[Ati Radeon 9700] Tv-out dualhead, aparte weergave?

Pagina: 1
Acties:

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Okee, ik heb de FAQ doorgelezen... Jah, helemaal, maar ik kan nog steeds niet een bevredigend antwoord krijgen, en misschien begrijpen jullie wel dat ik niet 63 radeon topics ga doorlezen >:) ...

Goed...

De Radeon 9700 heeft een dualhead optie, en een tv-out. De dualhead kan, zoals al aangegeven wordt met de naam, aparte weergaven realiseren op beide monitoren. De TV-Out kan volgens de FAQ niet samen worden gebruikt met de tweede monitor aansluiting (met adapter dus)...

Vraag 1: Heeft de kaart daarentegen wél de mogelijkheid om een aparte weergave te maken op de tv-out? Dus tv-out ander beeld dan de primaire monitor?

Vraag 2: Is er een mogelijkheid om de tv-out te forceren? (Ik heb nu een klein tv'tje, maar deze word niet gedetect als zijne een tv (is NTSC btw).)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

titel specifieker gemaakt

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

Vraag 1: Heeft de kaart daarentegen wél de mogelijkheid om een aparte weergave te maken op de tv-out? Dus tv-out ander beeld dan de primaire monitor?
Ja dat kan.. je kan je secundaire beeldscherm zowel instellen als klonen of desktop extenden.

Vraag 2...

dat ntsc maakt niet zoveel uit omdat je dat ergens in kan stellen. (hij zal waarschijnlijk standaard op pal staan)
en zolang je er een composiet of svhs ingang op heb zitten denk ik niet dat je iets hoeft te 'forceren' hoor.

[ Voor 36% gewijzigd door JaWa op 28-01-2003 20:20 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Met TV-Tool kon ik van mijn Geforce 2 Pro mijn video-uit forceren. Dit was nodig, anders kreeg ik geen beeld op me LCD... Nu wil ik dus hetzelfde doen. Eigenlijk het lieft een ander beeld op de TV-OUT...

Dell Studio XPS 16

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

Scyth schreef op 28 January 2003 @ 22:10:
Met TV-Tool kon ik van mijn Geforce 2 Pro mijn video-uit forceren. Dit was nodig, anders kreeg ik geen beeld op me LCD... Nu wil ik dus hetzelfde doen. Eigenlijk het lieft een ander beeld op de TV-OUT...
ik weet het niet meer zeker maar tv tool werkt toch alleen maar met nvidea kaarten?

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je dient Hydravision te installeren, de multi-desktop omgeving van Ati...

(Handig he, het staat zelfs in de handleiding :D (hoofdstuk 4))

offtopic:
Je hebt de FAQ doorgelezen, maar duidelijk niet de search gebruikt :/

[ Voor 59% gewijzigd door pagani op 29-01-2003 09:34 ]

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Hmm, Hydravision kan niet de tv-out forceren toch? Althans heb het niet gevonden. Ik heb dus een tool nodig waarmee ik dus op de TV-Out en primaire monitor andere desktops heb, maar de TV-OUT moet wel geforceerd worden.

Dell Studio XPS 16

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
*druk*

Dell Studio XPS 16

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ga naar display properties en dan tabblad settings
en vink dan extend my windows desktop onto this monitor aan! verder moet je use this monitor als primary monitor uit...

let op kan alleen als je in display dropdown menu op 2 hebt staan.

Laat even weten of het zo lukt?

[ Voor 8% gewijzigd door DRaakje op 03-02-2003 22:24 ]

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Mja, dit bedoel ik met een "Topictitel duidelijker gemaakt" actie van Courage. Dit is niet wat ik vraag! Ik weet wel hoe ik twee monitoren op een aparte weergave krijg!

De vraag is: Hoe krijg ik een tweede desktop geforceerd op de tv-out van mijn Ati?

Dell Studio XPS 16

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Zit er nou echt helemaal niemand met hetzelfde probleem?

Dell Studio XPS 16

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Okee, het forceren is gelukt. Ik heb een 80 Ohm weerstand tussen de signaalkabel en aarde gemaakt, de TV word nu als TV gezien.

Nu komt het volgende probleem: De TV-OUT is een clone. Hoe krijg ik hem van Clone af? Hydravision kan dat niet iig.

Dell Studio XPS 16

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
geavanceerde instellingen van je videokaart. Onder weergave en daar een beetje met de instellingen spelen. Mogen niet op hetzelfde blauwe knopje staan. Speel er een beetje mee, mij is het ook gelukt ;).
Pagina: 1