Toon posts:

Battlefield 1942 TRAAAAG!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem dat het spel Battlefield 1942 verschrikkelijk traag draaid. Als ik in een level zit, midden in bijvoorbeeld een dorp, draai ik misschien 2fps...loop ik een eind door....dan draaid hij er weer zo 60fps

ik heb mijn computer al herinstalleerd maar dit heeft niet geholpen, ik heb het al bij andere spellen geprobeerd, zoals Mohaa, RA2, Yuri, UT, UT2k3 en hier heb ik er geen last bij, dus het lijkt echt aan dit spel te liggen.

het spel draaid in een resolutie van 1024*768*16 en nog draaid het slecht, de geluidskwaliteit staat ook al op het minima dus dat kan ook niet het probleem zijn.

Het systeem waarop het wordt gedraaid is een:

Amd xp 2000+
512 MB DDR
MSI SIS 745 Ultra
Radeon 8500

ps. het heeft altijd goed gedraaid, en de updates zijn geinstalleerd, draai met de nieuwste catalyst drivers + update ervoor.

wie weet wat er mis is!?!? 8)7

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Zet de geluidskwaliteit eens op low of speel eens met andere geluidsinstellingen. Heel veel mensen hebben dit probleem (gehad) en hebben het daar meestal mee opgelost. En voor de rest hoort dit topic eigenlijk in SPV ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Ten eerste is er mis dat je in het verkeerde forum post.

Wat je probleem betreft: wat heb je er laatst bijgezet qua software/hardware. Dit omdat je zegt dat dit probleem er ineens is.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
MaRc0 schreef op 28 januari 2003 @ 15:51:
Zet de geluidskwaliteit eens op low of speel eens met andere geluidsinstellingen. Heel veel mensen hebben dit probleem (gehad) en hebben het daar meestal mee opgelost.
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 15:50:
de geluidskwaliteit staat ook al op het minima dus dat kan ook niet het probleem zijn.
:? ;)

Voor de rest weet ik et ook niet...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Sn3akz schreef op 28 januari 2003 @ 15:54:
[...]

[...]

:? ;)

Voor de rest weet ik et ook niet...
Spelen met je geluidsinstellingen kan nog geen kwaad :P
Wat voor geluidskaart heb je eigenlijk?

The devil is in the details.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29

Verwijderd

Dit al geprobeerd?

Wat doe ik aan lage framerates?

Sluit bijvoorbeeld alle toepassingen af die je niet gebruikt tijdens een potje Battlefield. Ook bij de instellingen van het geluid is het verstandig deze op 22 kHz te zetten ipv. 44 kHz. Als je soundkaart het ondersteunt is het verstandigste om de optie hardware acceleration aan te zetten, dan gebruikt hij de kracht van je soundkaart en niet je CPU processor.

De harde schijf opruimen kan ook helpen, kun je vinden onder je systeemwerkset, ook defragmenteren kan helpen.

Kijk eens bij de eigenschappen van je videokaartdrivers of je niet toevallig Anti-Aliasing aan hebt staan. (rechtermuisknop, eigenschappen, tabblad instellingen, tabblad geavanceerd, tabblad videokaartnaam, en dan kijken bij je direct3d instellingen) let ook op dat je de anisotropische patrooninstellingen op 0 kunt zetten om je prestaties te verbeteren.

Wat je ook kunt proberen is om de sound acceleration lager of uit te zetten. Ga naar start, uitvoeren en typ in: dxdiag. Ga naar het tabblad sound/geluid en wees er eerst zeker van dat er geen conflicten zijn. Bij geen enkel conflict kun je de scroll slider van hardware acceleration een tikje naar links zetten en dan Battlefield nog eens proberen, bij geen effect schuif je de slider nog een tikje naar links enz.

Of lees de Battlefield 1942 tweakguide (in het Engels) eens.

Verwijderd

Topicstarter
nou me normale geluidskaart die heeft het loodje gelegt tijd terug, dus speel momenteel met me onboard, maar dit is al aardige tijd zo...ennuh ik zal nog wel eens gaan spelen met het geluid hoewel ik het al geprobeerd heb maja....

schijfruimte heb ik genoeg, 200gb ondertussen en waarvan de helft beschikbaar is....defragmenteren? ik heb geformatteerd moet dus ook wel goed zitten...

er zijn geen conflicten bij dxdiag, maja ga nog wel ff spelen met me geluid denk?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Battlefield draaide een stuk beter bij mij na het installeren van directplay 8.2 (directx 8.2).
ook hielp het op de geluidskaartdrivers te updaten.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de kick, maar denk zal het toch even laten weten....battlefield draaid weer helemaal perfekt...wat heb ik gedaan?

de graphics op low gezet, maar de resolutie toch hoog houden, beeld kwaliteit verlies is amper tot niet....

en het spel draaid weer perfekt...nog bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1