[javascript] Na einde liedje een volgend liedje starten.

Pagina: 1
Acties:

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 03:32
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<script>
<!-- Beginning of JavaScript -

var sound=new Array("01-CCR.wma","02-stuck.wma","03-psyco.wma","04-adrena.wma","05-howdoes.wma","06-avril.wma")
var sound2=new Array("CCR - Fortunate Son","Sugarcult - Stuck in America","Treble Charger - American Psycho","Di-rect - Adrenaline","Sugarcult - How does it feel","Avril Lavigne - Sk8r boy")
var randomsoundenumber=Math.floor((sound.length)*Math.random())
var muziek = "Currently playing: "+ sound2[randomsoundenumber] + "          ..:: www.falcon4ever.tk ::.."
document.write("<BGSOUND SRC='"+sound[randomsoundenumber]+"' LOOP='1'") 
window.status=muziek; 
// - End of JavaScript - -->
</script>

Momenteel heb ik dit scriptje op mijn site staan. Het was een bestaand scriptje dat ik wat heb aangepast zodat je de titel van het liedje terug vind in je statusbar.

Nu zou ik graag willen dat nadat een liedje is afgelopen hij een volgende (random) liedje start.

Hoe zou ik dat kunnen doen?
Zelf dacht ik dat ik misschien een derde array moet maken met daarin in de lengtes van de bestandjes in seconden?
En dat dan als er een liedje gekozen wordt na X aantal seconden de functie document.write weer aangeroepen wordt ofzo. Maar ik ben zelf geen javascript guru dus ik zou niet weten hoe dat moet.

* mijn excuus trouwens aan whoami, sorry ik had beter moet lezen en hem niet in Programming & Webscripting moeten posten.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10
Wat heb je al gedaan om het zelf op te lossen?
Waar heb je al gezocht?

Je topic is in P&W niet alleen omdat het verkeerd stond dichtgegaan...

[ Voor 11% gewijzigd door Willem op 28-01-2003 14:35 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 03:32
Zelf heb ik gewoon op internet (google dus) gezocht op termen javascript jukebox of javascript music player, daarvandaan heb ik ook het scriptje. Daarnaast heb ik op statusbar text gezocht om die status bar optie te maken.
Je topic is in P&W niet alleen omdat het verkeerd stond dichtgegaan...
Zo fout is deze vraag toch niet? ik laat zien dat ik een script heb en dat ik wat aan heb toegevoegd...

[ Voor 3% gewijzigd door falcon4ever op 28-01-2003 14:41 ]

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
In het script wordt er alleen maar html code weggeschreven naar document.
Je kan nu nooit controleren wanneer een muziekbestand is afgelopen. Vraag me af of dit wel mogelijk is, waarschijnlijk zal een een player-component moeten opnemen waarmee dit af te vangen is. Je ook zorgen dat je pagina elke 2 minuten reload. Krijg je ook een ander nummer, aangezien je de math.random gebruikt. Een derde array zou ook kunnen. Hier zet je dan het aantal milliseconden van een nummer in en deze gebruik je in een timer functie. Denk wel dat je dan moet reloaden, en dat opnieuwe background sound wegschrijven naar document niet meer werkt.

Maar kan me niet voorstellen dat je niets kan vinden op internet. Ik vond ook zo diverse topics/pagina's. Verwacht alleen niet dat je kant en klare gesneden koek op je scherm krijgt. Er wel enige zelf inspanning voor nodig.