster 957DF 19" hij is denk max uit jaar 2002 ofzo.
redelijk vaak krijg ik ook een hoge piep toon als ik een scherm open met veel wit. Het rare is als ik dan een ander wit scherm open is het weg en als ik dan vervolgens weer dat vorige witte scherm open is het weer terug.. 8)7

Enigste oplossing die ik hier voor gevonden heb is met de Hz van het beeldscherm kloten. als die op 75Hz staat en ik zet hem vervolgens op 85 dan is het weg. En andersom eveneens. Als nog heel irritant om dat steeds te moeten gaan veranderen.
Weet iemand of hier nog garantie op zit :P

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 06-10-2005 11:12 ]

>PC specs<

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

KappeNou schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:10:
3 jaar later...

Ik heb ook een soortgelijk probleem met mijn Samsung syncmaster 957DF 19" hij is denk max uit jaar 2002 ofzo.
redelijk vaak krijg ik ook een hoge piep toon als ik een scherm open met veel wit. Het rare is als ik dan een ander wit scherm open is het weg en als ik dan vervolgens weer dat vorige witte scherm open is het weer terug.. 8)7

Enigste oplossing die ik hier voor gevonden heb is met de Hz van het beeldscherm kloten. als die op 75Hz staat en ik zet hem vervolgens op 85 dan is het weg. En andersom eveneens. Als nog heel irritant om dat steeds te moeten gaan doen.
Weet iemand of hier nog garantie op zit :P
Neem eens contact op met Samsung. Je hebt over het algemeen 3 jaar garantie op je monitor, dus met wat geluk valt hij er nog binnen.
Pagina: 1