Tel nr. blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:33

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
Ik weet dat ze bij 0800-nummers ook telefoonnumemrs kunnen blokkeren voor mensen die ze lastigvallen. (ben al geblokt bij Essent :) ) Maar als ze bij die nr. dus tel.nrs. kunnen blokekren kan ik dat ook lijkt me? Wat heb ik daarvoor nodig enzo?

0800 nummer worden toch doorgesluisd naar normale nummers?

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

Verwijderd

Je kunt gewoon contact opnemen met KPN dacht ik, die blokkeren het dan voor je.

En 0800 nummers worden niet echt doorgesluisd, het is meer een toegangnummer voor een reeks inkomende digitale lijnen bij een callcenter.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Er kan voor een privélijn alleen een telefoonnummer geblokkeerd worden mits je lastig gevallen wordt en je daar aangifte voor heb gedaan.

In het geval van een 0800 nummer ligt dit anders, aangezien die meestal zelf al een grote centrale hebben en het dan zelf al gedeeltelijk kunnen of kpn kan dit zonder opgaaf van redenen doen (bijvoorbeeld als het een geheim nummer betreft), aangezien elk telefoontje naar dat nummer de ontvangende partij geld kost.

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
bijv. 0800-9568 kan bijv. worden doorgestuurd naar 010-9143546 ?

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
het kan bij KPN, maar het kost je wel geld. Heeft ooit eens iemand naar geinformeerd, bleek iets van 300 piek te zijn.

do or do not, there is no try

Verwijderd

NummerWeergave werkt prima. Kost maar €1,13 per maand en dan neem je alleen maar op als je wil.

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
en als het een anoniem numemr is chello_rules?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:24
AW_Bos schreef op 28 januari 2003 @ 22:03:
en als het een anoniem numemr is chello_rules?

Anoniem bellende gebruikers zul je nooit zomaar kunnen blocken. Want dat zou betekenen dat je Anonieme nummers te weten kan komen. En das dus niet de bedoeling ;)

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
als ik naar een 0800 nr bel met Nummerweergave optie uit in mijn foon dan kunnen ze me zo blocken! Vaag :S

Enne Cutebritney: dat 014 netnummer is een testnetnummer van KPN telecom volgens google!

[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 28-01-2003 22:20 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Anonieme nummers kunnen ook geblokked worden. Bij een 0800 pakket heb je meestal een mooi contract met de KPN, waarin dat soort dingen geregeld kunnen worden. De 0800 gebruiker ziet het nummer niet, maar de KPN kan dit nummer wel zien en dus blokkeren.

Hoe weet het 0800 bedrijf het nummer? Wel, ik kan niet spreken voor Nederland maar in de telefooncentrale van ons bedrijf (VS) worden inkomende gesprekken ook geregistreerd met een tijd en lijnnummer (er zijn hier 80 telefoons aangesloten op 25 lijnen geloof ik ik zal het es moeten nagaan). Er kan dan achteraf nog steeds worden nagezocht wie het was door contact op te nemen met het telefoonbedrijf. Het nummer zal je dan nooit te weten komen, maar de telefoonmaatschappij kan het nummer dat op dat precieze moment belde gewoon blokken.

En om de illusie en de droom maar even te beeindigen: De KPN kan dus WEL geheime en anonieme nummers zien....(voornamelijk voor als de politie er om vraagt) ze worden alleen nooit naar de klant gestuurd.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Zoals maartena al zegt worden de nummers geblokkeerd in de openbare telefooncentrale, deze faciliteit wordt voornamelijk gebruikt door callcenters ed.
Voor de 112 centrale wordt er in de openbare centrale gebruik gemaakt van de faciliteit CLIR overide, zodat ook de onderdrukte nummers gewoon meegezonden worden.

Je kan dus alleen nummers op je centrale blokkeren als het nummer ook daadwerkelijk meegezonden wordt. Zo heb ik thuis voor bepaalde nummers een selectieve volgstand ingeschakeld, zodat alleen die nummers na enige tijd doorschakelen door mobiel als ik er niet ben, de rest van de bellers krijgt gewoon voicemail......

Verwijderd

Ik heb ook nummerweergave en ik pak nooit de telefoon op als er gebeld wordt met nummer onderdrukking. Dat zijn toch altijd enquetes waar ik geen behoefte aan heb. Erg handig en een stuk goedkoper.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik kan elk willekeurig nummer blokken, zelfs op bepaalde tijdstippen.
En dit zonder ook maar de telefoon aan te raken.

De truc? ISDN in combinatie met ISDN Caller ID (www.telecosoft.com) :)

Verwijderd

koelkast schreef op 29 January 2003 @ 07:51:
Ik kan elk willekeurig nummer blokken, zelfs op bepaalde tijdstippen.
En dit zonder ook maar de telefoon aan te raken.

De truc? ISDN in combinatie met ISDN Caller ID (www.telecosoft.com) :)
moet ik dan de isdn lijn aan mijn pc koppelen maar hoe ??

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 08:07:
[...]

moet ik dan de isdn lijn aan mijn pc koppelen maar hoe ??
... met een ISDN kaart :)

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:04

Hoicks

Techno!

koelkast schreef op 29 januari 2003 @ 08:14:
[...]

... met een ISDN kaart :)
..en als je die nog niet hebt dan mag de topicstarter die gratis bij me op komen halen.

Woon in Hengelo btw :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoicks op 29-01-2003 15:17 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hoicks schreef op 29 januari 2003 @ 15:16:
[...]

..en als je die nog niet hebt dan mag de topicstarter die gratis bij me op komen halen.

Woon in Hengelo btw :)
Hengelo Gelderland of Hengelo Overijssel?

Niet dat ik interesse heb, maar het kan voor anderen makkelijk zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:04

Hoicks

Techno!

Mr. Liu schreef op 29 januari 2003 @ 15:19:
[...]

Hengelo Gelderland of Hengelo Overijssel?

Niet dat ik interesse heb, maar het kan voor anderen makkelijk zijn.
Hengelo Overijssel :)
Pagina: 1