Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Chieftec scorpion met waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:56
Hi Dudes,

Mijn kast is af (nouja zo goed als af).

Specificaties:

-Asus 7v266-E
-AMD 1800 XP (nog niet overgeclockt)
-1GB PC2100 DDR geheugen
-1x IBM 40GB 7200rpm HD
-1x IBM 60GB 7200rpm HD
-Elsa gforce 2 kaartje (Gforce 4 komt ligt in de planning maar daar is nu ff geen geld meer voor)
-cd-rom speler 40x
-Plexcombo 20/10/40 12-A
-floppy drive
-431Watt Enermax voeding
-3x 80mm fan met 3color led
-2x 120 mm Titan fan (dit worden nog papst fans maar deze kreeg ik bij de rad.)
-Eheim 1048 pomp
-innovatek dual radiator
-innovatek plexi waterresservoir
-CCR 03 Koperwaterblok voor CPU (is bijna hetzelfde als DangerDen)
-CCR 05 Koperwaterblok voor chipset (is bijna hetzelfde als DangerDen)
-Klax Flow-O-Matic flowmeter

Verder zitten er aan beide kanten van de kast een raam, er zit een blacklight-cfl in en twee strobo lampjes die nog over had van een autobeurs(zijn iegenlijk voor in de koplampen van een auto). Er zit een fluoriserend geel goedje door mijn water zodat het opgloeid met de blacklight. Zelfgemaakt fan-controller (5V-off-12V) met rode en blauwe leds en uiteraard een casebadge van Tweakers.net
Boven de fans van de radiator zitten laser-cut fingerguards en er is er nog zo'n 1 voor die fingerguard die nu op de zijkant van mijn voeding zit.
De kabels zijn redelijkerwijs weggewerkt en ik heb rounded kables gebruikt voor mijn HD's en CD-Rom spelers. Op voedingskabels die daarop zitten komt nog van dat telefoonsnoer-achtige spul.
De Cd-roms en floppy drive zijn ge-stealth
Hier zijn wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/eddy.w/IMAGE0008.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/eddy.w/IMAGE0012.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/eddy.w/IMAGE0026.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/eddy.w/IMAGE0029.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/eddy.w/IMAGE0039.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/eddy.w/IMAGE0040.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/eddy.w/IMAGE0046.JPG

Voor meer foto's

Nou ik benieuwd naar jullie reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door Bulligan op 28-01-2003 16:32 . Reden: één entertje toegevoegd. ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dat extra venster aan de andere kant van je kast geeft wel een extra iets aan je mod wat veel mensen niet hebben. Ziet er allemaal netjes uit.

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Netjes!!

Wat een super mooie fanguards trouwens, die had ik nog niet eerder gezien >:)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

:9~ :9~ :9~ 8) mooie mod !!!
maar nou ik dat nou zo zie wou k ff wat vragen, waar heb je die waterjackets vandaan????

Gabriël AM5

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

• JaY-
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Ziet er erg netjes uit hoor!!! Kan je misschien wat duidelijkere foto's maken of iets dergelijks en met name van dat extra window aan de andere kant van je kast, daar ben ik wel benieuwd naar B)

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 10:14

Row

echt zeer mooi
Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics

[ Voor 70% gewijzigd door AcouSE op 28-01-2003 15:15 ]

• AMDtje
  • Laatst online: 26-08 23:30
Hee je hebt zo'n 'verkeerde' voedingplaat. Je kan er 1 bestellen zodat je voeding gewoon plat ligt. Hou je ruimte over voor... uuuh.... andere spannende dingen :)

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:59

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

erg mooi en erg orgineel zo'n window aan de andere kant
Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics

[ Voor 224% gewijzigd door Fanatic_FS op 28-01-2003 15:29 ]

[specs]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe zit je CPU waterblok nou vast? Heb je close-up ofzo?
Verder nette mod, al hou ik niet van ccfl en vage kleurtjes :)

• Bulligan
Ik zal nog wat meer foto's maken maar ik had wat haast gisteren toen ik ze zo op internet zette.
Die waterkoeling spullen komen bij watercooling.de vandaan. Dit omdat dit goedkoper was dan XXlcases ofzo. Ik ben ook zeer tevreden met de gang van zaken van die winkel. Snelle levering en prima service.

• Freek
  • Laatst online: 09-11 13:22
AMDtje schreef op 28 January 2003 @ 14:36:
Hee je hebt zo'n 'verkeerde' voedingplaat. Je kan er 1 bestellen zodat je voeding gewoon plat ligt. Hou je ruimte over voor... uuuh.... andere spannende dingen :)
Verkeerde voedingsplaat? leg eens uit

* Freek heeft ook een chieftec :)

• Bulligan
thacow schreef op 28 January 2003 @ 15:54:
[...]

Verkeerde voedingsplaat? leg eens uit

* Bulligan heeft ook een chieftec :)
Voeding staat op zijn kant. Normaal gesproken ligt ie plat.

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Check de foto maar, misschien is deze zo oomdat ej er dan 2 naast elkaar kan hangen of zo? Maar waar kan je dan andere platen kopen??
Toffe blkjes zijn dat BTW! :D

Ik ben nog aan het knutselen met mijn case ;) maar ik denk dat ik het met 1 fan bovenin ook wel red! (of neit? 120mm, sunon en een auto rad (Alfa 33)

Verwijderd

Nice mod, ik zag alleen dat je aan de boven kant twee fans had uitgezaagd, nu vraag ik me aaf hoe je aan de afstanden komt van de schroef to schroef en de blowhol?8)7

Verwijderd

zeer mooi . goed gedaan. maar ik vind dat dat steahlten niet nodig was, (maar het is jou mod)aangezien je toch een deurtje hebt.

maar eh . maar ehuh. ... je fans boven op zuigen nu.. ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 16:43 ]

• Bulligan
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 16:30:
Nice mod, ik zag alleen dat je aan de boven kant twee fans had uitgezaagd, nu vraag ik me aaf hoe je aan de afstanden komt van de schroef to schroef en de blowhol?8)7
Well, that's not so hard. Ik heb mijn fans aan mijn rad. gehangen en deze ondersteboven op mijn kast gelegd. Daarna heb ik met een stift een puntje in de gaatjes van de fan gezet. Daarna heb ik een fan template gedownload en uigeknipt in karton. (link van templ.)
Als je deze netjes over de gaatjes krijgt kan je zo het gat van je fan aftekenen en uitzagen (of dremelen). Ik heb voor het uitzagen een soort frees voor gebruikt.

Verwijderd

Bedankt voor de link, d'r staat nog wat leuke software op die site ;)

Verwijderd

Hooli-gan schreef op 28 January 2003 @ 16:07:
[...]

Voeding staat op zijn kant. Normaal gesproken ligt ie plat.
Kheb juist dezelfde voedingsplaat. Kheb mijn kast bij Colorcase gekocht en mijn kast werd geleverd met die plaat zodat mijn voeding rechtop stond.

Ik denk niet dat je zulke platen apart kunt verkrijgen.

Voor de rest: nice mod ;)

Verwijderd

mooie mod en mooie afwerking. alleen jammer van dat stukje wit naast dat schakelaartje op de baby bus.

alleen wat is er met dat onderste soort pcislot. lijkt wel achterstevoren te zitten.

• Thunderman_303
  • Laatst online: 30-11 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Netjes! Thumbs up, maar daar gaat mijn idee om een window aan de andere kant te plaatsen ;) (maar ga het toch doen >:) )
Weet niet wat voor voeding je hebt, maar zo'n transparante kap eroverheen zou denk ik wel :9~ zijn.

En nog een vraagje, wat heb je gebruikt als rand-afwerking voor je window? Gewoon raamrubber of iets anders?

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
allereerst een strakke mod ! :)

k heb ook nog een waterkoel blok liggen (zelf gemaakt van Alu)
maar nu zit ik ook met het probleem: hoe bevestig je zoiets nu goed...
ik ben nameluk zo stom geweest er geen ogies of hakies aan te doen |:(

• megaleo
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Zooo. Stoer dingetje!!! 8)
Daar heb je aardig je best op gedaan zo te zien. Mooie baybus, mooie fangrills, mooi WC-kitje. Verry nice hoor!!! _/-\o_

• Mx-KAEY
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

kan iemand mij vertellen hoe je dat stealten doet? ik ben er namelijk ook mee bezig...
en ik heb een zwarte chieftech kast maar allemaal andere kleurtjes cdrom spelers enz. je weet wel...
ik heb wel een deurtje maar stealthen is mooier hoe dat je dat?

-- Mx-Generætion --

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 18:46:
mooie mod en mooie afwerking. alleen jammer van dat stukje wit naast dat schakelaartje op de baby bus.

alleen wat is er met dat onderste soort pcislot. lijkt wel achterstevoren te zitten.
LOL :P
das een ACR slot als ik me niet vergis

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:52

reiker

dan jij!

wat ik me afvraag is hoe je aan 1GB geheugen komt, ik tel maar drie ddr slots...?

Zo gezegd, zo gedaan.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 23:14
reiker schreef op 28 January 2003 @ 19:41:
wat ik me afvraag is hoe je aan 1GB geheugen komt, ik tel maar drie ddr slots...?
slots ??? je bedoelt gevulde slots.... nouw men nemen 2x 256mb + 1x 512mb... et voila 1gb :) en 3 slots vol

Verwijderd

die plaatjes zijn veeelste veel KB, of te trage host... shrink the kb size !!!!

• Powerpaultje
  • Laatst online: 10-11 14:51
Aikon schreef op 28 januari 2003 @ 19:30:
[...]

Euh ik geloof dat dat een PCI 2.0 slot is
maareuh verder mooie mod _/-\o_
Kheb dezelfde kast en heb em ook gekregen met de voeding staand ipv liggen. Als iemand weet waar je die andere plaatjes kan krijgen dan let ik ook ffies op :)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

Ziet er netjes uit die mod! Kan je hier niet ook even langskomen ;) (en bekostigen :P)

3 apparte knopjes op je baybus, tja, het is wel duidelijk, maar ik had ze dan in ieder geval in dezelfde stijl en allemaal in dezelfde richting gedaan, maar dat ben ik :)

Ceci n'est pas une signature!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:52

reiker

dan jij!

RS_003 schreef op 28 januari 2003 @ 20:14:
[...]

slots ??? je bedoelt gevulde slots.... nouw men nemen 2x 256mb + 1x 512mb... et voila 1gb :) en 3 slots vol
brrr, ik kan merken dat de griep nog niet over is ;)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Bulligan
Thunderman_303 schreef op 28 januari 2003 @ 19:15:
Netjes! Thumbs up, maar daar gaat mijn idee om een window aan de andere kant te plaatsen ;) (maar ga het toch doen >:) )
Weet niet wat voor voeding je hebt, maar zo'n transparante kap eroverheen zou denk ik wel :9~ zijn.

En nog een vraagje, wat heb je gebruikt als rand-afwerking voor je window? Gewoon raamrubber of iets anders?
Ik heb gewoon raamrubber gebruikt. Het was lastig om daar aan te komen maar ik heb het weten te vinden in een 1 of andere agri winkel. Het is van dat rubber met drie uitsparingen. 1 voor waar je kast in komt, 1 waar je raam in gaat en 1 waar je een pees doorheen moet trekken om alles dicht te klemmen. Maar dat was zo lastig en het zat al zo strak dat ik die pees er niet doorheen heb gedaan.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-11 06:39
Hehe is lagge... wij zijn net innovatek dealer geworden en ik ben dus bezig om in een matrix watercooling te bouwen...

Nou heb ik dus me pa net opdracht gegeven om mijn voedingsplaat opnieuw te maken zodat me voeding rechtopstaat!!! want dan ken het reservoir der naast :) we hadden dus gewoon kunnen ruilen :P

Verder wel lagge

Verwijderd

Die fangrills zijn echt geweldig... waar kan ik die kopen? :P

• megaleo
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Powerpaultje schreef op 28 January 2003 @ 20:49:
[...]

Euh ik geloof dat dat een PCI 2.0 slot is
maareuh verder mooie mod _/-\o_
Kheb dezelfde kast en heb em ook gekregen met de voeding staand ipv liggen. Als iemand weet waar je die andere plaatjes kan krijgen dan let ik ook ffies op :)
Nope. Is een ACR-slot!!

• WeetNiet
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 19:47
zo'n plaat voor een liggende voeding zag ik staan bij pc-cooling.de
Er loopt op het moment een IA bij dit bedrijf en heb gevraagd of ze de plaat ook willen opnemen (http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=174) B)

Als er meer vraag naar is, hoe groter de kans dat die er nog bijkomt hoop ik.

Wat ik mij afvroeg, die stealth van de floppy, is dat alleen een verwijderbaar frontje of heb je daar iets anders voor gevonden? :?

Mooie kast geworden BTW, maar dat zeggen ze allemaal al ;)

Absolute n00body

Verwijderd

Heel erg netjes gemaakt... :)

Ziet er echt goed afgewerkt uit... :9

• Aikon
  • Niet online
WeetNiet schreef op 28 januari 2003 @ 22:47:
Er loopt op het moment een IA bij dit bedrijf en heb gevraagd of ze de plaat ook willen opnemen (http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=174) B)

Hij komt er wel bij hoor, ook al ben je de enige, heb geduld ;)

• Bulligan
WeetNiet schreef op 28 January 2003 @ 22:47:

Wat ik mij afvroeg, die stealth van de floppy, is dat alleen een verwijderbaar frontje of heb je daar iets anders voor gevonden? :?

Mooie kast geworden BTW, maar dat zeggen ze allemaal al ;)
Ik heb dat kapje voor mijn floppy drive kantelbaar gemaakt. Zo kan ik hem dus omhoog klappen of dicht doen. Er moet nog een mooi knopje op komen zodat ik hem makkelijk kan pakken om open te klappen.

• Bulligan
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 22:32:
Die fangrills zijn echt geweldig... waar kan ik die kopen? :P
Bijna alle spullen komen bij http://www.watercooling.de vandaan.
Dit scheelde aanzienlijk met bedragen die ik voor sommige spullen in Nederland moest betalen. Ik kreeg de spullen snel geleverd (zo'n 2 werkdagen) en je hoeft geen extra BTW of invoerrechten te betalen. Nadeel was alleen dat ze die fangrills maar op 1 maat hebben. Daarom moest ik ergens anders nog de grill voor mijn voeding kopen. Deze moet ik nog binnenkrijgen.

Verwijderd

Ok bedankt... al ga ik eerst nog ff mn case een kleurtje geven ;)

• Bulligan
Mx-KAEY schreef op 28 januari 2003 @ 19:25:
kan iemand mij vertellen hoe je dat stealten doet? ik ben er namelijk ook mee bezig...
en ik heb een zwarte chieftech kast maar allemaal andere kleurtjes cdrom spelers enz. je weet wel...
ik heb wel een deurtje maar stealthen is mooier hoe dat je dat?
Stealth is een van de simpelste mods. Hier is een link meteen voorbeeldje. (sorry kon geen betere vinden
stealth omschrijving .

Met een beetje dubbelzijdig plakband (van dat spul waar je spiegels mee aan de muur plakt is heel goed) en wat fantasie kom je een heel eind

Suc6

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
heel mooi gedaan...

maarree. waarom is het laaste vrije slot op je pc een stukje lager dan de rest... of lijkt dat maar zo op de foto?

too fly for a white guy

Verwijderd

megaleo schreef op 28 januari 2003 @ 22:42:
[...]

Nope. Is een ACR-slot!!
Huh? Weet je het zeker? Een ACR (audio-communication-riser) is toch een klein bruin (AGP-slot kleur) slot?

Of: Als die omgekeerde witte geen PCI 2.0 is, hoe ziet die er dan wel uit?
ntsx schreef op 29 January 2003 @ 10:14:
heel mooi gedaan...

maarree. waarom is het laaste vrije slot op je pc een stukje lager dan de rest... of lijkt dat maar zo op de foto?
Da's een PCI 2.0 of een ACR slot, maar we zijn er nog niet uit welke :P B) :+

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 11:12 ]

• ThomasW
  • Laatst online: 16-11 22:26
het is een ACR slot, De chaintech Zenith heeft um ook en daar staat ACR slot bij vermeld

• WeetNiet
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 19:47
Hooli-gan schreef op 29 januari 2003 @ 08:36:
[...]

Ik heb dat kapje voor mijn floppy drive kantelbaar gemaakt. Zo kan ik hem dus omhoog klappen of dicht doen. Er moet nog een mooi knopje op komen zodat ik hem makkelijk kan pakken om open te klappen.
Kun je daar wat detailpics van posten of een korte beschrijving.
Ben zelf nog aan het kijken hoe ik dit wil gaan doen maar kan er niet echt veel over vinden _/-\o_

Absolute n00body

• comvidnet
  • Laatst online: 30-11-2021
kewl

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Aikon schreef op 28 January 2003 @ 19:30:
[...]

jah die nieuwe PCI ..

Ze zullen vast niet bij de fabriek dat ding verkerrt om plaatsen .. of het moet een vrijdag middag ontwerp zijn 7(8)7

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Bulligan
WeetNiet schreef op 30 januari 2003 @ 23:42:
[...]

Kun je daar wat detailpics van posten of een korte beschrijving.
Ben zelf nog aan het kijken hoe ik dit wil gaan doen maar kan er niet echt veel over vinden _/-\o_
Ik heb een beschrijving weten te vinden. Detail foto's heb ik niet hiervan aangezien het geen bijzondere mod is.

Floppy stealth

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Verwijderd

Erg mooi hoor, hoe heet het spul om je water vloeistof een andere kleur te geven?

• Bulligan
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 10:42:
Erg mooi hoor, hoe heet het spul om je water vloeistof een andere kleur te geven?
Dat is UV active additive.
Het meeste spul komt van http://www.watercooling.de

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De koperen blokken lijken veel op die van AquaComputer versie. Ik neem dus aan dat het andere (goedkoper?) versie is.

Gekeken naar Aquacomputer mods mag je misschien meer hoekstukken erin plaatsen. De bogen zijn leuk, maar lijken wel veel ruimte te vragen.
Extra mooi maken kost natuurlijk geld, en dat heeft niet iedereen zoveel op zak.

Complimenten voor je leuke mod. Ik moet ook eens keertje proberen (heb dual cpu mobo) en leuk window ernaast maken :)

• Bulligan
Ik vind hoeken en allerlei extra koppelstukjes in mijn kast niet mooi. Dan heb ik liever een paar boogjes. Dat soort dingen zijn natuurlijk voor ieder persoonlijk.
Pagina: 1