Toon posts:

Pioneer / sony dvd-brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi...ik weet het...er zijn al zat topics geopend over dvd-branders alleen wil graag toch antwoord op mijn vraag en kan ik het niet vinden.

Ik wil een dvd-brander kopen (voornamelijk voor het maken van back-up voor ps2/xbox) Nou zit ik te twijfelen tussen de pioneer dvr-104 of de pioneer dvr-105.

Voortdat ik begon met het lezen/zoeken van het forum was ik er van ovetuigd dat ik een goede koop zou doen aan de pioneer 105...nu weet ik dat niet meer zo.

Voor het maken van back-up wil ik het liefst zo goedkoop mogelijke dvd gebruiken. Nou blijkt, naar wederom hier te hebben gelezen, dat de 105 hier nog al moeite mee heeft.

Zou iemand mij kunnen adviseren wat te doen/kopen ? ... of misschien helemaal geen pioneer maar een sony te kopen (alleen jammer dat er op die brander overal een levertijd op zit van 4 - 8 weken)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:41
Pioneer is goed, je moet wel even oppassen wat voor media je koopt.
Sony is in dit geval wellicht wat beter, maar erg moeilijk aan te komen.

TIP : Afgelopen vrijdag naar de beurs geweest in E'hoven. Stond een duitse stand met retegoedkope dvd-r's. Datawrite, double speed in de A03/04/05, 110 euro de honderd.
Enkel speeds waren 85 de honderd. Ik zal is effe de naam opzoeken.

Edit : Sonic was de naam van de stand, zitten ergens bij m'gladbach in de buurt.

[ Voor 12% gewijzigd door Domino op 28-01-2003 18:21 . Reden: toevoeging ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Backups maken op goedkope DVD's? Waarom zou je juist daarvoor zo goedkoop mogelijk uit willen komen? Backups zijn toch voor de betrouwbaarheid, niet voor de onleesbaarheid ...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

de sony dru500a bevalt me erg goed. En lekker dat je dvd+ en - an schrijven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 16:23:

Zou iemand mij kunnen adviseren wat te doen/kopen ? ... of misschien helemaal geen pioneer maar een sony te kopen (alleen jamer dat er op die brander overale een levertijd op zit van 4 - 8 weken)
bij http://www.yorcom.nl is hij op dit moment op voorraad voor € 379,50
de pioneer is daar overigens € 309,50

als je de sony heb ga je overigens toch alleen maar dvd-r branden, omdat dat goedkoper is. dus de vraag is of het je die 70 euro waard is om de sony te hebben.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik zit ook een beetje te twijfelen over het Sony / Pioneer dilemma.

Ik ga het ding niet alleen voor pc backups gebruiken, maar ook voor dvdtjes op standalone dvd spelers. De Pioneer ondersteunt alleen DVD-R/RW (toch?), maar niet alle dvd spelers kunnen hiermee overweg toch?

Dan zou de Sony iets beter zijn, zeker aangezien die ook iets minder selectief met media schijnt om te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Met de pioneer kan je alleen maar dvd-r(w) gebruiken.

Op onderstaande link kan je kijken of je standalone dvd speler gebrande dvd's "aan" kan.

http://www.vcdhelp.com/dvdplayers

bij http://www.yorcom.nl hebben ze de sony ook niet.

Ik zit nog steeds te twijfelen maar ik denk dat ik dan toch maar ga voor de pioneer 105.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 15:43 ]

Pagina: 1