Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Verwijderd
hè bah D2k, ik dacht dat je helderziend was: als er een slotje gesmeten moet worden kom jij altijd net toevallig aanlopenD2k schreef op 28 January 2003 @ 16:41:
zonder code gaan we dat niet weten
Topicstarter: haal de file eens door de css validator heen, misschien ben je ergens een ; vergeten, ik heb dat ook al eens gehad. MSIE corrigeert dat meestal goed en als je test met Opera / Mozilla kom je er ineens achter dat er fouten instaan
Als het niet het geval is inderdaad graag wat code, dan kunnen wij nog even valideren
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 16:45 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Koeien</title> <base href="http://osiris.huis.nl/"> <link rel='Stylesheet' href='\test.css' type='text/css'> </head> <BODY> <DIV id=test> </DIV> </BODY> </HTLM> |
>>test.css
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #test {
Z-INDEX : 5;
LEFT : 10px;
TOP : 10px;
HEIGHT : 40px;
WIDTH : 40px;
BACKGROUND-COLOR : #FFE9A0;
POSITION : absolute;
BORDER : black 1px solid;
} |
Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
Ja, je kunt er vast wel iets aan doen. Of je dan nog het gewenste effect bereikt, is een tweede. Maar daar was je zeker zelf ook al achter.Alnitak schreef op 28 January 2003 @ 16:37:
ik heb een css file gemaakt en geimplementeerd in een html file
nu geeft IE 6 en Opera het prima aan alleen weigert Mozilla mee te werken.
wat kan het probleem zijn en kan je hier iets aan doen
FoOL; hij zegt dat Opera hem wel goed weergeeft...
Woah, je lijkt mn moeder wel
En wat is dit:
1
| <link rel='Stylesheet' href='\test.css' type='text/css'> |
Mag je dat zo met \ neerzetten? Ik ben nu ff in de war gebracht...
[ Voor 25% gewijzigd door Dark Blue op 28-01-2003 16:48 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
zoals Dark Blue al zei is ie in opera wel goed en ik wil hem dus ook onder mozilla goed krijgen
aangezien dat nog steeds standaart wordt geleverd onder sommige linux dist.
Windows<link rel='Stylesheet' href='\test.css' type='text/css'>
Ik heb een BB code crisis
[ Voor 65% gewijzigd door Hagar op 28-01-2003 16:50 ]
Nu ook zonder stropdas
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Koeien</title> <base href="http://osiris.huis.nl/"> <style type="text/css"> #test { z-index : 5; left : 10px; top : 10px; height : 40px; width : 40px; background-color : #ffe9a0; position : absolute; border : black 1px solid; } </style> </head> <body> <div id="test"> </div> </body> </html> |
maar op de site waar ik mee bezig ben hou ik het zelfde probleem
Nee, dat mag dus niet!!!Dark Blue schreef op 28 January 2003 @ 16:46:
Mag je dat zo met \ neerzetten? Ik ben nu ff in de war gebracht...
Mozilla doet het prima (evenals phoenix
Nu ook zonder stropdas
uiteraard maar ik heb een beetje grotere css file voor de siteWoudloper schreef op 28 January 2003 @ 16:53:
Als ik het zo doe, werkt het toch gewoon:?
HTML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Koeien</title> <base href="http://osiris.huis.nl/"> <style type="text/css"> #test { z-index : 5; left : 10px; top : 10px; height : 40px; width : 40px; background-color : #ffe9a0; position : absolute; border : black 1px solid; } </style> </head> <body> <div id="test"> </div> </body> </html>
en dat geeft een hoop extra source in m'n html file
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Zorg er dan voor dat je de goede link naar je CSS in je html zet.Alnitak schreef op 28 January 2003 @ 16:54:
de \ geeft inderdaad een probleem ( in het voorbeeld dan )
maar op de site waar ik mee bezig ben hou ik het zelfde probleem
mozilla heeft totaal geen problemen met de code die jij daarin hebt gebruikt.
Je roept het alleen niet op de juiste manier aan.
tsja, dat opera dat niet doet valt me eigenlijk erg tegen van die browser aangezien ze daar toch redelijk strict zijn met dat soort dingen.Alnitak schreef op 28 January 2003 @ 16:59:
dat is waar en heb het probleem er bijna uit overal staat \ inplaats van / en dat geeft dus alleen problemen in mozilla
Over IE zullen we maar niet beginnen
[ Voor 33% gewijzigd door Hagar op 28-01-2003 17:00 ]
Nu ook zonder stropdas
thnx Allemaal soms zie je zo iets kleins over het hoofd
Ja, dat bedoelde ik.. Maar wilde het niet meteen zeggendrm schreef op 28 januari 2003 @ 16:56:
Woudloper probeert daarmee (hoop ik) aan te geven dat het dus niet zozeer aan de CSS zelf ligt, maar aan de verwijzing naar de (externe) CSS file
Zo'n opmerking die jij nu plaats is altijd fantastisch met je user icon met die schijnheilige hobes?? (en calvin)
lowercase en uppercase door elkaar gebruiken is sowieso niet echt handig...
Intentionally left blank