Toon posts:

befww11s4 config problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de befw11s4 router van Linksys gekocht maar ik krijg het niet voor elkaar om ermee te internetten of naar buiten het enigste wat lukt is naar de router pingen. Ik heb de computers op automatisch ip en dns verkrijgen en noppes. Als ik ping naar m'n router krijg ik wel een antwoord maar als ik naar xs4all probeer te pingen krijg ik een time-out. Ik heb Kabelsloom premium internet. Ik heb alles een keer volgens het boekje geprobeerd, noppes, ik heb alle instellingen al een keer doorgenomen met iemand die er echt verstand van heeft en die kwam er ook niet uit . Dit is een site met het config menu van de router, http://wirelessaddict.net...s/linksys/html/index.html , ik weet niet of er hier tweakers _/-\o_ zijn die hetzelfde probleem als ik hebben gehad :'( . Ik heb dhcp aan staan en alle dingen waar ik van af moet blijven ben ik van af gebleven. Heb hem eigenlijk net zo geconfigd als in de link hierboven staat op de pass en user na dan.
Heb de search al gebruikt maar kon niks vinden wat met deze router te maken had.
Plzz help.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 16:58 ]

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08-2025
krijgen de pc´s wel een ipadres van de router? Is het subnet OK. Haal anders de router van dhcp af geef het vast adres 192.168.1.1 en subnet 255.255.255.0
Geef de pc´s ook een vast ipadres 192.168.1.2 etc en geef bij DNS op 192.168.1.1 en het juiste subnet natuurlijk.
probeer dat eens, daarna kijken we wel verder

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08-2025
zet op je pc je firewall ( ook die native in XP zit) eerst even uit.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
http://www.linksys.nl/linksys/download.asp

en dan de handleidingen downloaden voor je kabel of je adsl en gewoon zo configgen en dan zal het wel werken.

• realidolownor
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De xs4all instellingen voor de Linksys BEFW11S4 zijn gewoon amper te vinden. Na een tijdje zoeken en logisch nadenken waren mijn instellingen goed, en toen deed hij het.

Bij mij als volgt:

Netwerkkaart - automatisch ip toewijzen

Internet Setup
--------------------------------------
Internet connection type PPTP
IP Adress 10.0.0.150
Subnet Mask 255.255.255.0
Def. Gateway 10.0.0.138
Username ****@xs4all-basic-dsl
Password ****

Optional Settings
Hostname 10.0.0.138 pc1
Domain Name
MTU Enabled 1400

Network Setup Local IP Addres 192.168.1.1
Subnet Mask 255.255.255.0

DHCP Standaard instellingen

Ik hoop dat voor aantal van jullie zoektocht over is met deze instellingen.

Niels

Verwijderd

Bedankt voor je hulp, maar ik denk dat dat na bijna twee jaar wel duidelijk is ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.