Toon posts:

reset werkt NIET ! koude start werkt wel!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
help! ik kan geen reset meer uitvoeren op mijn computer.
hij geeft de melding na resetten: boot failure in startup en kan dus niet opstarten.
bij een koude start, het fysiek opnieuw aanzetten van de computer doet ie het prima, maar als er vanuit windows XP een restart wordt uitgevoerd of via ctrl-alt-del hangt het systeem in het begin van het opstartproces al.

het detecten van alle masters en slaven wordt bij de primary al afgekapt.de hardeschijf wordt simpelweg niet gelezen. maar bij uit en aanzetten doet ie het vervolgens weer prima.

ik heb een asus tusl2c moederbord en een award bios met revision nummer 1011, wat net geupgrade is naar 1014.
in de bios komt bij een reset de configuratie van de harddisk ook niet automatisch op. de hardeschijf is 1 jaar oud en 60 gig.

heb geen idee wat het probleem kan zijn.. wie kan mij helpen? 8)7

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Die upgrade van je bios misschien? Probeer dat eens opnieuw, of sluit effe een jumpertje kort op het mobo. Gooit ie effe alle instellingen e.d. eruit maar dan zal het wel opelost zijn.

(check wel effe je mobo boekie voor je dit doet)

mcb1

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat het aan je voeding ligt. Ik denk dat ie te weinig vermogen levert!! Wat is je huidige voeding sterkte?

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Hoe kan het nou aan de voeding liggen?
Voorheen werkte het toch gewoon, of de voeding moet gewoon kapot zijn o.i.d.

Niet de kast open gehad en het 1 en ander verwisseld?

mcb1

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Loop de bekabeling en de bejumpering nogmaals na en vergewis jezelf ervan dat ze 100% in orde zijn. Check anders de mobohandleiding en de handleidingen op de sites van de harddiskfabrikanten hoe het eigenlijk hoort te zijn.

Ook kan het zijn dat de HDD niet snel genoeg op gang komt, zet hiertoe de IDE Detect Delay oid in de BIOS wat hoger :)

Verwijderd

je kan anders ook eens de cmos wissen voor alle veiligheid en dan voorzichtig alles terug instellen, is zo ongeveer het eerste wat ik zou proberen

Verwijderd

Topicstarter
het gekke is dat toen het probleem zich voordeed ik niets veranderd had en de biosupgrade gewoon geen verandering aanbrengt..
wat is in godesnaam het verschil in opstartprocedures bij koude start of reset..
als ik het verschil weet kan ik kijken waar het misloopt...!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Beta bios, niet doen gewoon. Lekker terug naar versie 12.

Versie 14 deed bij mij ook niet helemaal lekker

ftp://ftp.asuscom.de/pub/...L_Chipset/i815ep/TUSL2-C/

Verder wachten we verder af tot bios 14 final gaat.....

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ga anders alle BIOS instellingen nogmaals na.. Pak desnoods het boekje/google erbij om voor achtergrondinformatie omtrent 'onbekende' instellingen.

Maar ik zou idd eerst een CMOS reset pogen en in ieder geval daarna 'Load Fail Safe Defaults' en 'Load Optimized Defaults' testen :)

Terugflashen kan natuurlijk ook. Overigens, waarom had je eigenlijk de BIOS geflasht toen de systeem nog prima draaide? If it ain't broken, don't fix it ;) Anders had je wel zelf kunnen bedenken dat de BIOS update niet helemaal lekker is >> terugflashen :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door BalusC op 29-01-2003 08:54 ]

Pagina: 1