[Memtest] in navolging op [Athlon] cpu trouble

Pagina: 1
Acties:

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xlr-8.nl/memtest.jpg

(fotoscreen ipv printscreen :) )

Kan ik er zo vanuit gaan dat mijn het probleem (zie [rml][ Athlon] cpu trouble[/rml] ) aan mijn geheugen ligt? Dus is het de oplossing om een nieuwe DDR rammetje te halen?

PS. Vergeef het me dat ik een nieuwe topic open maar ik moet met 15 minuutjes weg en kan dan even geheugen halen, ik hoop dat iemand die memtest kent mij kan zeggen dat mijn geheugen inderdaad rot is. Bij voorbaat _/-\o_

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
ziet er inderdaad rot uit (i.e. dat doet 'ie bij mij niet ;) )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Elke fout die memtest vindt is reden zat om het geheugen in te ruilen cq nieuw geheugen te halen :)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Memtest hoeft niet altijd goed te werken! We hebben hier gevallen gehad met een Asus A7V133-E die ook ALTIJD mem corrupt weergaf, daar was niks mee aan de hand, maar het mobo ondersteunde bepaalde procs niet goed. Die kon je er wel in doen, maar dat werkte gewoon niet. De computer startte maar was onstabiel etc.

Maw, dat was geen mem probleem.

Uit oude post zie ik dat het om nieuwer systeem gaat, maar de foutcode op adres 0.0 mb en dan ffffff in en ffffff out is wel vreemd, ook omdat in die korte tijd al zoveel errors zijn die allemaal precies hetzelfde zijn.

het zou dus iets anders kunnen zijn....

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Contagion schreef op 28 januari 2003 @ 18:10:
Memtest hoeft niet altijd goed te werken! We hebben hier gevallen gehad met een Asus A7V133-E die ook ALTIJD mem corrupt weergaf, daar was niks mee aan de hand, maar het mobo ondersteunde bepaalde procs niet goed. Die kon je er wel in doen, maar dat werkte gewoon niet. De computer startte maar was onstabiel etc.

Maw, dat was geen mem probleem.

Uit oude post zie ik dat het om nieuwer systeem gaat, maar de foutcode op adres 0.0 mb en dan ffffff in en ffffff out is wel vreemd, ook omdat in die korte tijd al zoveel errors zijn die allemaal precies hetzelfde zijn.

het zou dus iets anders kunnen zijn....
Inderdaad. Laatst een computer gezien met een onboard videokaart die gebruik maakt van shared geheugen. Daar liep memtest dus ook mooi op stuk, constant errors vanaf een bepaalde positie. Maar ik neem aan dat je geen onboard vga kaart hebt die het gewone geheugen gebruikt :P. Bovendien ging het op de ene computer fout helemaal achterin het geheugen.
Memory hole ook niet toevallig aanstaan (alhoewel die optie van 14 tot 15mb mapped)?