Toon posts:

xfx geforce 2 400mx pci, vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dit wordt een lang bericht.

Ik heb een probleem met een xfx geforce 400 mx pci. Simpelweg, ik kan er geen games mee spelen als ik een p3 processor in mijn comp heb. Dat is als volgt gekomen:

Ik had een pc met een elitegroup moederbord. Alles onboard, sound, lan, video. Daar zat een intel celeron 700 mhz processor op (fsb 66mhz dus slecht) en 128 mb systeem geheugen. Daarvan ging 32 mb naar de onboard video.

Ik kocht een game, James Bond nightfire en dat liep van geen kant. Ik dacht, nieuwe videokaart. Dus, aangezien ik op mijn moederbord geen agp slot heb (boehoe) ik dus die xfx geforce 2 pci kaart gefixed. Spel liep al iets beter, maar niet echt spectaculair.

Toen maar een nieuwe processor gezocht. Had ook nog een p3 666mhz, dus daar een 1gighz p3 op gezet, en die p3 666mhz op die comp met die intel. Daar ook nog eens 256 mb bijgeprikt.

Het systeem was dus: p3 666mhz, 384mb, 64mb geforce 2 pci.

En wat denk je? Spel doet het niet. Loopt de hele tijd vast. Ik dus kijken voor patches, geen aanwezig. Spel opnieuw installeren, hielp niet. Dan maar rigoreus.

Windows opnieuw installeren, directx 9 erop geplept, alle nieuwe drivers gepakt (geluid, video, etc), spel opnieuw erop en nog steeds niets.

Dan maar ander spel proberen. Hitman 2. Doet het ook niet. Halflife dan? Dat doet ie het wel.

Ik maar weer eens die onboard agp based kaart proberen. 64 mb systeem geheugen erheen en de game doet het wel.

Ik tenslotte, van ellende die celeron er weer op geplept, en dan doet bond het wel met die pci kaart!!!!

Dus, pci met p3, games werken niet, pci met intel celeron, games werken wel. p3 met onboard agp video en games doen het ook.

Het is dus de combo p3 - pci geforce 2 kaart.

WIE WEET HOE DIT OP TE LOSSEN???????

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

welke windows heb je?
als het 2000 is, moet je installeren met de nieuwe proc.
niet eerst installen met de oude en dan de nieuwe erin drukken dus.
dan zou het moeten werken, Win2K is namelijk niet zo blij met hardwareveranderingen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter waar het aan ligt, weet alleen nog niet hoe dit op te lossen.

De windows versie is windows 98 (geen se!).

Probleem is echter, dat ik zodra ik in de bios mijn cpu op 133mhz fsb zet, die kaart de spelletjes niet aankan.

Zet ik de cpu op 100mhz of 66mhz, kan die kaart dat wel (vandaar dat ie het ook met die trage brakke celeron deed).

Ik kan op moederbord instellingen doen in de zin van:

cpu/mem/pci
066 066 033
100 100 033
100 133 033
133 100 033
133 133 033

Alles met cpu op 133 doet het niet.

Vraag is dus, waarom kan deze kaart niet een cpu aan die op 133 mhz loopt??