BF1942::kom niet op eigen ded. server.

Pagina: 1
Acties:

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem en ik kom er met de diverse faqs en de search niet uit.

Ik draai een amd1300,WXP met winproxy als server. Daarachter hangt een amd2000 als gamepc. Nu kan ik zowel met de gamepc als de server op internet games joinen en spelen.

Tevens kan ik op mijn server de standaard meegeleverde dedicated server laten draaien. Daar kan van buiten op ingelogd en gespeeld worden, alleen ik kom er met mijn eigen gamepc niet op. En dat is toch wel lullig.

Andersom werkt het net zo. Als ik de dedicated server op LAN zet, met intern IP adres kan ik hem zelf wel vinden, maar dan is hij vanaf het internet niet benaderbaar (logisch). Ik heb van alles en nog wat geprobeerd met gekozen IP-adressen, het hard instellen van de gezochte server op de client, etc.

Maar ik krijg het niet voor elkaar om zowel via de LAN als via internet een verbinding te hebben lopen.

Ligt dit aan het feit dat ik mijn gamepc nog moet portforwarden? (omdat de server en de client van dezelfde poort gebruik maken?) Of is het met de retailversie gewoon niet mogelijk? Of zie ik iets heel triviaals over het hoofd...

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Je zou het met port forwarden kunnen proberen, maar ik denk gewoon dat BF1942 je er niet in laat, omdat je dezelfde IP hebt als de server zelf heeft.
Je zou het kunnen proberen met het spoofen van je IP. (Een ander IP adres aannemen zonder dat ie daadwerkelijk verandert)

The devil is in the details.

Verwijderd

Zie de Battlefield faq welke poorten je moet forwarden, denk dat het daar aan ligt ;)

Althans ik kan kan wel (zonder firewall dan :P) een dedicated server maken en er zelf met anderen via i-net op spelen, maar dat is op dezelfde computer, dus ik denk dat je inderdaad eens naar de poort forwarden moet kijken aangezien je dit ook nog niet geprobeerd hebt.