Toon posts:

Beeld valt weg/crashed met nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een nieuwe videokaart gekocht, een Abit Siluro GF4 Ti4200 OTES. Hier treedt het volgende probleem op :

Zodra de PC aangaat, dan start windows XP normaal op. Als ik binnen een minuut dingen ga doen/aanklikken, dan crashed het scherm (blokjes rommel) en valt daarna uit. Zodra ik de PC eerst een paar minuutjes aan laat staan, dan gaat het heel lang goed. Bij spelletjes is het scherm nog niet gecrashed.

Even wat gegevens :

Epox mainboard voor Pentium III 500 Mhz
256 Mb geheugen

Abit zelf vermoedt dat het wat oudere mainboard waarschijnlijk niet genoeg stroom levert aan de AGP poort en dit pas gaat doen als het mainboard wat warmer is geworden. Maar ja, die zoeken de fout natuurlijk niet bij de videokaart.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Welke drivers gebruik je? Probeer de nieuwsten van nvidia eens.

Verder denk ik dat Abit best nog wel eens gelijk kan hebben, het is een oud mainboard voor die kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de laatste versie gedownload en geinstalleerd. Het leek even te werken, maar ja, m'n PC stond alweer een tijdje aan. Echter, na een tijdje toch weer een crash. Ik denk dat ik de kaart even in een PC ga uitproberen die een nieuwer/ander mainboard heeft. In ieder geval bedankt voor de moeite.

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Hallo,

wij hebben hier precies hetzelfde probleem, idem video kaart,

nu een Abit BE6-II mobo agp2x

de kaart zou agp 1x - 2x -4x - 8x aan moeten kunnen

hij loopt echt ook steeds vast.

we hebben nieuwe drivers van nvidia erop staan,

heeft de topicstarter het maybe al opgelost?

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net