[ASP.NET] datalist fatsoenlijk weergeven

Pagina: 1
Acties:

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik zoek me verloren naar een manier om de data weergegeven in een datalist een beetje fatsoenlijk te tonen.

De ItemTemplate van de datalist bestaat uit 3 kolommen, met daarin data uit een database recordset. De eerste een laatste kolommen moeten rechts gealigned worden, de middelste kolom links. Volgens mij is de truc om tabelcellen in de itemtemplate te wrotten, maar dat levert niet het gewenste resultaat op.

De reden waarom ik een datalist neem ipv een dataset is omdat (volgens mij) een dataset geen RepeatColumns property heeft.

Iemand suggesties?

Een file op de A12 is nooit grappig...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:20
MrHighStone schreef op 28 januari 2003 @ 13:20:

De reden waarom ik een datalist neem ipv een dataset is omdat (volgens mij) een dataset geen RepeatColumns property heeft.

Een DataSet? Je vergelijkt een DataSet met een DataList, terwijl het volledig andere dingen zijn. ;)
Bedoel je niet een DataGrid oid?

Ik heb verder nog niet echt met een DataList gewerkt, maar als je rechts klikt op een DataList, kan je de Templates editten. Als je dan op de ItemTemplate staat, zie je toch in uw properties een 'Align' property. Kan je daar niets mee?

https://fgheysels.github.io/

• alley
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:40

alley

ahuh

Er zijn vast vele wegen... dit is er 1:

Maak een property aan in je codebehind van het type int;
in de set hiervan kijk je of de value == MyList.RepeatColumns.. zo ja zet je 'm weer op 0

In je itemtemplate neem je de regel <% MyIntProperty++ %> op
Nu kan je itemtemplate er voor de rest zo uitzien:
<div align='<%= (((MyIntProperty == 0) || (MyIntProperty == MyList.RepeatColumns-1)) ? "right" : "left") %>'>text</div>

Kan natuurlijk ook met table-cells ipv divs maar dat moet jezelf maar ff vogele

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

• MrHighStone
whoami, inderdaad, een datagrid, gelukkig zijn er nog mensen wakker hier ;)
ik ga eens aan de slag met jullie tips, thnx!

• MrHighStone
whoami: een itemtemplate kan dan slechts gelden voor een kolom, niet voor drie...

• MrHighStone
kep het nu maar opgelost met een tabelletje binnen de itemtemplate. Als je het mij vraagt een beetje ranzige oplossing, maar het resultaat is ok. Dank voor het meedenken allemaal!

Pagina: 1