Toon posts:

guillemot isis home studio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een simpele demo voor/met mijn band opnemen. Ik wil het op de volgende manier aanpakken:
Eerst een simpele opname met metronoom, gitaar en zang. En dan die bij de drummer opzetten, zodat we drum opkunnen nemen en zo alle partijen 1 voor 1 in spelen. Het enige probleem is dat ik de drum met 6 microfoons wil opnemen, en later kunnen remixen. Daar voor wil ik een harddiskrecording geval gebruiken.
Ik zat te denken aan de onderstaande Guillemot Isis Home Studio. Mijn enige vraag is, krijgt de computer ook echt 8 tracks binnen, of komt er gewoon 1 gemengde track binnen?
Is er veel kwaliteitsverlies?

Alvast bedankt,

Roderik

ps. dit is em:
Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaats.nl/fotos/muziek/harddiskrecorders/2194.jpg

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27

Eraser127

Nijkerk

je mag verwachten dat je in Cubase of Cakewalk voor iedere output een aparte track hebt anders heb je er nog niet veel aan

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat nu om de inputs, maar ik neem aan dat dat allemaal hetzelfde is >:)

Verwijderd

hij heeft aparte tracks allemaal, maar deze kaart werkt alleen op win95, en heeft slechte geluidskwalitiet, zorg beter dat je met een mengpaneel de drum goed afmixt, en dan kan je die op een sterio track afmixen, dan hoef je het later niet meer af te mixen en staat het er toch op..

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:06
Ik heb de terratec EWS88MT. Vergelijkbare kaart (8in/8out, digitaal in/out), en deze heeft wel gewoon win9x/2k/me/xp drivers. Kanalen komen apart binnen....

Toch kan je beter in een mengtafel investeren, deze bijv:

Afbeeldingslocatie: http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/PA000072.jpg

http://www.musicstorekoel...uktinfo.asp?info=PA000072

288 euro en voor dat geld heb je geen geluidskaart met een zooi in/outs....

Verwijderd

ik heb idd ook dat mengpaneel (alleen dan met effecten) en de terratec ewx 24/96, de isis is gewoon heel slecht, neem dan een mengpaneel

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 17:18:........................................
Ik zat te denken aan de onderstaande Guillemot Isis Home Studio. ................
Welk OS draai je? Want als je windows 2000/XP hebt kun je deze kaart wel vergeten..
Net zoiets als de Miro DC30, dure kaart, nog niet zo oud maar driverondersteuning voor een nieuw OS, ho maar! :(

Systeem Specs

Verwijderd

ik ben ook een gedupeerde, ik raad je niet aan om deze kaart te kopen.....behalve als je hem van mij koopt :D

Verwijderd

Topicstarter
kheb dual boot win2k en win95...
maare, ik heb een 8 spoors mengpaneel liggen. Het enige probleem is dat mijn geluids kaart niet een al te beste is. ( Creative pci 128. )
Jullie zeggen dus, zorg dat je een 16 sporig mengpaneel hebt, en een redelijke geluidskaart met 1 in en dan gewoon opnemen...
Welke geluidskaart adviseren jullie dan?
En die terratec, hoe duur is die en zo

Roderik
Pagina: 1