Toon posts:

Via EPIA mini ITX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na rondneuzen op internet ben ik tegen iets geinigs aangelopen. En wel de Via EPIA Mini ITX. Een klein moederbordje van 17 x 17 cm en alles onboard. Wat ik eigenlijk nodig heb is precies zo'n kaartje maar dan e.v.t. goedkoper.
Nu is mijn vraag dus of ik dit kan nabouwen op dezelfde grootte (want wanneer ik een oud moederbord neem kom je al vlug in de grote gevaren).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Onder welke steen ben je geboren? De VIA Epia is er al íetsje langer dan vandaag :P :9
Maareh ... je wilt zelf een moederbord bouwen :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet ook wel dat die VIA Epia d'r allang is, maar ik heb er nooit achteraan gezeten (sorry hoor). Enuhmm.... ik wil niet zelf een moederbord bouwen maar ik wil alleen weten of er een goedkopere manier is dan die EPIA.

p.s. ik ben onder kiezelstenen geboren als je dat zo graag wilt weten.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
goedkoper dan de epia? dat ding is al goedkoper dan praktisch alle lowpower servertjes op de markt...

zoek maar eens ergens anders een mobo + cpu voor €130, lukt je nooit...

[ Voor 28% gewijzigd door P5ycho op 28-01-2003 14:04 ]

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
hmmm. ik zie net dat er al weet ik veel hoeveel forums van mij open staan met hetzelfde onderwerp. Excuses hiervoor. Maar ik zal in dit forum even precies uitleggen wat ik met die VIA Epia wil doen:

Ik heb een server (win2K).
Die server zit vast aan een netwerk. De VIA Epia wil ik ook aan dit netwerk hangen en aan de TV-OUT van de EPIA hang ik, vanzelfsprekend, een T.V.
Ik koppel aan de Epia een HD met daarop een Browser die 1 webpagina laat zien (d.m.v. die verbinding met de server).

Nu wil ik dus weten of het goedkoper of anders (maar net zo klein) kan dan met die EPIA.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 12:32
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 13:59:
ik weet ook wel dat die VIA Epia d'r allang is, maar ik heb er nooit achteraan gezeten (sorry hoor). Enuhmm.... ik wil niet zelf een moederbord bouwen maar ik wil alleen weten of er een goedkopere manier is dan die EPIA.

p.s. ik ben onder kiezelstenen geboren als je dat zo graag wilt weten.
:+

verder is er naar mijn idee geen goedkopere viariant op zó'n compleet mini bordje.

Waar je wel eventueel naar zou kunnen kijken zijn de kleinste modellen van gewone moederbord fabrikanten zoals MSI, Asus, Epox enz. enz. en daar dan gewoon een proc. + geheugen op prikken. Meestal zit in die kleinere modellen ook vrijwel alles onboard... maar of ze zo klein zijn als die epia weet ik niet.. :)

Verwijderd

Topicstarter
P5ycho schreef op 28 januari 2003 @ 14:03:
goedkoper dan de epia? dat ding is al goedkoper dan praktisch alle lowpower servertjes op de markt...

zoek maar eens ergens anders een mobo + cpu voor €130, lukt je nooit...
Daar moet ik je gelijk in geven. En zo denk ik ook.. maareuhmmm..... de opdrachtgever wil meer resultaten zien....

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
lullig voor de opdrachtgever maar goedkoper in deze vorm met zulk stroomgebruik ga je gewoon niet vinden vrees ik. de epia is de enige in zijn soort op het moment.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ok dat is al een stuk duidelijker :)

De enige andere optie zou een microATX boardje zijn, maar die zijn er zo ver ik weet niet met TV out onboard. Dus heb je weer een losse videokaart nodig, wordt toch weer duurder. En groter.

Ik gebruik zelf ook mijn Epia als 'Home Cinema' :)
Alleen hij zit in een ATX miditower :X

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik heb nog een manier bedacht, zet in je server een videokaart met Twinview ondersteuning.
Het bureaublad breid je uit naar de TV out. Op dat stuk bureaublad zet je een browservenster. Kabeltje naar de TV, klaar is Kees :P

Nadeel is, dat als het bestuurd moet worden (met een muis oid) dan zitten andere mensen met je server te klooien en je hebt een lange muiskabel nodig :+

Verwijderd

Topicstarter
ja juist. En het is nou juist NIET de bedoeling om met muis/toetsenbord te werken. Maar toch een leuk idee.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
wat je ook kan doen (maar dan kom je weer bij Via uit),
is een losse C3 processor uitkiezen en daar een el cheapo moederboard bij uitzoeken (hetzij normale afmetingen, hetzij mini-itx (bijv. http://www.lex.com.tw))
Pagina: 1