PIII 500 (Katmai) doorgebrand of niet ?

Pagina: 1
Acties:

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 17:39
Onlangs heb ik een setje op aangeschaft.
Op een Asus P2B zit een Katmai PIII-500 cpu.
Achteraf bleek dat er GEEN KOELER EN KOELLICHAAM op zat. :'(

Ik heb em wel aangezet, maar kreeg alleen zwart scherm
en een paar piepjes van het bios. :?
De CPU was erg heet (gevoeld) en heb de PC meteen uitgezet.
Of ie doorgefikt is weet ik niet.

Hoe kan ik zien of testen dat deze CPU al dan niet kassiewijlen is ?
Er zitten geen bruine (brand)vlekken op de CPU !
Deze is gewoon blauw van kleur
Ook de folie is onaangetast.
(Heb nog steeds geen koeler, dalijk zit deze krent met een kapotte cpu
en een nieuwe koeler)

bvd !! _/-\o_

Help Java!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dat kun je alleen testen als je 'm aan kunt zetten, MET koeler en fan deze keer!!!! :+

Van de buitenkant kun je nooit met zekerheid vaststellen of 'ie kapot is, of het moet er duimendik bovenop liggen qua schade.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
best kans dat ie het wel doet als je er een koeler op zet :) zonder koeler start mijn p3 600 katmai op een aopen ax6bc ook niet op...

Verwijderd

Ik weet niet of deze p3 goed beveiligd is tegen oververhitting. Na mijn ervaring gaan pentiums gewoon terugklokken of stoppen met werken als ze overhit raken. Ze branden dan dus niet door...

Ik zou zeggen, koeler erop en proberen maar.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Katmais kunnen op zich wel even zonder koeling, dat zal het probleem niet zijn. Vermoed niet dat dat ding in een paar seconde helemaal doorfikt.

maar zoals die groene (;)) al zei, test hem eens met koeler

• gerbruggeman
Dank !

Aanvullende vraag:
Bij de Asus P2b zit een handleiding waarin staat hoe je een PII moet instellen
Hier wordt alleen gesproken over
1. CPU Bus Frequency Multiple
2. CPU external clock (BUS) Frequency Selection

Er staat niets in over PIII instellingen of over CPU-voltage

Vragen:

1. Hoe moet ik de Katmai instellen (standaard) ?
(gokje: bus freq=100 & multiplier=5, klopt ?)
Op de CPU-plastic-achterkant staat (van bovenaf gezien):
500/512/100/2.0V S1
19280516-0396 Philippines
i@c '98 SL35 (noot: c=copyright teken, dsu ook met cirkeltje erom)

2. Is het voltage op de Asus P2B instelbaar, zoja hoe ?

Help Java!

• gerbruggeman
Terw_Dan schreef op 28 januari 2003 @ 14:15:
Vermoed niet dat dat ding in een paar seconde helemaal doorfikt.
De PC heeft een paar minuten aangestaan (was even iets anders aan het doen).
Maakt dat wel verschil ?
maar zoals die groene (;)) al zei, test hem eens met koeler
Ok, ga dus maar een coolertje scoren......

Help Java!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

gerbruggeman schreef op 28 January 2003 @ 14:20:
500/512/100/2.0V S1

Zoek de betekenis van de CPU core code op B)

500/512/100/2.0V

500MHz snel, 512KB L2 Cache, FSB van 100MHz en Core voltage van 2,0V.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

gerbruggeman schreef op 28 januari 2003 @ 14:24:
[...]

De PC heeft een paar minuten aangestaan (was even iets anders aan het doen).
Maakt dat wel verschil ?
mwah, die dingen fikken echt niet zo snel door als een Athlonnetje is mijn ervaring. Het duurt lang voordat ze echt op temp komen (vooral de SLOT cpus). Als er helemaal geen koelrib op zit dan zou het kunnen zijn dat hij echt snel warm wordt, maar de kans is er nog wel dat hij het doet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op 28 January 2003 @ 14:41:
[...]

mwah, die dingen fikken echt niet zo snel door als een Athlonnetje is mijn ervaring. Het duurt lang voordat ze echt op temp komen (vooral de SLOT cpus). Als er helemaal geen koelrib op zit dan zou het kunnen zijn dat hij echt snel warm wordt, maar de kans is er nog wel dat hij het doet.

Idd- denk daarbij aan die fameuze film van THG waarin ze de heatsink van een P3, P4 en een Athlon rukken en kijken wat er gebeurt. De P3 schakelt gewoon uit voordat schade optreedt, de P4 klokt terug tot het veilig is en de Athlon brandt op over 300C door.

Die test was met een P3-Coppermine, maar wel eentje van rond de GHz- een Katmai 500 wordt een stuk minder heet, dus ik zou er rustig vanuit gaan dat het jouw blundertje overleeft heeft

Oslik blyat! Oslik!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06
gerbruggeman schreef op 28 January 2003 @ 14:20:
Dank !

Aanvullende vraag:
Bij de Asus P2b zit een handleiding waarin staat hoe je een PII moet instellen
Hier wordt alleen gesproken over
1. CPU Bus Frequency Multiple
2. CPU external clock (BUS) Frequency Selection

Er staat niets in over PIII instellingen of over CPU-voltage

Vragen:

500/512/100/2.0V S1

• Je moet je FSB jumpertjes op 100 Mhz Jumperen (of op iets hoger als je denkt te gaan OCén). Daarnaast moet je je AGP instellen op 2/3
• De Multiplier hoef je geen reet mee te doen want intel CPU's letten toch niet op de jumperjtes
• Voltage gaat bij een P2b geheel vanzelf kan je weinig aan fout doen.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:20

EaS

dion_b schreef op 28 January 2003 @ 14:45:
Die test was met een P3-Coppermine, maar wel eentje van rond de GHz- een Katmai 500 wordt een stuk minder heet, dus ik zou er rustig vanuit gaan dat het jouw blundertje overleeft heeft
Ehm...ff offtopic, maar zomaar zeggen dat de P!!! Katmai stukken minder heet wordt klopt niet:

code:
1
2
3
                     Structuur   Voltage     Verbruik
500 MHz Katmai        250 nm      2.0 V       28.0 W
1 GHz Coppermine      180 nm      1.7 V       26.1 W

Bron

Katmai heeft een grotere structuur, en slurpt meer vermogen, en zal volgens dus warmer worden !

• FragFrog
  • Laatst online: 00:39
EaS schreef op 28 januari 2003 @ 15:46:
Katmai heeft een grotere structuur, en slurpt meer vermogen, en zal volgens dus warmer worden !
Als het vermogen in een grotere structuur gempompt wordt zal'ie juist koeler zijn. Denk aan een soldeerbout versus kachel: soldeerbout(punt) is erg klein, en eentje van 15W kan al tin smelten. Probeer dat maar eens met een 50W kacheltje :)

Het hogere voltage daarentegen zorgt wel voor een aanzienlijke temperatuurstijging (zoals we allemaal kennen van oc'en ;))

Mijn ervaring is dat zo'n beestje heel veel kan hebben, maar wel erg warm kunnen worden (tot 70+ graadjes hier :|)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• The Third Man
  • Laatst online: 23:30

The Third Man

The Third Jellyfish

Terw_Dan schreef op 28 januari 2003 @ 14:41:
[...]

Herinner je je niet meer de problemen toen de PIII uitkwam met oudere PII koelers? Door een extra condensator op de printplaat op de PIII maakten de koelers geen goed contact met de core => doorgefikte proc. Die dingen branden wel degelijk hoor!

[...]

Idd- denk daarbij aan die fameuze film van THG waarin ze de heatsink van een P3, P4 en een Athlon rukken en kijken wat er gebeurt. De P3 schakelt gewoon uit voordat schade optreedt, de P4 klokt terug tot het veilig is en de Athlon brandt op over 300C door.

We hebben het hier ook over de katmai niet over de coppermine, dus de vergelijking met de THG video is zinloos, aangezien er flink wat aanpassingen zijn geweest sinds de katmai aan het pIII design.

Topistarter: gebruik alsjeblieft volgende keer je verstand! Een proc, daar hoort toch gewoon een koeler op? Ik begrijp de hele gedachtegang niet :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Lekkere Kwal schreef op 28 January 2003 @ 18:18:
[...]
Herinner je je niet meer de problemen toen de PIII uitkwam met oudere PII koelers? Door een extra condensator op de printplaat op de PIII maakten de koelers geen goed contact met de core => doorgefikte proc. Die dingen branden wel degelijk hoor!
Tuurlijk fikt zo'n ding op den duur wel door. dat is logisch (je kunt zelfs een VIA C3 door laten fikken als je maar wilt).
MAAR, als je een athlon niet koelt, ben je hem binnen een paar sec kwijt. een P3 katmai draait wel wat langer dan een paar seconden.
Het is dat ik er hier niet eentje extra heb liggen, anders had ik even gekeken hoe lang het duurt voordat dat ding 80C wordt ofzo (en dat overleefd hij vast nog wel).

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mijn ervaring met een PIII is dat ie alleen vastloopt en zich uitschakeld, en niet doorbrand(of je moet hem echt meerdere minuten zonder heatsink laten staan :P)
Ik had vroeger ook een 500mhz katmai in een microtower van de Aldi, heb een extra fan in de kast moeten zetten omdat ie zo warm werd. Later kocht ik een 750mhz coppermine, en die is nu (bijna) passief gekoeld :)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Duinkonijn
  • Laatst online: 00:15

Duinkonijn

Huh?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Mijn server heeft een week zonder koeling gedraaid B) Oops! Fan was uitgevallen en ik was op vakantie. Dat was een PIII 450Mhz met enkel een koelblok dus. Overigens zijn de Pentium III's niet zo snel door gefikt hoor, dus maak je maar geen zorgen...

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 20:20
Hoe zat het ook alweer? De boxed versions van de PIII/IV hadden een temp gestuurde-uit regeling? De OEM versies hadden dat niet...

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25

Lief Adje

Love is in the air

Ierlandfan schreef op 29 January 2003 @ 01:35:
Hoe zat het ook alweer? De boxed versions van de PIII/IV hadden een temp gestuurde-uit regeling? De OEM versies hadden dat niet...
sure gaa jij maar lekker slapen :)

ze lopen van de zelfde band flipsen alleen de een komt in een doosje en de ander op een bracket, de een krijgt 3 jaar garantie de ander 1 :P

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• The Third Man
  • Laatst online: 23:30

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 23:25:
Mijn server heeft een week zonder koeling gedraaid B) Oops! Fan was uitgevallen en ik was op vakantie. Dat was een PIII 450Mhz met enkel een koelblok dus. Overigens zijn de Pentium III's niet zo snel door gefikt hoor, dus maak je maar geen zorgen...
Ja zonder koeling overleven ze nog wel een tijdje. Mijn vaders Gateway met PIII 450 die gekoeld werd door de voedingfan bleef ook vrolijk doorwerken toen de ventilator de geest gaf (ik vond de pc al zo stil geworden opeens 8)7 ). Ik denk dat hij ongeveer een dag aangestaan heeft (met koe aan) voordat ik de ventilator verving (ik moest geheugen testen en het leek wel een sauna in die kast).

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Rook je ook wat dan , meestal hangt er een sterke lucht als een proc is doorgefikt (zeggen ze, gelukkig heb ik het zelf nog nooit geroken :)). Zo ja, dan is er vast iets stuk.

Ik denk dat die verhalen van vanzelf stoppen wel kloppen. IK heb mijn eigen p3 450 wel eens overklokt naar 550 Mhz, na ongeveer een half uurtje werken floepte hij weg. Nadat ik hem een kwartier had laten afkoelen wou hij weer een half uurtje werken. (toen toch maar wee teruggeclocked naar 450 Mhz). Dus als hij te warm wordt schakelt hij uit denk ik.....

• gerbruggeman
Lekkere Kwal schreef op 28 January 2003 @ 18:18:
Topistarter: gebruik alsjeblieft volgende keer je verstand! Een proc, daar hoort toch gewoon een koeler op? Ik begrijp de hele gedachtegang niet :?
Een 2ehands systeem in afgesloten kast blijkt achteraf zonder processor-koeler te zijn geleverd. Had dat misschien beter vooraf kunnen checken.
Op dat moment dacht ik: zit geen koeler op dus zal allemaal wel meevallen met die noodzakelijkheid daarvan. Weet ik veel, ben geen tweaker/systeembouwer of draadjesneuker, en een systeempje in elkaar rossen is ook niet bepaald hogere wiskunde.
Gewoon ff oppassen wat je doet, en dat deed ik dus even niet/niet aan gedacht.

Vermensen is gisselijk.... 8)

En dat van het instellen van de multiplier dat dat niet nodig is wist ik niet.
Is dat echt zo ?

Affijn leute, ik heb een koelertje besteld....
I'll keep you posted !!!

[ Voor 11% gewijzigd door gerbruggeman op 29-01-2003 13:43 . Reden: toevoeging ]

Help Java!

• gerbruggeman
Nog even terugmelden & een kleine vraag:

Coolermaster slot 1 cooler erop & insteken, ON:
(lange) piep, 3x (korte piep). NIKS |:(

stroom eraf, aandrukken, ON:
allemaal korte piepjes. NIKS :?

stroom eraf, aandrukken, ON:
(lange) piep + allemaal korte piepjes. NIKS 8)7

stroom eraf & weer ON: hoppa, draaien!
hoe ? wat ? waarom ? ach what the hell, hij doetut ! :*)

Is het normaal dat die CPU er gewoon los in blijft zitten ?
(De boxed PII die ik heb is vastklikbaar)
Zijn er evt accesoires voor en zoja heeft iemand zoiets liggen ?
(f fotootje ? specs/nummertjes etc?)

Dank aan allen die zich hiermee hebben bemoeid !! _/-\o_

Help Java!

• Eindbaas
mijn katmai hangt ook "los" en zolang de kast gewoon stil blijft staan valt ie er heus niet uit :)

• gerbruggeman
wouter76 schreef op 01 February 2003 @ 17:08:
mijn katmai hangt ook "los" en zolang de kast gewoon stil blijft staan valt ie er heus niet uit :)
:+

Ok, maar met kids in de buurt zet ik zoiets graag vast, voordat ie er dalijk half uit hangt en misschien daardoor kassiewijlen gaat......

Help Java!

Verwijderd

gerbruggeman schreef op 01 February 2003 @ 16:57:
....

stroom eraf & weer ON: hoppa, draaien!
hoe ? wat ? waarom ? ach what the hell, hij doetut ! :*)
Mooi :) (Mazzelaar :D )
Is het normaal dat die CPU er gewoon los in blijft zitten ?
(De boxed PII die ik heb is vastklikbaar)
Zijn er evt accesoires voor en zoja heeft iemand zoiets liggen ?
(f fotootje ? specs/nummertjes etc?)
ehm, hij blijft wel hangen, maar je moet je pc dan niet verplaatsen ed, dan schiet hij weer los met alle nare verschijnselen vandien.

Zo'n 'houder' heet een 'retention mechanism'. :)

Hier staat een linkje naar een bedrijf dat ze maakt.

En hier nog een fototje hoe ze op je mobo horen:
Afbeeldingslocatie: http://www.center-left.com/jisaku/image/slot1.jpg

Ik zou je niet zo 1-2-3 kunnen vertellen waar je ze zou kunnen bestellen, maar ik denk dat je ze wel op een pc-beurs kan krijgen. Zeker als je alle 'dump'-kramen afgaat, en een oud defect mobo voor een eurotje ofzo meeneemt.

Misschien dat een pc-boer er nog wel een paar heeft liggen.

Ik zou ze iig wel gebruiken, omdat je nog wel eens kan vergeten dat je proc er los in hangt, terwijl je je kast misschien wat hardhandig verplaatst.;

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06
Nogmaals voor de genen die zeggen dat hun PC het ook heeft overleeft toen: hun processor fan was uitgevallen. Dat is niet relevant

Bij Gerbruggeman was het het geval dat de processor zonder heatsink en zonder processor fan. Dit scheelt een factor (gokje 500) in tijd waarbinnen de processor doorbrand.

Kortom het was mazel voor Gerbruggeman en niet normaal. Alleen de nieuwe PIII's en P4 hebben een kans van overleven zonder heatsink.

offtopic:
factor 500 is geschat aan de hand van het gewicht (de warmtecappaciteit) van de processorcore t.o.v. het gewicht (de warmtecappaciteit) van de processorcore en de heatsink bijelkaar opgeteld.

Verwijderd

Ik meerdere malen een katmai p3 zonder heatsink erin geprikt en de PC laten posten tot in het bios scherm ze wrden dan best heet ja graadje of 80/85 maar bleven bij mij gewoon werken.

Heb het ook weleens met P3 coppermine geprobeert middels een slotcoverter ff snel zonder heatsink maar die posten niet hoor en gaan direct stinken maar ook niet kapot gegaan.

Mijn zus haar Packard belletje met een p3 450 heeft zeker 1,5 jaar lang alleen met een heatsink een waarschijnlijk nooit gewerkte koeler gedraaid,toen ineens ging dat problemen geven.

Maar zonder koeler maar wel een heatsink en losse CPU is eigenlijk geen vergelijk.

Ps. bij veel slot 1 processoren valt het geeneens mee de heatsink te verwijderen.

• Eindbaas
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 23:52:

<knip>

Ps. bij veel slot 1 processoren valt het geeneens mee de heatsink te verwijderen.
Bij de boxed versies valt dat idd. niet mee, maar bij de tray versies is het meestal vrij eenvoudig.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

[...]

Helaas heeft die katmai volgens mij geen overheatings beveiliging :P

Coppermine's vallen idd stil (heb het hier met een Celly 1Ghz en P3 733 gehad, zonder heatsink), katmai's fikken volgens mij wel degelijk door.
Terw_Dan schreef op 28 januari 2003 @ 18:22:
[...]

Tuurlijk fikt zo'n ding op den duur wel door. dat is logisch (je kunt zelfs een VIA C3 door laten fikken als je maar wilt).
Als dit filmpje realiteit is wens ik je veel succes :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 11:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

wouter76 schreef op 01 February 2003 @ 23:55:
[...]

Bij de boxed versies valt dat idd. niet mee, maar bij de tray versies is het meestal vrij eenvoudig.
Nee, inderdaad, heeft iemand (misschien beetje off-topic) enig idee hoe je zo'n boxed slot 1 koeler erafsloopt zonder meteen die CPU te vernielen. 'k heb namelijk pas een Slot 1 P!!! Katmai van iemand gekocht, maar die heatsink krijg ik er met geen mogelijkheid vanaf |:(

[ Voor 3% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-02-2003 21:25 ]

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Er zijn verschillende bevestigings mogelijkheden een vrij ingewikkeld eruitziende is er een met een paar pinnen die waar je wat af moet schuiven en dat is vrij lastig.

Verwijderd

gerbruggeman schreef op 28 januari 2003 @ 13:35:
Onlangs heb ik een setje op aangeschaft.
Op een Asus P2B zit een Katmai PIII-500 cpu.
Achteraf bleek dat er GEEN KOELER EN KOELLICHAAM op zat. :'(

Ik heb em wel aangezet, maar kreeg alleen zwart scherm
en een paar piepjes van het bios. :?
De CPU was erg heet (gevoeld) en heb de PC meteen uitgezet.
Of ie doorgefikt is weet ik niet.

Hoe kan ik zien of testen dat deze CPU al dan niet kassiewijlen is ?
Er zitten geen bruine (brand)vlekken op de CPU !
Deze is gewoon blauw van kleur
Ook de folie is onaangetast.
(Heb nog steeds geen koeler, dalijk zit deze krent met een kapotte cpu
en een nieuwe koeler)

bvd !! _/-\o_
Als het goed is zorgt de processor zelf ervoor dat als hij te heet wordt hij stopt.
Niet zoals bij P4 dat hij een stapje terug doet maar dat hij gewoon helemaal stopt.
Waarschijnlijk doet hij het dus nog gewoon. FF koelertje erop zoals al gezegt is en gaan met de banaan.

[Edit] Oeps iemand was me al voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 22:52 ]

• FragFrog
  • Laatst online: 00:39
--MeAngry-- schreef op 02 februari 2003 @ 21:25:
Nee, inderdaad, heeft iemand (misschien beetje off-topic) enig idee hoe je zo'n boxed slot 1 koeler erafsloopt zonder meteen die CPU te vernielen. 'k heb namelijk pas een Slot 1 P!!! Katmai van iemand gekocht, maar die heatsink krijg ik er met geen mogelijkheid vanaf |:(
offtopic:
Laat het me weten als je erachter bent, ik heb hier ook nog zo'n oud beestje liggen, volledig heel erg enorm vast erop gezet, zelfs nog eens een topic voor geopend hier maar niemand kon me vertellen hoe'ie eraf moest (behalve dan schroeven doorboren) :/

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Eindbaas
Hier staat aardig omschreven hoe je een koeler van een boxed P3 kunt verwijderen... maar boren lijkt noodzakelijk.

edit: hmmmm, dat artikel gaat niet over boxed versies zo te zien, maar bij boxed versies wordt de boormachine ook vaak tevoorschijn gehaald...

[ Voor 29% gewijzigd door Eindbaas op 03-02-2003 00:43 ]

• gerbruggeman
hehehe.... 8)
[...]
ehm, hij blijft wel hangen, maar je moet je pc dan niet verplaatsen ed, dan schiet hij weer los met alle nare verschijnselen vandien.
Zo'n 'houder' heet een 'retention mechanism'. :)
Hier staat een linkje naar een bedrijf dat ze maakt.
En hier nog een fototje hoe ze op je mobo horen:
<cut> zie plaatje ori-message </cut>
Ja die "zijkanthouders" zitten er bij mij wel op,
en aangezien mijn mobo op zijn kant hangt,
is de kans op eruit-stoten of -vallen redelijk aanwezig in mijn "habitat"
Ik zoek dus iets wat aan de bovenkant van de zijstaanders
die slot1-cpu vastklemt.
Bij de boxed cpuII die ik heb, zitten er klik-nopjes die precies in
de gaatjes vallen die bovenin de zijstaanders vallen

Help Java!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

gerbruggeman schreef op 03 February 2003 @ 02:16:

Ja die "zijkanthouders" zitten er bij mij wel op,
en aangezien mijn mobo op zijn kant hangt,
is de kans op eruit-stoten of -vallen redelijk aanwezig in mijn "habitat"
Ik zoek dus iets wat aan de bovenkant van de zijstaanders
die slot1-cpu vastklemt.
Bij de boxed cpuII die ik heb, zitten er klik-nopjes die precies in
de gaatjes vallen die bovenin de zijstaanders vallen
Iets om de proc me vast te zetten? Ducktape?
Weet niet hoe stevig ie in de slot zit, maar ducktape kan in ieder geval het eruitvallen tegengaan...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 11:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

FragFrog schreef op 03 februari 2003 @ 00:07:
[...]
offtopic:
Laat het me weten als je erachter bent, ik heb hier ook nog zo'n oud beestje liggen, volledig heel erg enorm vast erop gezet, zelfs nog eens een topic voor geopend hier maar niemand kon me vertellen hoe'ie eraf moest (behalve dan schroeven doorboren) :/
Ik denk dat ik dat doorboren ook maareens moet proberen, of ik gooi em ff af bij de computerzaak waar ik een betere P!!! cooler toen had gekocht. Ik vraag wel of zij em er ff voor me op willen zetten :P

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Pagina: 1