wat doet de reviewer met de arcticooler?

Pagina: 1
Acties:

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 14:50
in de hieropvolgende review over de arcticooler doet de reviewer iets met de TIM (thermal Interface Material)
http://www.overclockers-arena.com/arcticreview1.htm
nou is mijn vraag wat doet hij ermee om de temperatuur nog lager te krijgen?
De review is in het engels maar ik kom er niet uit.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik er niet achter kan komen wat een TIM is, weet iemand wat dit is?
En dus wat hij ermee doet?
Het staat beschreven op de volgende pagina in de review: http://www.overclockers-arena.com/arcticreview9.htm
en ook een paar pagina's eerder.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

volgens mij is tim koelpasta

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-09 11:33
TIM is NIET de koelpasta maar dat roze/gele plakkertje aan de onderkant is dus soort van warmte geleidende tape

Waarschijnlijk ropt ie het ervanaf

Verwijderd

hij laat de TIM(ookwel Thermal Interfase Material) phase changen en dat is weer in een andere aggregatie toestandovergaan. Dus wat gebeurt er, hij bevestigd de arcticooler en sluit de fan niet aan. de TIM smelt nu vast aan de chip en zorgt voor beter contact. Maar wat ik zou doen is gewoon TIM eraf slopen en Artic silver gebruiken

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

op mijn spire heb ik het TIM verwijderd en gewoon koelpasta op gesmeerd
temp is 5 graden gedaald

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Hij heeft het over een zogenaamde heatplate. Plaatje 1mm dik koper of zilver tussen de CPU en koelblok. B-)

• Phaeton
verwarrend, wat is het nou ijzer of plakband :?

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Hij doet het volgende:

hij laat zijn compiejoeter lekker rammelen met winbench99 met proc 566 op 850 terwijl zijn fan uitstaat, daardoor smelt de TIM. het zootje loopt vast en hij sloopt de cpu nu uit zijn compiejoeter. vervolgens verwijdert hij de TIM en smeert er Artic Silver onder, omdat de TIM het sootje mooi vlak heeft achtergelaten hoeft er verder nix aan te gebeuren voor hij die AC er onder smeert, het contact is door de TIM te smelten en weg te halen verbeterd. das alles

MZZLS The PyroPath

hoop dat je er wat aan hebt

Breek je nek voorzichtig

• Phaeton
ok, daar heb ik wel wat aan maar is de tim nou een extreem raar metaal dat smelt of gewoon een soort van tape die gelijk ook koelpasta is?

Verwijderd

de laatste

• Phaeton
thanx
Pagina: 1