2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Das iig minder dan 3000 - 3500 voor een 36" CRT
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Ik zou eigenlijk niet echt weten waarom ze het onder plasma zouden plaatsen kwa prijs, als de beeldkwaliteit inderdaad beter is. Een 55 inch beeld uit een dunne platte tv, met de beeldkwaliteit van een crt, en voor een betaalbare prijs, dat lijkt te mooi om waar te zijn toch?
Ik gok op zo'n €8000,- ex meubel
je kan ook is kijken wat de diverse TV's/plasma's bij http://www.kieskeurig.nl/...f/document/tele_vergelijk kosten en de diverse '' maten beetje vergelijken
Volgens een berichtje in de Volkskrant gaat het 44 inch model tussen de 3000 en 4000 euro kosten (zal dan wel 3990 euro worden).
Dat deze TV's 'onder' plasma worden gepositioneerd zal vooral te maken hebben met de afmetingen. Qua afmetingen zitten LCOS TV's tussen gewone breedbeeld en plasma's in; je kunt ze niet aan de muur hangen. Deze nieuwe TV's zijn ongeveer 35 cm diep. Volgens mij is de techniek ook simpeler dan plasma. Ze zijn in elk geval goedkoper, dus moet Philips ze wel onder plasma-nivo op de markt zetten. Terwijl ze misschien wel beter zijn... Marketing dus.
Dat deze TV's 'onder' plasma worden gepositioneerd zal vooral te maken hebben met de afmetingen. Qua afmetingen zitten LCOS TV's tussen gewone breedbeeld en plasma's in; je kunt ze niet aan de muur hangen. Deze nieuwe TV's zijn ongeveer 35 cm diep. Volgens mij is de techniek ook simpeler dan plasma. Ze zijn in elk geval goedkoper, dus moet Philips ze wel onder plasma-nivo op de markt zetten. Terwijl ze misschien wel beter zijn... Marketing dus.
Zeker een super :g mooi ding
Ik heb hem al gezien op onze Natlab tentoonstelling afgelopen mei (en twee jaar eerder hadden ze al het eerste proef model op diezelfde tentoonstelling). Het is zeker geen klein toestel, maar het beeld is ge-wel-dig!! Veel beter dan plasma i.m.h.o. Super scherp 1280x1024. Contrast verhouding 1:800 of zoiets. Je kunt gerust computeren op 4 meter afstand. Video beelden zijn ook fanstastisch. Het is een LCD projector maar dan met spiegeltjes binnenin, van de achterkant geprojecteerd op het scherm. Die unit zelf is maar ca. 20cmx15cmx5cm wat ik me ervan herinner, zeker een high tech staaltje techniek (en dat zeg ik niet omdat ik nou toevallig bij P werk
).
Ik heb hem al gezien op onze Natlab tentoonstelling afgelopen mei (en twee jaar eerder hadden ze al het eerste proef model op diezelfde tentoonstelling). Het is zeker geen klein toestel, maar het beeld is ge-wel-dig!! Veel beter dan plasma i.m.h.o. Super scherp 1280x1024. Contrast verhouding 1:800 of zoiets. Je kunt gerust computeren op 4 meter afstand. Video beelden zijn ook fanstastisch. Het is een LCD projector maar dan met spiegeltjes binnenin, van de achterkant geprojecteerd op het scherm. Die unit zelf is maar ca. 20cmx15cmx5cm wat ik me ervan herinner, zeker een high tech staaltje techniek (en dat zeg ik niet omdat ik nou toevallig bij P werk
west
De term LCoS zegt dat al natuurlijk: Lyquid Crystal on Silicon. Het is idd een projectie tv met een stuk beter beeld dan wat ik ooit op een plasma scherm heb gezien. Overigens de resolutie van dat ding op de CRE (Company Research Eindhoven, tentoonstelling natlab) had volgens mij een resolutie van 1920 x 1080 (HDTV). 1280 x 1024 is een monitor resolutie (5:4) die je never nooit niet op een (16:9 of 4:3) tv zal vinden.
Lijkt me wel een gaaf apparaat, deze tv. Alleen jammer ie dat zo duur zal zijn, maar ik denk dat na een tijd de prijs wel zal gaan zakken, net zoals bij die van de plasma tv's. Al heb je voor 3000 tot 4000 euro ook wel een zeer mooie beamer met een toch net iets groter beeldformaat.
Ik heb het ding ook mogen aanschouwen tijdens de CRE en inderdaad een scherper beeld had en heb ik nog niet gezien, zelfs niet met het intussen terziele gegane HDMAC (proefuitzending OS Barcelona 1992!, prachtig beeld was zijn tijd ver vooruit, al dan niet analooog, en zeker niet te vergelijken met het krakkemikkige PAL plus). Wat me toen wel opviel waren een aantal artifacten zoals het scherm stond er scheef in en de verkleuringen aan de zijkanten. Als ze dit in minder dan een jaar hebben opgelost, vind ik het een hele prestatie.Prince_of_Darkness schreef op 29 januari 2003 @ 07:43:
De term LCoS zegt dat al natuurlijk: Lyquid Crystal on Silicon. Het is idd een projectie tv met een stuk beter beeld dan wat ik ooit op een plasma scherm heb gezien. Overigens de resolutie van dat ding op de CRE (Company Research Eindhoven, tentoonstelling natlab) had volgens mij een resolutie van 1920 x 1080 (HDTV). 1280 x 1024 is een monitor resolutie (5:4) die je never nooit niet op een (16:9 of 4:3) tv zal vinden.
Euhrmmm... Bij dit soort tv's besef ik me altijd dat je voor 1699,- euro een hagelnieuwe Panasonic Breedbeeld beamer kunt kopen in Duitsland... Als het beeld dan toch groot moet zijn zou ik deze optie toch serieus gaan overwegen.....
I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...
Verwijderd
Ik wil het eigenlijk allemaal wel eerst eens zien met die prijzen. Denk dat die momenteel niet echt snel zullen dalen zoals we de afgelopen jaren met breedbeeld tvs hebben gezien.
Beamer moet je ook maar kunnen plaatsen, een scherm ophangen, licht in de kamer dimmen, etc. Een tv blijft toch vaak het handigstGreenGras schreef op 29 January 2003 @ 10:16:
Euhrmmm... Bij dit soort tv's besef ik me altijd dat je voor 1699,- euro een hagelnieuwe Panasonic Breedbeeld beamer kunt kopen in Duitsland... Als het beeld dan toch groot moet zijn zou ik deze optie toch serieus gaan overwegen.....
Pagina: 1