Toon posts:

Monitor uit voordat XP opstart R9700Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help help help....

Ik ben overgestapt van een Asus GF-3 200Ti naar een Gigabyte GV-R9700Pro en heb het volgende probleem,

Als ik WindowsXP-Pro(+sp1) opstart krijg ik vlak voor het "Welcome" scherm zwart beeld en gaat mijn monitor uit. Als ik mijn PC dan uit zet kom ik met de eerst volgende boot bij het keuze menu voor "Save mode" etc. Ik kan dan alleen in Save mode opstarten. Dit had ik niet de eerste keer toen ik de kaard geïnstalleerd had maar pas naar het installeren van een andere Cat-3.0(guru3d) driver.

Ik heb geprobeerd:
1. In save mode drivers weggooien(Cat 3.0) rebooten en opnieuw installeren(Ati Cat 3.0).
2. In save mode Via 4in1 weggooien rebooten opnieuw installeren.
3. Power kabel gechecked op de kaart zelf.
4. Drivers van Gigabyte geprobeerd.
5. Clean boot gedaan via msconfig.
6. Alt F5 geprobeerd.

Gister avond heb ik alles nog eens gedaan in de volgorde: safemode > ati drivers verwijderen, ati control verwijderen, via 4in1 uninstallen, regclean en dan rebooten. Dan in Windows eerst 4in1 installeren > reboot dan ati cat3.0 installeren > reboot dan ati control installeren > reboot. Toen werkte alles en heb ik 3dMarkSE gedraaid en de directX9 demos en +/- 3 uur Asheron's Call 2 gespeeld met 20ftps met alle features aan. Dit alles naar tevredenheid.

Maar... ik zet vanochtend mijn PC aan en je raad het al zwart scherm vlak voor het Windows welcome scherm.

Dus please please help!

Ik wil alles geprobeerd hebben voordat ik ga Formatteren, ik heb nl. nog al veel software geïnstalleerd en ik heb maar weinig tijd avond om alles weer terug te zetten om er achter te komen dat het misschien niets geholpen heeft.

Zou het kunnen dat er nog wat van de Nvidia drivers in het systeem zitten? Ik heb met Detonator destroyer gechecked maar die kon niets vinden. Is er een manier om zeker te zijn dat alle oude drivers weg zijn?

Anyway alvast bedankt voor het lezen van deze iets te lange post.

cryptout.

Hardware/SW

Gigabyte Maya-II GV-R9700Pro
Asus CUV266-D laatste BIOS
2x 1Ghz P3
2x 512Mb DDR2100 Kingston
Adaptec 29160 SCSI
2x IBM 18G SCSI disks
40G Maxtor(met WindowsXP-Pro(sp1/dx9) volledig geupdate)
SBlive
Hammerfall lite(Pro soundcard)

Verwijderd

Op wat voor AGP snelheid heb je dat ding staan? Als 'ie op 8x staat, zet hem eens op 4x en kijken of hetzelfde blijft gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar een oud bakkie hij kan maar max 4xAGP. Ik heb het trouwens wel op 1xAGP met no FastWite geprobeerd en dat heeft niets geholpen helaas. Het vreemde is dat de keer dat hij het wel dee alle BIOS opties op max stonden. (4xAGP, FastWrite)

cryptout.

Verwijderd

Wat voor een voeding zit er in moet toch wle 300w zijn O-)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 18:29
Ik denk inderdaad dat er nog oude drivers instaan, deze disablen je monitor in windows (bij het opstarten gebruikt hij geen drivers). je hebt een zeer grote kans dat het weer werkt na een format

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:43

Croga

The Unreasonable Man

Ik had ditzelfde probleem met mijn Matrox G550.... Bleek dat ik de AGP Aperture Size (in de BIOS) nog op 8MB had staan (zat voorheen een antiek klein kaartje in). Omzetten naar 32MB en hij draaide als een trein.

[ Voor 17% gewijzigd door Croga op 28-01-2003 12:52 . Reden: beetje verduidelijkt ]

Verwijderd

Topicstarter
M'n voeding is 350W, AGP Ap Size staat op128mb.

OnTrack, liever dus geen format :) dat pas "if all else fails"

cryptout.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 20:42
Al geprobeerd alle andere hardware eruit te gooien, en alleen met vid/geheugen/hd op te starten? (sluit voeding prob uit)

Verwijderd

Ik heb wel eens gehoord van detonater destroyer voor eventuele achtergebleven drivers, misschien zijn er oudere drivers beschikbaar? of alleraller nieuwste.

Ps greats/signs zijn niet nodig(wow ik mag het als eerst zeggen) :P

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Geboortedatum Saturday 31 August 1985
Wannabee modjes ook niet! :r

Anyways, ik zou idd ff je register afspeuren naar driversleutels. Mischien (in het ergste geval?!) helpt een nwe install van je OS over het oude?!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik heb deze link gevonden

http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33656771

met info over <<Foolproof Uninstall-install method >> dat ga ik ff proberen als ik thuis ben. Als dat niet lukt gooi ik alle overige hardware er uit zoals _SouLmaN_ voorstelt om te kijken of het aan m'n voeding kan liggen.

Ik laat je weten hoe het afloopt.

tnx voor de tips alvast.

• _AzN_GhOsT
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 21:28

_AzN_GhOsT

FC_ASN (507908)

ik heb het zelfde probleem maar dan met de GF4 MX440 en had dat ook met de GF2 MX 400 op WIN-XP Pro.

Heb nu al een nieuwe mobo en proc, maar heb het probleem nog steeds. Vandaag dacht ik dus ff dat het aan de monitor lag, maar sloot een andere systeem aan deze monitor en dit systeem op een andere monitor, maar het mocht niet baten.
Ik draai nu dus de GF4 MX440 met optie in het hardware uitgeschakelt.

Ik heb meerdere malen win-xp erop gezet, maar telkes nadat de nvidia of de meegeleverde drivers instaleer en dat reboot, wordt het beeld zwart vlak voor het welkoms scherm.

wie weet het probleem? zou het aan mijn win xp liggen?

Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |

Verwijderd

Monitor uit voordat XP opstart met gf2mx400 of gf4mx440 (oplossing voor nvidia kaarten... of het ook werkt bij Ati kaarten weet ik niet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister avond mijn "schone" muziek partitie geboot, dat had ik nog niet gedaan met de nieuwe kaart, na het installeren van de Ati Cat3.0(reboot) + CP heb ik +/- 10x opnieuw geboot 5x 3dSE geruned en totaal geen problemen gehad.(vanochtend was ook alles nog okay) Het lijkt er dus op dat Windows screwed is :( . Ik snap er niets van ik heb alle video drivers opgeschoond met de hand en ook met Driver Cleaner 6x. niets helpt. Ik zal eens mijn oude GF-3 terug zetten en dan weer omwisselen maar ik vrees dat dat ook niet zal helpen en dat ik toch mijn game/3d partitie moet gaan formatteren.

Ik ben wel blij dat mijn R9700Pro niet naar de kloten is :> dat scheelt weer een hoop gezeik met terug brengen enzo. Ik moet toch ook ff kwijt dat ik er van baal dat het kopen van een Ati kaart toch nog steeds een zeker risico met zich mee brengt.
Pagina: 1