Toon posts:

DJ Mixer Advies...

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het wel eens tijd worden om mijn el-cheapo DJ mixertje (Powersound ofzow) te upgraden. Ik zoek het volgende:

-3X Line
-Doe dan ook maar 3 Phono
-X-fader (in ieder geval over 2 kanalen, hoeft dus niet assignable te zijn)
-3-weg EQ per kanaal, met flink bereik (-32 ofzow, +12 is genoeg)
-Cue, die _niet_ lekt (duh!)
-Mic channel
-2 outputs (liefst balanced, hoeft niet)
-Goede sound

Nou, dat is dus simpel, een Dateq-XTC. Helaas ligt mijn budget ergens rond de 650 gulden....

Ik zit zelf te denken aan een Numark DM2000x, maar zijn er nog wat vergelijkbare mixers op deze planeet? Een gemin model ofzow????

Verwijderd

Ik heb nu al een jaar of 3 een gemini 626. Alles zit erop eraan wat jij wilt hebben dacht dat tie rond de 600 was toendertijd.

Verwijderd

Topicstarter
Gemini 626 heb ik idd ook naar gekeken. Ik vraag me altijd af hoe het met de kwalititeit van die geminis zit, ik was bang dat cue zou lekken enzow. Ik heb het gevoel dat die numark net 1 range hoger zit. Ik deel het altijd ongeveer zo in:

-Crap (Powersound enzow) tot 200,-
-Betere crap (low budget gemini's, soundlab) tot 450,-
-Medium (numark DM2000x etc) tot 700,-
-Beter (Dateq etc) tot 1300,-
-Best (weetikveel, Rane etc) tot 10000,-

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik draai al jaren met een Intimidation Don mixer. Heerlijke bak, helaas niet meer verkrijgbaar.

Ik zou wat meer uitgeven voor een Numark. toch wel een stuk beter dan Gemini!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Weet iemand hoe het met die MC Crypt gevallen van de Conrad zit?!?
Kwa functies zijn ze compleet, maar is het ook een beetje kwaliteit?

Rampen bak 2004

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

ik heb zelf de Numark 1100X
volgens mij zit daar ook alles op wat je hartje begeert en die is niet echt heel duur meer volgens mij..

verder geweldige apparaat ben er heel blij mee en de zaal ook dus ik zou voor een numark gaan.

openkat.nl al gezien?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik krijg bij het zien van die McCrypt-mixertjes altijd zo'n onbestemd gevoel. Het lijkt mij een beetje mickey mouse-spul.:r

• M4rtijn
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 11:09

M4rtijn

Spinnin' around

Ik draai nu een tijdje met een Numark DM2002X, deze heeft _soepele_ faders die niet
snel gaan ruisen en ook geen overspraak (lek) tussen de drie kanalen. Het verschil met de 2000X zit 'm in de kill-buttons, iets dat toch wel ooit handig kan zijn.

Go for it!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

McCript...

Heb even het geeeeniale boekwerk van Conrad erbij gepakt. Het lijkt me vloeken ik de kerk!

Dat zoiets een "mixer" genoemd mag worden!?!?!

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
***** Numark DM2000X (Die blauwe)**********(Vette basfilters als ie bijna weggedraaid is....)

^^^^^^ONLY THE BEST FOR MY EARS^^^^^^^^^^^^

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Gemini PS626 doet het aardig en de nieuwe uitvoering is ook behoorlijk verbeterd, alleen de schuiven vind ik nog steeds bagger...
Daarvoor de ALPS inbouwen.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

OK, sorry, een tikkie off-topic, maar toch, als de thread over mixers gaat:

Weet er iemand merken/modellen van mixers die per kanaal een 5-band EQ hebben ?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

kijk eens op www.dateq.nl.

Kwaliteit uit holland.
Het kost wel wat maar je doet er jaren mee.
1000x beter dan die conrad shit.
Als je daar een lamme fader heb, moet je maar zien waar je een nieuwe haalt.
Bij dateq: ff almere bellen, volgende dag een nieuwe fader in huis.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Dateq is erg goed, wij gebruiken niet anders. Wel prijzig BTW...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
McCript, daar had ik dus een tijdje geleden een nevel-machine van... Nou nou, ze zijden dat het kwaliteids-garantie was, na 2 dagen had ik er niets meer aan... Draadje doorgebrand, enneuh garantie ? Jawel, alleen ze zeiden dat het wel door mij komt :(...

"Meng"paneelen zijn ook bagger, Monacor is zeer onbekent maar wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Dateq ken ik natuurlijk wel, maar idd, de prijs is het probleem...

Ik wil graag een DM2000x, omdat ik drie faders wil hebben. Dan kan ik mijn effect return "los" hebben staan, das wel rustig.

Hoe handig zijn die killswitcehs van de 2002x nou helemaal? Ik bedoel, je kan toch ook geoon dat knopje omdraaien, het kost mij ongeveer evenveel tijd om dat knopje een zwiep te geven, dan zo'n dingetje in te drukken. Of mis ik iets???

edit: Conrad etc kunnen naar de "crap-catogorie", dat snappen jullie hopelijk wel! Alle mixer onder de 300,- is zooi, maar leuk om mee te beginnen...

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

De naam zegt het eigenlijk al; kill switches knallen de hele hoog, midden, of laag frequentie eruit. Bij toonregelijg kun je de freqs alleen in dB's terugdraaien, niet helemaal killen.

Handigheidje; baslijn van een nummer onder de mid+hoog van een ander zetten. Lukt je niet zo makkelijk met toonregelingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht altijd dat die kill-switches gewoon een "Shortcut" naar de laagste stand van de EQ waren. Maar dit is idd wel redelijk aantrekkelijk!

Numark DM2002x it will probably be....
Pagina: 1