[tv-out] vreemd s-video verschijnsel

Pagina: 1
Acties:

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hoi,

ik heb een Matrox G400 en een Hollywood+ MPEG2 decoder. Als ik de Hollywood+ via een s-video kabel direct aansluit op mijn TV krijg ik een prima kleuren beeld. Als ik de G400 via een s-video kabel direct aansluit op mijn TV krijg ik een zwart wit beeld. Maar ... als ik de G400 met de zelfde instellingen met een s-video kabel via mijn Philips receiver op mijn TV aansluit krijg ik een kleuren beeld! In alle gevallen staat de G400 op PAL ingesteld.

Mijn vraag is: Hoe kan dit?
En: is er een manier om mijn G400 direct op de TV aan te sluiten (met de s-video kabel) met behoud van de kleuren?

Ik heb de TV-out FAQ doorgelezen, gesearched op GoT en Google, maar ik heb nergens een duidelijke verklaring voor de bovenstaande situatie gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door j-w op 28-01-2003 13:15 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

dat zwart-witte beeld is normaal als je tv geen s-video signaal snapt, probleem is alleen dat die van jou dat schijnbaar met die hollywood+ wel kan... vreemd idd, ik ben benieuwd

• j-w
  • Niet online
_-SToFFeL-_ schreef op 28 January 2003 @ 13:22:
dat zwart-witte beeld is normaal als je tv geen s-video signaal snapt, probleem is alleen dat die van jou dat schijnbaar met die hollywood+ wel kan... vreemd idd, ik ben benieuwd
en nog vreemder is dat mijn receiver mijn G400 s-video signaal zo kan aanpassen dat mijn TV het wel weer begrijpt...

Verwijderd

j-w schreef op 28 January 2003 @ 13:24:
[...]

en nog vreemder is dat mijn receiver mijn G400 s-video signaal zo kan aanpassen dat mijn TV het wel weer begrijpt...
Ik vraag me eigenlijk al een hele tijd af waarom er een tv-in en tv-out op een een reciever zit, kennelijk verandert ie het signaal :?

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:59

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Ik denk dat je Hollywood kaart automatisch composiet over de s-video kabel stuurt (je TV kan geen s-video aan maar je kaart wel; maar hij kan ook composiet over s-video kabel sturen). Je Matrox moet je kennelijk zelf vertellen dat je composiet signaal wil geven. En die Philips kan kennelijk wél s-video aan, maar stuurt gewoon composiet naar je TV die dat niet kan, of van je Philips wordt gezien door je Matrox dat hij dat niet kan.
Niet heel erg vreemd iig... met mijn Asus GeForce256 moet ik als ik hem op mn TV aansluit vertellen dat dat composiet (over s-video) is, bij aansluiten op mijn VCR gaat het automatisch goed.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:59

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 13:32:
[...]

Ik vraag me eigenlijk al een hele tijd af waarom er een tv-in en tv-out op een een reciever zit, kennelijk verandert ie het signaal :?
Zodat je met je receiver kunt kiezen tussen verschillende geluids- en videobronnen? Liefst geeft hij dat rechtstreeks ongewijzigd door en schakelt hij alleen dan 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door PowerFlower op 28-01-2003 13:40 ]

• j-w
  • Niet online
PowerFlower schreef op 28 January 2003 @ 13:39:
Ik denk dat je Hollywood kaart automatisch composiet over de s-video kabel stuurt (je TV kan geen s-video aan maar je kaart wel; maar hij kan ook composiet over s-video kabel sturen). Je Matrox moet je kennelijk zelf vertellen dat je composiet signaal wil geven. En die Philips kan kennelijk wél s-video aan, maar stuurt gewoon composiet naar je TV die dat niet kan, of van je Philips wordt gezien door je Matrox dat hij dat niet kan.
Niet heel erg vreemd iig... met mijn Asus GeForce256 moet ik als ik hem op mn TV aansluit vertellen dat dat composiet (over s-video) is, bij aansluiten op mijn VCR gaat het automatisch goed.
dit zou idd een verklaring kunnen zijn...

Maar ... is het dan mogelijk om zonder tussenkomst van de receiver de G400 te vertellen dat er composiet ipv s-video over de s-video kabel moet worden gestuurd? In mijn G400-settings kan ik dat namelijk niet instellen.

Verwijderd

Heb je niet toevallig een verkeerd TV-out kabeltje bij je Matrox gekocht? Of zat hij er al bij geleverd?
(er zijn een aantal verschillende TV-out kabels die onderling niet uitwisselbaar zijn voor Matrox G2x0, 4x0, 5x0...)

• j-w
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 21:59:
Heb je niet toevallig een verkeerd TV-out kabeltje bij je Matrox gekocht? Of zat hij er al bij geleverd?
(er zijn een aantal verschillende TV-out kabels die onderling niet uitwisselbaar zijn voor Matrox G2x0, 4x0, 5x0...)
De TV-out kabel van de G400 zat er standaard bijgeleverd.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

j-w schreef op 28 January 2003 @ 19:12:
[...]

dit zou idd een verklaring kunnen zijn...

Maar ... is het dan mogelijk om zonder tussenkomst van de receiver de G400 te vertellen dat er composiet ipv s-video over de s-video kabel moet worden gestuurd? In mijn G400-settings kan ik dat namelijk niet instellen.
daar moet of een optie voor zitten in de drivers.
of je moet er een tooltje voor downloaden.

voor de nvidia kaarten is er tv-tool
voor matrox kaarten zal er ook wel zoiets zijn.

• j-w
  • Niet online
in de G400 settings zitten composiet en S-video uit in 1 setting, ik kan dus niet kiezen voor composiet OVER de s-video kabel...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb
Pagina: 1