Asus A7M266 met Athlon 1200 probleem?!

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo mensen,

Ik heb een probleempje en dat is dat een vriend van me zijn pc heeft gegeven zodat ik deze mag repareren. Maar het lukt niet.
PC: A7M266 mb, Athlon 1200, 256 Mb DDR, Quantum fireball hd, GF2mx, sblive oem... dat was wel het belangrijkste qua specs.
Deze pc heeft altijd gewerkt totdat hij nix meer deed, moederbord dood, nieuw moederbord gekregen van winkel en nu dit.
Systeem is netjes in elkaar gezet, hij start in het begin ook gewoon door (cpu wordt herkend, geheugen telt foutloos, hd en cdrom worden herkend en dan krijg je dit scherm altijd:

http://www.bsandee.tmfweb.nl/pics/studiopics/Image354.jpg

(tjek 'm ff zo, want ik weet niet hoe ik dit plaatje als html moet invoegen...)

En dan hangt de pc volledig... cursor knippert nog wel, maar hij start helemaal niet meer door, numlock/capslock zitten ook helemaal vast, ctrl-alt-del werkt niet, alleen maar hard-reset of uitzetten helpt.

Wat ik zo vreemd vind is dat als het moederbord op jumperfree staat en ik ga kijken in de bios, dan staat de cpu-multiplyer op 12 gelocked. De busfreq. staat op 100MHz zet je deze in de bios of jumpermatig op 133 MHz, dan start de pc helemaal niet meer op. Zou dit een Athlon cpu zijn die alleen op 100MHz kan draaien, is dit een probleem, zou dit het probleem kunnen zijn???

Verder heb ik natuurlijk in de bios zitten kijken... en alles wat het maar zou kunnen zijn heb ik verandert... en helemaal niets helpt..... HELP!

Ik weet 't ook niet meer.

Graag reacties van mensen die dit probleem kennen (of niet) en evt. een oplossing weten.

Alvast bedankt.

Groeten,
MNEC_MotU

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zijn twee versies van Athlon 1200 geweest, de ene 12x100 en de ander 9x133. Check de CPU core code :)

Dáár waar je PC hangt, hier zou de OS moeten opstarten.. Staat er überhaupt een OS op de harddisk? Is de HDD voorzien van een geactiveerde primaire partitie? Heb je de HDD zomaar van mobo naar mobo verplaatst zonder Windows te herinstalleren?

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 28-01-2003 14:00 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Tip: Zorg dat in het BIOS de boot sequence > 3,5" drive als 1e staat, en gebruik een opstartflop. Waarschijnlijk kom je dan verder ;). Daarna kun je met Fdisk de partitie(s) bekijken, zoals BalusC al zei.

LinkedIn
Instagram

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ja, dat is nu JUIST het probleem,

Dat snap ik allemaal wel, boot sequence staat goed, hdd staat windows 98se op, is ook nooit in 'n andere pc geweest dan deze, maar de pc wil niet booten.
ik heb al een opstart floppy klaarliggen, bootable windows cd, hdd is bootable en gepartitioneerd, geformatteerd en geïnstalleerd.

dus...

pc weigert, op het moment dat ie z'n boot sequence moet gaan activeren en nalopen, op te starten e loopt gewoon keihard vast... super vaag.

Ik zit zelf meer te denken aan een hardware probleem of bios probleem, maar ik kan de bios niet ff flashen ofzo, want ik kom gewoon nooit in dos of windows...

Alle reacties zijn welkom!!!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In dit geval.. Is de bekabeling en bejumpering van de FDD en de HDD zeker weten in orde? Let op waar je Pin1 (de rode draad) aansluit, let op dat de connectoren van de kabels op de juiste plaatsen zitten (mobo-slave-master). Speel wat met posities en jumpers (ook Cable Select). Haal andere IDE apparaten (voorzover aanwezig) uit het systeem, zodat je kunt uitsluiten dat ze enig invloed hebben.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb zelf ook zo'n board.

Er kunnen problemen onstaan met de SB-Live. Slot 3 is dacht ik het beste daarvoor te nemen.

Zet alle instellingen in het BIOS even op default en alle IDE op AUTO.

I.i.g. als de machine wel boot wel laatste BIOS installeren. 1007 is de laatste non-beta.

edit:
Op deze site, http://www.2wolfs.com/cgi-bin/YaBB/YaBB.pl is een speciaal forum voor A7M bezitters. Mogelijk vind je daar meer informatie, het is tenslotte een specifiek forum.

[ Voor 26% gewijzigd door Guardian Angel op 28-01-2003 14:53 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1