Toon posts:

Exch 5.5 catchall ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een exchange 5.5 server uiteggen dat alles wat ie niet kent naar de postmaster postbak moet.
Als het nou om een exchange 2k doos ging kon ik met de search vinden dat koffie topics over ex 2k catchalls sluit met een verwijzing naar de MS site én een linkje naar searchen naar "catchall exchange" maar dan kom je bij precies 1 topic uit van half vorig jaar waar geen antwoord in staat. ik heb dus gezocht.

scenario:
Post naar whatever@mydomain.nl komt binnen op de box POSTMaSTER bij de ISP.
Exchange haalt eens per half uur de pop3 box leeg.
Exchange leest de doel-adressen.
Exchange stuurt non-delivery reports.
Postmaster krijgt niets.
Knetter huilt.

Exchange moet dus ophouden met het bekijken van die adressen, gewoon opbokken en die mail deliveren.

Het staat niet in het MS artikel dat koffie aanwijst voor exchange 2k, niet in MCSE exchangeserver 5.5 zelfstudiegids (€0,50 bij de pc-discount), niet in de SAMS-teach yourself exchange 5.5 in 21 days (€1,00 bij dezelfde pc-discount) en vooral niet in de GOT search. Google heeft honderden exchange 2000 topics voor me, maar daar heb ik ook niets aan.

Verwijderd

Werkt:

Internet mail service > Internet mail > Notifications

niet dan? kan je instellen wat voor notifications naar de admin mailbox (postmaster?) gestuurd moet worden

Verwijderd

Deze functionaliteit bestaat niet onder exch55 server !

Via google op de nieuwsgroepen te vinden !

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:42
frankdatank, lexxie heeft toch echt gelijk ...

via google , 7e hit 1e pagina
http://www.google.nl/sear...change+5.5&hl=nl&ie=UTF-8

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
remc0, frankdatank heeft toch echt gelijk...
nu krijg ik alleen bericht dat er een bericht niet aankomt wegens niet bestaand adres.
ergo daar ben ik niet mee geholpen.
Ik vrees dat ik me zal moeten neerleggen bij een overhaul van het gehele mail en internet systeem. Helaas zal dta betekenen dat we proxy 2.0, inbel isdn en exchange moeten verruilen voor fulltime access met winroute en een mailpakket dat wél doet wat ik wil... daar gaat je uitdaging :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 12:58 ]

Verwijderd

Sja.. proxies zuigen zowiezo.. helemaal met een mailserver daarachter, daar kan echt weinig goeds van komen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 13:37 ]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 12:55:
remc0, frankdatank heeft toch echt gelijk...
nu krijg ik alleen bericht dat er een bericht niet aankomt wegens niet bestaand adres.
ergo daar ben ik niet mee geholpen.
Ik vrees dat ik me zal moeten neerleggen bij een overhaul van het gehele mail en internet systeem. Helaas zal dta betekenen dat we proxy 2.0, inbel isdn en exchange moeten verruilen voor fulltime access met winroute en een mailpakket dat wél doet wat ik wil... daar gaat je uitdaging :)
Daarin staat toch de afzender en ontvanger, alsmede het originele bericht ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 13:37:
Sja.. proxies zuigen zowiezo.. helemaal met een mailserver daarachter, daar kan echt weinig goeds van komen :)
Das weer een lekkere on-gefundamenteerde mening waar we nix mee kunnen ! :(

Het kan nl. wel degelijk ! bv. met ISA en exch2k. Zoek maar eens op technet !

Verwijderd

Topicstarter
het werkt zelfs met proxy 2.0 en echange 5.5 :)
nou ja, werkt...

Maar eh, remc0, ik kan niets met dat berichtje want de klant krijgt nog steeds een non-delivery report en de lezeres van de postmaster bus zit niet bepaald te wachten op non-delivery reports waar ze dan de body uit mag gaan halen, de klant kan gaan mailen dat het wel is aangekomen, en het mailtje in een normale vorm naar de medewerker forwarden.
Het bedrijf is te klein om daar iemand voor in dienst te nemen en ik heb het iets te druk om daar een tooltje voor te gaan zitten hobby-en. Nog afgezien van het feit, dat al die non-deliveries vrolijk nog eens bergen met extern verkeer opleveren, over het superieure KPN inbel netwerk :r
En nee, er is geen alternatief hier... op industrie terreinen is adsl blijkbaar niet leverbaar. zeker te veel grootverbruikers :)

Verwijderd

Wat je misschien kunt doen is niet exchange de mail op laten halen maar dit door een programma zoals popbeamer te laten doen. Deze werkt met exchange 5.5 samen.

Het werkt dan als volgt: Je laat Popbeamer iedere minuut, 5 minuten of wat jij instelt de post ophalen. Popbeamer werkt met verify en kan zo de juistheid van e-mail adressen checken op de exchange server. In popbeamer kun je aangeven waar een bericht naartoe gestuurd moet worden als het e-mail adres niet juist is, en dit is wat jij juist wilt.

Er zijn nog wel meer programma's als popbeamer maar hier heb ik geen ervaring mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soortgelijke oplossing al zitten bekijken, maar toch bedankt. Ik bebabbel eerst even of we straks van Exchange af moetne, want met 50 licenties zitten we al aan de tax van SBS. en Exchange is een beetje duur voor een simpel (en niet eens bijster briljant) mailservertje.
De andere features worden niet gebruikt, voor ik helemaal de grond in geflamet wordt door exchange fans

• Brainbuzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 21:40

Brainbuzz

So?

Ok, als ik het goed begrijp gebruik je een zogenaamd Catchall account bij je ISP. Al de mail die voor jullie domein is bedoeld wordt daar afgeleverd en Exchange haalt dit op met de POP3 connector. Je moet er dan wel op letten dat je dit catchall account van je ISP invult bij de zogenaamde Global ISP hosts en NIET bij de postbussen van de gebruikers.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, namelijk dat ik het nu precies heb zoals het volgens jou *niet* moet en ik gewoon een box postmaster heb gefrituurd die vervolgens het catchall leeg rukt...
en dat werkt wel. nou blijf je handmatig klooien mt het herverdelen van de post maar dát is beleid en dus niet mijn beslissing. Niet elegant maar whoa, het werkt.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Waarom ga je niet gewoon bmstp'en ? Exchange en POP3 = NoGo IMHO

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Pagina: 1