[W98] Philips brander niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden, het volgende

Ik koop zaterdag een brander voor een vriend van me. Philips CDD6880 als ik me niet vergis, geloof iig dat hij zo herkend werd door het bios. BIOS deed verder alles prima; zat op 2e IDE als master, jumpers goed, etc. Herkend als UDMA 2 modus, alles prima, ook vbw de andere drives.
W98 (1e editie) opgestart, brander niet te vinden, blijkt uiteindelijk in apparaatbeheer de 2e IDE-controller een probleem te hebben. Brander wordt niet gezien en melding apparaat functioneert niet goed of is niet goed geinstalleerd verschijnt.
D8 ff dat het aan de controller kon liggen of aan de IDE-kabel, maar beide heb ik middels testen uit kunnen sluiten.
Brander op prim. slave levert dat de controller het wel doet (volgens w98), maar dat alleen het 1e apparaat (hdd) herkend wordt.
Verder heb ik nog niet de moeite gedaan om drivers voor de controller te installeren; lijkt me vrij onzinnig, wetend dat als ik er de brander gewoon afhaal, beide controllers prima hun werk doen (is nog ff getest met de cd-lezer op 2e ide).
Moet dus echt aan de brander liggen.
Controller is een ALI (avance logic dus geloof ik). Any help?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Op de doos staat dat enkel Windows 98 Second Edition, Millenium, 2000 en XP ondersteund worden. Zijn de chipset drivers goed geinstalleerd?

--> Best eerst updaten naar 98SE. Dan zien of de chipset drivers goed genoeg zijn (desnoods updaten) en dan zou het moeten werken.

Trouwens, een CDD6880 bestaat niet. Wat staat er juist op de bovenzijde van de doos (links onderaan)?

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
het was een OEM...geen doos dus. en aangezien die vriend ca 150 km van me af zit, kan ik ook niet ff zomaar gaan kijken
maar had id al aan een nieuwe install zitten denken

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Laat je het resultaat even weten aub?

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Hm, ik kom net tot de conclusie dat ik destijds wel even de uiteindelijke oplosing had mogen posten :X

Bij deze dan alsnog maar :P

Het probleem zat hem idd in de IDE stack van 98 eerste editie. Met 98 SE was er niks meer aan de hand en liep het ding als een zonnetje :)