[C] Exacte bepaling IP dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik wil een programma schrijven in eVc die het exacte TCPIP dataverkeer kan bepalen over een PPP verbinding. Ik verstuur data mbv de winsock api. De data die ik over een socket is natuurlijk niet representatief voor de hoeveelheid TCPIP dataverkeer. Buiten de protocol headers van IP en TCP komen natuurlijk veel meer dingen kijken voor het bepalen van het verkeer (tcp handshaking, retransmission,etc). Ik wil dus lowlevel kunnen bepalen wat er verbruikt wordt. Sterker nog: ik wil het dus maken in Windows CE.

Wie kan me op weg helpen? Waarschijnlijk zal ik tussen de TCP en de PPP stack data moeten opvangen?

[ Voor 11% gewijzigd door wouzer op 28-01-2003 16:06 ]

Verwijderd

Doe je het in Embedded Visual Basic of in VB.NET ? (beide kunnen CE aan)

Verwijderd

Je kan met de iphelper api gewoon aantal verzonden/ontvangen bytes over 'n interface opvragen.

• wouzer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 17:55:
Je kan met de iphelper api gewoon aantal verzonden/ontvangen bytes over 'n interface opvragen.
Vertel mij maar eens hoe je dat kan dan, het enige wat ik kan vinden in die api is het aantal verzonden paketten, geen informatie over bytes. Dan nog heb ik er niks aan omdat ik gebruik maak van PPP over een seriele lijn, geen interface. Nog andere suggesties? :?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

wouzer schreef op 30 januari 2003 @ 19:45:
[...]

Vertel mij maar eens hoe je dat kan dan, het enige wat ik kan vinden in die api is het aantal verzonden paketten, geen informatie over bytes. Dan nog heb ik er niks aan omdat ik gebruik maak van PPP over een seriele lijn, geen interface. Nog andere suggesties? :?
Bij de IP helper API kan je informatie opvragen per device. Ook hier zal je PPP device tussen staan. Per device kan je het aantal verzonden of ontvangen octetten opvragen.
(en het kan natuurlijk heel goed dat je je PPP device pas terug vind als je een connectie met internet hebt!)

Octetten zijn GEEN paketten, maar gewoon bytes. (pff.. was hier al niet een topic over geweest een paar dagen terug? )

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 30-01-2003 20:04 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08
Als je vanuit VisualBasic met een C API kunt werken (ik neem aan van wel), zou je WinPCap kunnen gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Soultaker op 30-01-2003 21:51 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Soultaker schreef op 30 January 2003 @ 21:51:
Als je vanuit VisualBasic met een C API kunt werken (ik neem aan van wel), zou je WinPCap kunnen gebruiken.
Niet nodig, er wordt duidelijk net gezegd dat 't met iphelper ook kan. :Z

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Korben schreef op 30 januari 2003 @ 23:29:
Je mag wel iets voorzichtiger zijn met je :Z. Het is nog altijd aan de topicstarter om te bepalen of een alternatief wellicht beter bij zijn wensen past en niet aan u.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08
Korben schreef op 30 januari 2003 @ 23:29:
Als ik het goed begrijp, kun je met IPhelper uitsluitend algemene statistieken (aantal verzonden bytes of pakketjes) opvragen, en wil de topicstarter daadwerkelijk de gegevens inzien die heen en weer gestuurd worden. Als dat klopt, dan is IPhelper (wat het ook is) niet toereikend, en WinPCap wel.

Maar ik geef toe dat ik er naast kan zitten: het bericht van de topic starter is dan ook niet zo duidelijk, dat het de ene of de andere mogelijkheid uitsluit.

[ Voor 16% gewijzigd door Soultaker op 31-01-2003 01:34 ]

• Creepy

Creepy

Tja.. hij heeft het over het opvtragen van het aantal verzonden of ontvangen bytes... geen packets.. wat zou de TS dan willen?
Komt ook nog eens bij dat ik de IP Helper API een stuk simpeler vind dan WInpCap.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• wouzer
  • Niet online
Creepy schreef op 31 januari 2003 @ 09:50:
Tja.. hij heeft het over het opvtragen van het aantal verzonden of ontvangen bytes... geen packets.. wat zou de TS dan willen?
Komt ook nog eens bij dat ik de IP Helper API een stuk simpeler vind dan WInpCap.
Okay, ik heb wat rond gesnuffeld in de ip helper api, maar kan nergens wat vinden over het aantal verzonden/ontvangen bytes/octetten over een ppp adapter. Als ik het overh et hoofd zie wijs me eens in de goede richting?

Winpcap is geen optie want er is geen port voor CE.

• Creepy

Creepy

M.b.v. GetIFTable haal je een lijst van alle interfaces op.

Dan kan je m.b.v. die table een MibIFRow ophalen (property table met de juiste index). Een MibIfrow heeft een property dwType.

Een dwType kan o.d. zijn
- MIB_IF_TYPE_ETHERNET (dis is een netwerk kaart)
- MIB_IF_TYPE_PPP (PPP.. bekend he? ;) )

zo kan je dus het juiste type interface vinden. En dan heeft een MibIfRow ook nog een property genaamd dwInOctets en een property dwOutOctets (dus aantal ontvangen/verzonden bytes).

Ow.. deze info heb ik zelf vanaf MSDN..dus die kan jij daar ook best vinden (zoek maar op IP Helper API).

Pagina: 1