Switch + 10/100Mbps NIC + 10Mbps NIC

Pagina: 1
Acties:

• Cam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-07 20:26
Hallo,

In huis hebben wij een 8-tal computers aangesloten op het net dmv een switch->server->Modem constructie. Helaas nog geen tijd gehad om modem te tweaken maar dit ter zijde. De SWEEX (16 port) switch is een 10/100 Mbps variant. In de server zitten 2x Realtek 10Mbps. Het probleem is echter, dat de computers met een 100Mbps kaart slechts het netwerk op kunnen maar niet kunnen surfen op 't net. De 10Mbps computers kunnen dit wel. Waar ligt dit aan en hoe is het te verhelpen. ?

Alvast bedankt,

Rob

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Heb je de duplex-modus van die kaarten vast ingesteld misschien? :? (bij de geavanceerde eigenschappen van de netwerkkaarten)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13

chromeeh

the Gnome

Nog een vraagje.... Is je switch wel auto-sensing?
Anders moet je bij alle clients de zelfde duplex mode hebben....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
chromeeh schreef op 28 januari 2003 @ 17:37:
Nog een vraagje.... Is je switch wel auto-sensing?
Anders moet je bij alle clients de zelfde duplex mode hebben....
Of de cleints gewoon op AutoMode zetten :)

• chromeeh
  • Laatst online: 15:13

chromeeh

the Gnome

Flappie schreef op 28 January 2003 @ 17:45:
[...]Of de cleints gewoon op AutoMode zetten :)
Tja... das een kwestie van wat je gwent bent....
Ik pak liever een auto-sensing switch dat ik niet achter de duplex modussen aan hoef :) Scheelt vaak een hoop geklooi....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Cam
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-07 20:26
Dank voor reacties tot nu toe, ik heb voor de zekerheid alle compu's op full-duplex gezet, maar probleem blijft.
Heeft het mischien nut om de kabels opnieuw te leggen, tijdens het leggen is de hamer af en toe uitgegleden dus ik weet niet of een beschadiging de oorzaak kan zijn?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

je geeft zelf aan dat je alleen problemen hebt met de 100mbit kaarten; ben je alleen daar met hamer uitgeschoten?

Je probleem is in principe niet met je interne netwerk. Dat werkte al. Het probleem is dan dus of je signaal ook met die snelheid en de juiste duplexmode bij je modem aan komt. (en terug). Als je al je clients op de veiligste snelheid (10mbits/half duplex) zet, heb je die problemen ge-elimineerd en ben je er absoluut zeker van of je probleem hierdoor, of door een 'uitgegleden hamer' komt. Let wel: als het wel werkt, kan dat ook bv zijn omdat je modem niet goed weet om te gaan met full duplex of 100mbit signalen.

Localhost is where the heart is

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
Cam schreef op 30 januari 2003 @ 12:20:
Dank voor reacties tot nu toe, ik heb voor de zekerheid alle compu's op full-duplex gezet, maar probleem blijft.
Heeft het mischien nut om de kabels opnieuw te leggen, tijdens het leggen is de hamer af en toe uitgegleden dus ik weet niet of een beschadiging de oorzaak kan zijn?
Full Duplex lijkt me niet de oplossing, zijn maar weinig kaarten die dat goed aankunnen. Autosensing wil ook wel problemen geven, zeker als je dat op de switch en op de clients aanzet (bij een manageble switch that is)

Zet Je NIC's eens allemaal op half-duplex

[EDIT}
Silent Strom was me voor
[EDIT]

Suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Bud_s op 31-01-2003 02:19 ]

• RammY
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Zet je 100mbit NIC es @ 10mbit. waarschijnlijk zal iet dan wel doen.

Deze advertentieplaats is te huur!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Bud_s schreef op 31 januari 2003 @ 02:16:
[...]

Full Duplex lijkt me niet de oplossing, zijn maar weinig kaarten die dat goed aankunnen. Autosensing wil ook wel problemen geven, zeker als je dat op de switch en op de clients aanzet (bij een manageble switch that is)

Zet Je NIC's eens allemaal op half-duplex

[EDIT}
Silent Strom was me voor
[EDIT]

Suc6
lol, geeft toch maar weer aan hoe goed een idee het was..
edit: en nog een!

Localhost is where the heart is

Pagina: 1