Toon posts:

Problemen met pinnacle pctv

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een pinnacle pctv-kaart in een splinternieuw systeem
maar krijgt geen zenders gevonden bij automatisch zoeken.
Kabel is goed, geeft op tv goed beeld.
Wie heeft een oplossing?
Of is de tuner stuk?

Syteem pentium 4 2,8 ghz
gforce 4
moederbord ASUS p4pe
windows XP

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Rave kaartje toevallig ? Om te beginnen niet snel zoeken anders vind je niks (of 1 zender geloof ik dat het was).

[ Voor 6% gewijzigd door Supern00b op 28-01-2003 13:12 ]

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Verwijderd

welken drivers heb je (software)...4.0 of.5.0

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:56

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb hier zelf een PCTV Pro en je moet idd niet snel zoeken, anders vind hij minder zenders dan wanneer je het op de normale(langzame) manier doet. Dat hij op TV een goed beeld geeft wilt niet automatisch zeggen dat hij ook een goed genoeg signaal krijgt. Op mijn TV kan ik ook alles netjes zien maar sluit ik de kabel op mn PCTV aan dan ziet hij toch beduidend minder zenders.

edit:
Welkom @ GoT trouwens :)

[ Voor 6% gewijzigd door SmartDoDo op 28-01-2003 13:32 ]

Verwijderd

Heb je kabel ipv antenne aangeduid voor je begint te zoeken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je de zenders niet handmatig instellen. Moest ik altijd doen met mijn Miro kaartje totdat ik hier een deugdelijke antennekabel kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
De televisie geeft een scherp beeld op de kabel dus de TV-kaart moet toch een zender vinden maar het scherm blijft blauw. Hoe lang duurt dat zender zoeken? Handmatig zoeken heb ik ook al geprobeert maar geen succes.
Pinnacle antwoord dat ik iets moet downloaden vanaf de download site van pinnacle wat wellicht zal helpen het gaat om: Pci Performance Enhancer. Deze tool zorgt ervoor dat de kaart beter wordt aangestuurd en kan helpen het probleem op te lossen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 15:45:
De televisie geeft een scherp beeld op de kabel dus de TV-kaart moet toch een zender vinden maar het scherm blijft blauw. Hoe lang duurt dat zender zoeken? Handmatig zoeken heb ik ook al geprobeert maar geen succes.
Pinnacle antwoord dat ik iets moet downloaden vanaf de download site van pinnacle wat wellicht zal helpen het gaat om: Pci Performance Enhancer. Deze tool zorgt ervoor dat de kaart beter wordt aangestuurd en kan helpen het probleem op te lossen.
zender zoeken duurde hier gisteren ongeveer 45 minuten (volledig zoeken).

voordat je die pci enhancer download, doe eens iets wat bij mij vaak hielp. Tvkaartje in een ander PCI slot rammen (werkt vaker dan je denkt :D)

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

de PPE-tool verhelpt in iedergeval beeldproblemen (qua doorgifte naar je videokaart toe) maar 'k denk niet dat het heel veel te maken heeft met zenderzoeken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb net van het weekend m'n oude PCTV Rave weer volledig aan de praat :)

Wat heb ik moeten doen:

- een ongedeelde PCI slot vinden (indien gedeeld: schokkerig tot totaal niet lopend beeld, maar ook tuningproblemen- en dat zou je wel eens kunnen hebben)- tip: PCI 3 en 4 zijn meestal de veiligste (bij mij: Asus CUBX mobo met 6 PCI sloten, 1 is gedeeld met AGP, 2 is gedeeld met onboard ATA-66 controller en PCI 5, 3 is helemaal ongedeeld en 4 is gedeeld met PCI 6 (die leeg is)- ik heb m'n SBLive (ook een probleemkaart) in PCI 3 en m'n PCTV in PCI 4))
- DirectX 9 installeren (8.1 is genoeg, mijn oude 7 gaf problemen onder Vision 5.0)
- kanalen zoeken met land op NL ingesteld (belangrijk!), verbinding op 'cable' (dus NIET antenne oid) en 'quick search' en 'no duplicates' uit

Et voila, alle kanalen prima gevonden :)

Oslik blyat! Oslik!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:31
VB => AVH :)

Toch meer iets met video te maken..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dion_b schreef op 28 January 2003 @ 15:59:
Heb net van het weekend m'n oude PCTV Rave weer volledig aan de praat :)

Wat heb ik moeten doen:

- een ongedeelde PCI slot vinden (indien gedeeld: schokkerig tot totaal niet lopend beeld, maar ook tuningproblemen- en dat zou je wel eens kunnen hebben)- tip: PCI 3 en 4 zijn meestal de veiligste (bij mij: Asus CUBX mobo met 6 PCI sloten, 1 is gedeeld met AGP, 2 is gedeeld met onboard ATA-66 controller en PCI 5, 3 is helemaal ongedeeld en 4 is gedeeld met PCI 6 (die leeg is)- ik heb m'n SBLive (ook een probleemkaart) in PCI 3 en m'n PCTV in PCI 4))
- DirectX 9 installeren (8.1 is genoeg, mijn oude 7 gaf problemen onder Vision 5.0)
- kanalen zoeken met land op NL ingesteld (belangrijk!), verbinding op 'cable' (dus NIET antenne oid) en 'quick search' en 'no duplicates' uit

Et voila, alle kanalen prima gevonden :)
En als je dan zorgt dat het geluid ook op de juiste manier is aangesloten is het helemaal geweldig ;)

Mijn kaart kan wel gedeeld worden, maar niet met een geluidskaart. lukt wel als hij iets deelt met een ATA controller.
Vaak is het gewoon proberen totdat alles werkt (had op mijn BE6 een TNT agp kaartje, mpeg, tv, sblive, nic en modem werkend MAAR alleen als de kaarten op een bepaalde volgorde in de kast zaten, anders werkte het dus weer niet )

Verwijderd

Ik zou je zenderlijst es bekijken, volgens mij heb je de input op composite staan. Die geeft namelijk een blauw beeld als er niets aangesloten is. Als input op kabel staat en geen zender geselecteerd staat heb ik nl ruis (heb Pinnacle PCTV Pro overigens en versie 5.1, DX 8.1a)

Verwijderd

Topicstarter
Ander pci slot geprobeert, geen succes
Zender staat niet op composite maar op tuner, ik heb toch een blauw beeld
Wat staat er bij jullie geinstalleerd onder apparatenbeheer?, wlke stuurprogrammas
Ik heb toch het idee dat de tuner stuk is

• Supern00b
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=50834

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=50835

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=50836

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=50837

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Verwijderd

Topicstarter
Kan bovenstaande niet lezen?
Zender staat niet op composite maar op tuner, ik heb toch een blauw beeld. Heb een ander PCI slot geprobeert maar nog steeds geen succes. De kabel moet goed zijn anders is de tuner wel erg zwak, moet ik dan in de meterkast gaan zitten met de PC.
Nogmaals wat staat er bij jullie geinstalleerd onder apparatenbeheer?, welke stuurprogrammas. Ik zie bij apparatenbeheer geen tuner geinstalleerd alleen 2 drivers van Pinnacle, capture en audio.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Je kunt natuurlijk ook nog andere universele-drivers gebruiken. Loopt een mooi up-to-date projectje op sourceforge:
http://btwincap.sourceforge.net

Mijn ervaring met die drivers is erg goed! (PCTV Rave)

• Supern00b
Of ik snap er niks meer van of we zitten flink langs elkaar heen te praten, bovenstaande plaatjes zijn de drivers onder apparaat beheer met de driver versie erbij. (Zit nog een soundmax geluidskaartje bij maar dat boeit niet). En meer heb ik niet toch echt niet hoor :? (op mien rave kaartje dan).

Ik hoor het wel

p.s de drivers zijn de 5.1 versie van pinnacle

[ Voor 8% gewijzigd door Supern00b op 29-01-2003 16:24 ]

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 21:38

senn

jep.

Ik heb zelf ook een PCTV Rave kaartje, wat ik heb gedaan is helemaal geformatteerd,
die drivers geinstalleerd die door The Collector zijn genoemt (en NIET de pinnacle drivers,
deze zijn crap anyway ;/), en nu kijk ik lekker met DScaler TV op mijn PC.
Veel meer opties en zoekt sneller -> toch dezelfde results als met de pinnacle software op
langzame modus.
http://www.dscaler.org

Verwijderd

Topicstarter
Sorry zat op mijn werk en bijbehorende plaatjes werden niet ingelezen, hier thuis ziet het er strak uit supernOOb thanks voor de plaatjes. We zitten niet langs elkander ik kom steeds dichter bij. Volgens Pinnacle zelf is de kabel te lang 10 m. Ga nog wat verder testen.
Ik heb alleen nog geen antwoord op dat blauwe scherm dat ik heb, is dat bij jullie als je b.v. de antenne eruit haalt grijze ruis?

• Supern00b
Als ik specifiek op de knop Composite druk wordt die blauw, en als die op een zender staat en ik trek de antenne los, wordt het ruis.

ps. Blijkbaar wordt *.png nog niet overal herkend terwijl dit toch de opvolger van *.jpg zou moeten gaan worden. Daar is het iets te vroeg waarschijnlijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Supern00b op 30-01-2003 10:21 ]

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
The Collector schreef op 29 January 2003 @ 14:11:
Je kunt natuurlijk ook nog andere universele-drivers gebruiken. Loopt een mooi up-to-date projectje op sourceforge:
http://btwincap.sourceforge.net

Mijn ervaring met die drivers is erg goed! (PCTV Rave)
PCTV Pro staat ook op de site als supported card, maar deze gebruikt de Conexant CN878 en die wordt niet ondersteund. Of de CN878 moet hetzelfde zijn als BT878, maar dat lijkt me niet.